Gå til innhold

Invitere 11 år gammel kusine på besøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

har forstått av en kusine av meg har litt problemer på hjemmebane. Jeg er 26 år og opplevde samme type problemer i barndomsalder. 

Kjenner jeg får fryktelig vondt av dette og vurderer å invitere henne til meg i høstferien. Jeg skulle ønske noen hadde rukket ut en hånd til meg i den alderen, jeg tenker ikke bare invitere henne nedover også la det være. Jeg skal bli flinkere og ringe og ha jevnlig kontakt.

Problemet er at jeg har vært veldig dårlig å holde kontakten med henne etter at jeg flyttet fra hjembyen for 5 år siden. Hun må også ta fly alene til Gardermoen for å besøke meg. 

Blir dette feil? 

Anonymkode: 498f4...65f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg syns du skal høre om hun vil komme! Det er godt mulig hun blir kjempeglad for invitasjonen! Det hadde iallfall jeg gjort om en eldre kusine hadde invitert meg når jeg var 11 år gammel og hadde det alt annet enn enkelt!😊

• Liker 3
Skrevet

Nei, det blir ikke feil.

Anonymkode: ae51b...c8d

Skrevet

Veldig fint hvis du hadde gjort det. Selv om du ikke har vært så flink til å holde kontakt, men bedre sent enn never! 

Kanskje hu får lufta tankene sine og kommer på andre tanker mens hu er med deg da? så er hu klar til å dra tilbake og få det litt bedre/jobbe med problemene sine.. at hu kommer til deg og får slappa av osv, så ser hu hvordan du har det nå og hvordan det er lys i tunnelen mot slutten? 

har hun tatt fly alene før? tror det skal gå bra altså.

Anonymkode: c9c03...1b5

Skrevet

Barn under 12 år får sånn 'jeg reiser alene' lapp og blir fulgt av flyselskapet hele veien :) (SAS hvertfall) 

synes absolutt det hørtes ut som en god ide! :) 

• Liker 1
Gjest carmabell
Skrevet

Det er utrolig fint gjort av deg og blir absolutt ikke feil. Sikkert veldig koselig for hun å tilbringe tid med deg "i tillegg". Snakk med foreldrene hennes og spør om hun kan komme på ferie til deg i høstferien og så kusina di hvis de sier ja?

Skrevet

Hun har aldri tatt fly alene. 

Jeg har alltid kjent meg selv veldig igjen i dette jenta, og tror rett og slett ikke jeg klarer la være å be henne nedover. Alle barn i den alderen trenger at noen "ser" deg, og etter det livet jeg har hatt og sett hvor ille det går med noen som aldri blir sett, så ja jeg ønsker ikke det for min egen familie. 

Men dere tror ikke det vil bli tatt "falskt"? Hun har ingen søsken heller. Jeg er kjempe redd for at hun skal tro at jeg har en baktanke, det jeg egentlig vil er å bli "kjent" på nytt og bare vise henne at selv om jeg har vært dårlig på kontakt så er jeg her. 

Og jeg har aldri sagt det til noen, men om jeg kunne så hadde jeg tatt jentungen med meg når jeg flytta. Hun hadde hatt det bedre hos meg enn foreldrene. 

Anonymkode: 498f4...65f

• Liker 2
Skrevet

Å fly alene som barn er ikke noe problem! Hun blir nok "barn som flyr alene" pga alderen og da blir hun godt fulgt opp av de ansatte fra der foreldrene ikke kan gå (sikkert sikkerhetskontrollen) til hun møter deg i ankomsthallen Tror kanskje det bare er du som tenker mye nå, hun tror neppe at det ligger noe bak invitasjonen din!:)! Ring og høre med med foreldrene og henne! Spør de så slipper du å angre på at du ikke spurte!:)

• Liker 1
Skrevet

Synes det høres ut som en fin tanke. Du må selvsagt spørre foreldrene før du nevner dette for jenta, men jeg synes det høres hyggelig ut. 

Hvis hun kommer bør du ha som hovedmål at dere skal ha det hyggelig og at du skal bli litt kjent med henne igjen. Ikke ha for store håp om at hun skal åpne seg eller du skal gjøre alt så mye bedre for henne. Husk på at hun ikke egentig kjenner deg lenger, så selv om du mener du ville gjort en bedre jobb enn foreldrene hennes og du selv savnet noen som rakk ut en hånd - så trenger ikke det bety at hun føler du er redningen du gjerne vil være. Husk at det tar tid å bygge en slik relasjon :) 

Anonymkode: be645...4af

• Liker 4
Skrevet

Kan du ikke heller legge det frem som en mulighet for henne å besøke Oslo, og at det hadde vært hyggelig for deg med selskap når du skal på f.eks. teaterforestilling. Og så når hun er kommet frem kan du ta opp tankene dine. 

Anonymkode: 01b3f...8d7

• Liker 2
Skrevet

Høres ut som en koslig ide. Min kusine er en del yngre enn meg, og er født og oppvokst på andre siden av landet. Hun begynte å feriere hos meg og min samboer da hun var tenåring. Vi hadde ikke noe særlig kontakt før hun begynte med dette,  og det var egentlig bare tilfeldig ar hun begynte med det.  Nå når vi begge er voksne har vi daglig kontakt og vi bytter på å reise til hverandre i feriene 😊

Anonymkode: ee51d...090

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...