AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #1 Skrevet 24. september 2017 Jeg har ice. Der står det at de reduserer hastigheten når mobildata er brukt opp. Kan jeg da altså bruke så mye internett jeg vil uten at det koster noe? Bare at hastigheten blir redusert ned til 1/5 del? Som et slags restnett. Anonymkode: a4f33...cf9
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #2 Skrevet 24. september 2017 Nei man må betale litt for det. Ellers kunne man jo bare valgt det billigste abonementet og brukt så mye data man hadde ønsket. Har ikke ice en app hvor du kan se forbruk og regning? Anonymkode: 73d16...828 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #3 Skrevet 24. september 2017 Du må ikke betale noe ekstra med Ice, men det internettet de tilbyr når "potten" er brukt opp er såpass tregt at det ikke duger til noe som helst. Anonymkode: 4148c...947
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #4 Skrevet 24. september 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ice. Der står det at de reduserer hastigheten når mobildata er brukt opp. Kan jeg da altså bruke så mye internett jeg vil uten at det koster noe? Bare at hastigheten blir redusert ned til 1/5 del? Som et slags restnett. Anonymkode: a4f33...cf9 Ja, jeg har hatt mobilet bredbånd i mange år. Men når hastigheten blir redusert så er nettet omtrent ubrukelig. Så å gamle eller spekulere i å ha lav dat i forhold til forbruk er å lure seg selv. Er det på mobilen du bruker data så gjelder det samme. Anonymkode: 9d61c...d42
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #5 Skrevet 24. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må ikke betale noe ekstra med Ice, men det internettet de tilbyr når "potten" er brukt opp er såpass tregt at det ikke duger til noe som helst. Anonymkode: 4148c...947 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei man må betale litt for det. Ellers kunne man jo bare valgt det billigste abonementet og brukt så mye data man hadde ønsket. Har ikke ice en app hvor du kan se forbruk og regning? Anonymkode: 73d16...828 Hmm to forskjellige svar. Vil være sikker før jeg bruker masse nett Tenkte kanskje det er mulig det er gratis siden jeg holder på å bytte bredbånd hjemme og har gratis restnett som er veldig tregt, selvom abbonementet er utløpt. Men det funker til alt unntatt streame serier. Anonymkode: a4f33...cf9
Sillyline Skrevet 24. september 2017 #6 Skrevet 24. september 2017 Jeg har også ICE, og ja, du har fortsatt internett. Men med ekstremt redusert hastighet. Verre enn edge.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #7 Skrevet 24. september 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hmm to forskjellige svar. Vil være sikker før jeg bruker masse nett Tenkte kanskje det er mulig det er gratis siden jeg holder på å bytte bredbånd hjemme og har gratis restnett som er veldig tregt, selvom abbonementet er utløpt. Men det funker til alt unntatt streame serier. Anonymkode: a4f33...cf9 Da er nok de du har abonnement hos en såkalt "grace" periode der man har greit nett. "Restnettet" man "får" når man har brukt opp mobildata er nemlig så tregt i dagens samfunn at det ikke duger til noe som helst, heller ikke til ting som ikke må streames. Dvs. det vil ta lang tid å last en eneste forside på VG for eksempel. Alle nettsider som innebærer grafikk er mer eller mindre ubrukelige, og det er vel bare de (relativt få menneskene) som kjører en god gammeldags tekstbasert terminalklient på sin pc som kan dra noe særlig nytte av en "restforbindelse". (Enkelte fagfolk bruker fortsatt f. eks. tekstbaserte kommandoer for å styre systemer, programmere etc. ennå som backupløsning). Anonymkode: f66bc...df5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå