Gå til innhold

Baby shower!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min venninnes mor skal arrangere baby shower for venninna mi :yvonne: Vi gleder oss og vi vet at hun ønsker seg det. Alle inviterte har sagt at de gleder seg. Så kommentarer om at baby shower er unødvendig, dyrt og unorsk er ikke ønsket. Takk :)

Det jeg er ute etter er tips til gjennomføringen. Alt fra pynting og servering til aktiviteter og gaver. Håper dere har noen gode erfaringer og tips å komme med! :hjerte:

Anonymkode: b53ee...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange her inne har poengtert at det er en siste feiring for venninner før barn kommer. At det bør handle om venninner vistnok,  Men sikkert ikke det dere har i tankene.

Har dere samlet en venninnegjeng av jenta? Gjør det og bestem dere for enkel mat. Folk vil som regel ikke at dette skal koste for mye (alltid vært krangel om penger i de jeg har vært i) 

Anonymkode: 13586...fd5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig hater leker, og særlig leker i babyshower. Mye hyggeligere og kunne sitte å snakke løst om ting. De babyshowerene jeg har vært i har det vært enkle småretter, type lefse med fyll, oster, matmuffins osv. Samt noe kaker. Ci har også tatt med noe hver, en har drikke, en rett, en kake osv. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne "baby shower" er bare så forbanna harry og kleint!                  

Det er jo bare for at foreldrene (spesielt mor!) skal skrape til seg flest mulig gaver og dill dall...       

Anonymkode: 8c9be...b74

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk denne siden: dinbabyshower.no

Har alt man trenger til en baby shower! 

så har de skrevet opp trinnvis hvordan du lykkes..

lykke til!

Anonymkode: 8d545...46c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo bare for at foreldrene (spesielt mor!) skal skrape til seg flest mulig gaver og dill dall...       

Smak og behag. Hvorfor spy ut sånn i en tråd som dette? Var vel ikke akkurat ditt bidrag TS var ute etter. 

Anonymkode: 16b4a...ecb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemmelaget gaver er supert. Enten strikket, heklet, sydd eller med personlig trykk/tekst på klær/smekker. 

Pastasalat , kylling/skinke, focaccia osv. Kake, kjeks, muffins.

Anonymkode: d7b4e...461

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mine venninner arrangerer babyshower håper jeg at det ikke blir sånn med masse leker og greier, og jeg vil ikke at de skal styre masse for å lage en "helaften". Jeg vil gjerne bare ha en samling med gode venninner, spise litt mat sammen (noe enkelt/billig) - det kan jo fort bli en stund før jeg får blitt med på venninnekveld igjen.

Gaver er ikke så viktig for meg å få, og vil aldri finne på å be om, men jeg vet jo at de gangene jeg har vært i babyshower til venninner har jeg gått i sånn 1 time i butikken og hatt det virkelig kjekt med å finne noe jeg vil gi vekk (jeg kan ikke strikke). 

Hvis dere skal arrangere hjemme hos den vordende mammaen, husk å ta oppvasken før dere drar, evt å ta med engangsservise, så slipper hun å ta en svær oppvask når kvelden er ferdig :P 

En gang hadde vi en lek med sjokolade-bæsje-bleier. Leken gikk ut på å gjette hva slags smeltet sjokolade som var i bleien. Det var moro i sånn 2-3 runder, men vi måtte gjette oss gjennom 8 sjokolader - til slutt ganske kjedelig og kvalmende. 

Anonymkode: bda35...50e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samle alle venninner og familiemedlemmer som dere tror hun ville hatt der, pynt i enten blått eller rosa, ta noe enkel mat, bak en artig kake og kos dere :) Er jo mange som har disse bleiekakene også :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snille dere er! Tusen takk for gode tips :)
Åpen for flere innspill altså.

Moren hennes betaler, så det er ikke noe problem. Jeg kommer til å handle inn alt av pynt. Hun ordner med maten og kakene. Hun driver med catering. Skal være hennes mor også. Så det er veldig greit.

Den kommende moren elsker selskapsleker! Vi andre er ikke like gira, men tenker at et par leker må vi kunne gi henne...

Søstera har lagd et svært monster av en bleiekake. Skikkelig fin, men helt absurd stor :fnise:

Har invitert alle gjestene inn i en hemmelig facebookgruppe. De har alt begynt å gå sammen for å spleise på gaver, slik at det blir litt større ting som ulldress og utstyr og ikke bare bodyer fra H&M.

TS

Anonymkode: b53ee...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynt kan kjøpes veldig billig fra ebay, og husk å ta vare på det slik at det kan brukes igjen! ;) Vi har som regel hatt kurvfest/tapas, hvor alle har med en rett hver, mens de som er travle gjerne tar med brus og snacks i stedet for å lage mat. Gave har vi pleid å kjøpe felles (typ 100-150kr per pers), og har da kunnet gi større ting som vognpose, tripp trapp stol, eller lignende. De første gangene hadde vi flere leker, men har etterhvert skrelt det ned til å lage en plakat hvor vi gjetter fødselsdato, vekt og lengde på baby, og gjerne en morsom quiz på kahoot.

Babyshower er tydeligvis blitt en stor greie de siste årene, og jeg tenker det er viktig å gjøre det så rimelig som mulig slik at folk vil/kan være med. Siste jeg var med på som gjest endte opp med å koste over 500kr per pers, og da var det flere som trakk seg fordi de ikke hadde råd. 

Anonymkode: 1e4fb...cb3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uffda, lærte du ikke å lese da du lærte deg å skrive? :icon_frown:

Anonymkode: 7cd5a...b97

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...