AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #1 Skrevet 24. september 2017 Kom over denne på en gruppe på facebook lo godt! Vist du ikke har 50k i nattbordskuffen. Ikke skaff deg et kjæledyr. Vist du ikke har en velfylt bankkonto, IKKE skaff deg et dyr. Har du ikke en månedlig høy lønning? Ikke skaff deg dyr. Vist du har en jobb/studerer, ikke skaff deg dyr. Vist du vil jobbe! Hvert fall ikke skaff deg dyr. Har du tidskrevende fritidsaktiviteter og reiser avogtil. Ikke skaff deg dyr! Er muligheten tilstede for uforutsette hendelser? Som feks ulykker, samlivsbrudd, sykdom i familien eller en bilrekning som sluker lommeboken rå? Ikke skaff deg dyr. Er du laget av kjøtt, bein og blod, og kroppen din kan både bli syk og skadet! Ikke skaff deg dyr. Har du en kronisk sykdom, ikke skaff deg dyr. Såh, rekk opp hånda de som har velfylt bankkonto, 50k i nattbordskuffen, ikke jobber eller studerer, har høy lønn, kan aldri bli skadd, være utfor ulykker, eller bli syk? Anonymkode: f8366...6ce
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #2 Skrevet 24. september 2017 Vist? Anonymkode: c40de...94d 6
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #3 Skrevet 24. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vist? Anonymkode: c40de...94d Den er kopiert fra facebookgruppa. Den som skrev det er ikke så god på rettskriving da, kanskje. Anonymkode: f8366...6ce
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #4 Skrevet 24. september 2017 Det er jo ment som en spøk, gjøre narr av de menneskene som setter krav til hvordan man burde være før man skaffer dyr. Jeg synes noen krav er helt innafor. Har du problemer med å få penge til å strekke til hver måned og ikke har råd til mat til deg selv en gang- ikke skaff deg et dyr. Om du ikke kan gå tur med hunden hver dag, ikke skaff deg hund. Den slags synes jeg er helt innafor. Dyrets velferd før menneskets egoistiske behov Anonymkode: 44345...bf6 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #5 Skrevet 24. september 2017 Jeg burde visstnok aldri ha skaffet meg dyr om dette er kriteriene Får vel informere mine to katter om at de må gis bort. Tror ikke det blir godt mottatt Anonymkode: 8dc2d...36d
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #6 Skrevet 24. september 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ment som en spøk, gjøre narr av de menneskene som setter krav til hvordan man burde være før man skaffer dyr. Jeg synes noen krav er helt innafor. Har du problemer med å få penge til å strekke til hver måned og ikke har råd til mat til deg selv en gang- ikke skaff deg et dyr. Om du ikke kan gå tur med hunden hver dag, ikke skaff deg hund. Den slags synes jeg er helt innafor. Dyrets velferd før menneskets egoistiske behov Anonymkode: 44345...bf6 Men noen stiller unødvendig høye krav. Det stemmer veldig overens med hvirdan dette forumet fungerer også! Anonymkode: f8366...6ce 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #7 Skrevet 24. september 2017 11 minutes ago, AnonymBruker said: eg synes noen krav er helt innafor. Har du problemer med å få penge til å strekke til hver måned og ikke har råd til mat til deg selv en gang- ikke skaff deg et dyr. Jeg hadde både hund og katt i mange år med den typen økonomi... Anonymkode: 8c0a9...e5a 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #8 Skrevet 24. september 2017 Har man ikke råd til å kastrere, vaksinere, og id-chippe engang, så har man ikke råd til å ha katt. Hvordan skal man da klare en regning på noen tusen hvis katten blir syk eller skadet? Eller hvis katta blir drektig og trenger keisersnitt? Skal man bare la den dø da eller? Selv med forsikring så kan egenandelene bli høye... Så jeg syntes egentlig TS var bare tåpelig... Og er man borte på jobb 9-10 timer pr dag (full dag pluss reise) så bør man kanskje ikke ha hund? Om man ikke har 50K i nattbordskuffen så bør man i det minste ha forsikring, og økonomi til å klare eventuelle egenandeler. Eller i det minste være kredittverdig så man kan fikse finansiering hvis det skulle bli nødvendig! Anonymkode: 37030...3e6 4
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #9 Skrevet 24. september 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har man ikke råd til å kastrere, vaksinere, og id-chippe engang, så har man ikke råd til å ha katt. Hvordan skal man da klare en regning på noen tusen hvis katten blir syk eller skadet? Eller hvis katta blir drektig og trenger keisersnitt? Skal man bare la den dø da eller? Selv med forsikring så kan egenandelene bli høye... Så jeg syntes egentlig TS var bare tåpelig... Og er man borte på jobb 9-10 timer pr dag (full dag pluss reise) så bør man kanskje ikke ha hund? Om man ikke har 50K i nattbordskuffen så bør man i det minste ha forsikring, og økonomi til å klare eventuelle egenandeler. Eller i det minste være kredittverdig så man kan fikse finansiering hvis det skulle bli nødvendig! Anonymkode: 37030...3e6 Jeg lo likevel. Hadde aldritatt opp lån for å kunne ha katt Anonymkode: f8366...6ce
