Gå til innhold

Om du ser en person som begynner å gråte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Offentlig på en kafe feks, hva gjør du? La oss si vedkommende pratet i tlf og deretter begynne gråte helt plutselig... 

Anonymkode: 7f44a...b4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ignorerer det.

Anonymkode: 6234b...c93

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ignorerer det.

Anonymkode: 6234b...c93

Bra. Nordmann i et nøtteskall 

Anonymkode: 7f44a...b4a

• Liker 4
Skrevet

Hvis jeg kjenner vedk gir jeg en klem og spør hva som skjer.

Anonymkode: 34d4a...1d8

Skrevet

Til en fremmed... Spurt. Går det bra?

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor skulle det bry meg? 

Anonymkode: 6f192...51c

Skrevet

Jeg spør om det går bra.

Skrevet

Jeg ville reagert på samme måte som dersom noen velta på sykkel, falt eller på noe vis visste at de ikke helt hadde det ålreit. Sagt "hei, har du det bra?". 

Hva jeg hadde gjort videre hadde kanskje vært å hente et glass vann, tilby meg å ringe noen for vedkommende, men tror ikke så mye mer.. 

Anonymkode: da470...154

• Liker 3
Skrevet

Kommer an på kroppsspråket til personen. Kunne spurt om det gikk bra om personen virket noen lunde åpen for det. Selv hadde jeg ikke likt det om en fremmed kontaktet meg i en slik situasjon. 

Anonymkode: ca27a...518

• Liker 6
Skrevet

Tar kontakt, legger hånden på menneskets skulder og spør om vi skal sette oss ned litt.

Anonymkode: 9b596...8ce

• Liker 2
Skrevet

Hadde sikkert begynt å stirre på personen, men hadde ikke gjort noe mer. Gått min vei kanskje. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til en fremmed... Spurt. Går det bra?

Samme her.

• Liker 1
Skrevet

Om man er alene på cafe og begynner å gråte vil jeg tro det vanligste er at personen forlater cafeen selv. Hvis personen ikke er alene, tenker jeg at den som er der sammen med henne tar seg av det. 

Anonymkode: 82a6a...fa3

Skrevet

Det avhenger helt av kroppsspråket til personen. Dersom vedkommende prøver å skjule at hun/han gråter og prøver å skjerme seg fra andre ville jeg ha ignorert det. Dersom vedkommende er mer søkende ville jeg nok ha gått bort.

Anonymkode: abdcf...ebf

• Liker 5
Skrevet

Kommer an på så mye hvordan man velger å håndtere noe sånt. Har lyst til å tro at jeg hadde spurt diskret om vedkommende hadde lyst til å gå en tur eller noe.

• Liker 1
Gjest Lexie Grey
Skrevet (endret)

Jeg får panikk hvis jeg ser noen gråte, fordi personligheten min skriker etter å hjelpe folk, men så er jeg så usikker på hvordan jeg skal gå frem. Jeg tror rett og slett jeg ikke hadde klart å gjøre noe. Føler meg utrolig råtten som skriver dette, men dette er min ærlighet og jeg tror dessverre jeg skriver på vegne av en del andre også. Jeg vil hjelpe andre mer enn noe annet nesten, men jeg er så utrolig usikker så det ender med at jeg ikke tør rett og slett. Skulle ønske det fantes et kurs for sånt..

Endret av 97'girl
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om man er alene på cafe og begynner å gråte vil jeg tro det vanligste er at personen forlater cafeen selv. Hvis personen ikke er alene, tenker jeg at den som er der sammen med henne tar seg av det. 

Anonymkode: 82a6a...fa3

Jeg tar meg selv som utgangspunkt og tenker at jeg gråter nesten aldri, og skulle jeg bryte ut i gråt, og da offentlig på cafe.. da må det være noe skikkelig tragisk på ferde, sikkert såpass at det til og med hadde vært en trygghet i det å få spørsmål fra en fremmed om det gikk bra med meg istedet for at slike som Nøste sått å stirra på meg.. 

• Liker 4
Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Har litt sosialangst, så hadde ikke vist hva jeg skulle sagt eller gjort, hadde nok bare latet som jeg ikke la merke til det.

Endret av Catalina Culès
Skrevet

Spurt om det går bra og tatt det derfra 

Anonymkode: 94c57...429

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Nøste~ skrev:

Hadde sikkert begynt å stirre på personen, men hadde ikke gjort noe mer. Gått min vei kanskje. 

Dette er nok det den som gråter ønsker aller minst. 

Anonymkode: abdcf...ebf

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...