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #10 Skrevet 24. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg lo likevel. Hadde aldritatt opp lån for å kunne ha katt Anonymkode: f8366...6ce Så hva gjør du hvis katten blir skadet? Kanskje greit om du dropper å ha katt... Anonymkode: 37030...3e6 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #11 Skrevet 24. september 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hva gjør du hvis katten blir skadet? Kanskje greit om du dropper å ha katt... Anonymkode: 37030...3e6 Du skjønner at det er overdrevent og ironi? Jeg har ikke 50 000 å bruke på operasjoner på katten min , nei. Anonymkode: f8366...6ce
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #12 Skrevet 24. september 2017 Folk må da være enig i att noen tar helt av og er litt for hysteriske! Anonymkode: f8366...6ce 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #13 Skrevet 24. september 2017 2 minutes ago, AnonymBruker said: Du skjønner at det er overdrevent og ironi? Jeg har ikke 50 000 å bruke på operasjoner på katten min , nei. Anonymkode: f8366...6ce Fy f. En fattigfrans SKAL ikke ha dyr!!!! Anonymkode: 0d02b...bdc
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #14 Skrevet 24. september 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Folk må da være enig i att noen tar helt av og er litt for hysteriske! Anonymkode: f8366...6ce NEI!! Problemet er IKKE at det fins for mange som er så flinke med dyr! Bra kamp å le av, og ho ho ikke vær så hysterisk når problemer forbannede møkkafolk som behandler dyr som møkk! En fattigfrans som er halvsosiopat skal simpelt hen ikke nærme seg dyr! Anonymkode: 0d02b...bdc
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #15 Skrevet 24. september 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skjønner at det er overdrevent og ironi? Jeg har ikke 50 000 å bruke på operasjoner på katten min , nei. Anonymkode: f8366...6ce En ting er å ikke ha 50 000 til operasjon. En helt annen ting er å ikke engang ha råd til å kastrere katta... Har man SÅ dårlig råd, da bør man ikke ha ansvar for dyr... Anonymkode: 37030...3e6 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #16 Skrevet 24. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: NEI!! Problemet er IKKE at det fins for mange som er så flinke med dyr! Bra kamp å le av, og ho ho ikke vær så hysterisk når problemer forbannede møkkafolk som behandler dyr som møkk! En fattigfrans som er halvsosiopat skal simpelt hen ikke nærme seg dyr! Anonymkode: 0d02b...bdc Hahahaha du tar jo helt av. Anonymkode: f8366...6ce 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #17 Skrevet 24. september 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: NEI!! Problemet er IKKE at det fins for mange som er så flinke med dyr! Bra kamp å le av, og ho ho ikke vær så hysterisk når problemer forbannede møkkafolk som behandler dyr som møkk! En fattigfrans som er halvsosiopat skal simpelt hen ikke nærme seg dyr! Anonymkode: 0d02b...bdc Ok, for å svare deg på en skikkelig måte. Jeg bruker veterinær å spørre etter råd til, for kattegrupper på face og underforumet her er det hvertfall helt umulig å spørre om råd. Man blir jo haøshigget og kalt halvsosiopat av å spørre om noe som helst. Jeg kjente så godt igjen det som ble skrevet. Tenkte kanskje folk tok humoren og tar litt selvkritikk, men nei. Anonymkode: f8366...6ce 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #18 Skrevet 24. september 2017 24 minutes ago, AnonymBruker said: Ok, for å svare deg på en skikkelig måte. Jeg bruker veterinær å spørre etter råd til, for kattegrupper på face og underforumet her er det hvertfall helt umulig å spørre om råd. Man blir jo haøshigget og kalt halvsosiopat av å spørre om noe som helst. Jeg kjente så godt igjen det som ble skrevet. Tenkte kanskje folk tok humoren og tar litt selvkritikk, men nei. Anonymkode: f8366...6ce Selvkritikk?! Si det til folk som jobber med dumpede , mishandlede katter, hunder du! Anonymkode: 0d02b...bdc
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #19 Skrevet 24. september 2017 Typisk at noen skal ødelegge humoren i hovedinnlegget. Eg syns den var morsom eg. Det er jo faktisk ganske mange som mener at dersom man ikke har råd til å punge ut 100k på dyret i en håndvending så bør man ikke ha dyr, samtidig som de mener at dersom man har en vanlig 8-16 jobb så er man for lenge borte fra dyret og bør heller ikke ha dyr. I tillegg må man ta høyde for absolutt alle uforutsette hendelser som kan skje i livet, for å sørge for at man aldri skal behøve å omplassere dyret. Altså, eg er helt enig i at det er en stor avgjørelse å skaffe seg dyr, og ikke noe man skal ta lett på, men det får da være grenser for hvor mye man kan tilrettelegge... Anonymkode: 35b1e...9bb
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #20 Skrevet 24. september 2017 26 minutes ago, AnonymBruker said: Ok, for å svare deg på en skikkelig måte. Jeg bruker veterinær å spørre etter råd til, for kattegrupper på face og underforumet her er det hvertfall helt umulig å spørre om råd. Man blir jo haøshigget og kalt halvsosiopat av å spørre om noe som helst. Jeg kjente så godt igjen det som ble skrevet. Tenkte kanskje folk tok humoren og tar litt selvkritikk, men nei. Anonymkode: f8366...6ce Du kan ta gift på! at jeg slår hardt ned på det minste lille kny om at forventningene og ansvaret ved å ha dyr er "alt for mye til å gidde å gjøre, det er jo hysterisk osv". Om FLERE hadde brukt nøtta og hjertet før de anskaffet seg dyr hadde mange dyr unngått uendelige lidelse. Anonymkode: 0d02b...bdc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå