AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #1 Del Skrevet 24. september 2017 Moderens Opel Corsa-B (1998, 80.000 km) har problemer. Kjører 4-5 minutter, så stopper den. Vil ikke starte. Må vente 10 min (eller lenger), og så starter den. Da går den i 4-5 minutter, før den stopper igjen. Slik holder den på. Batteriet fungerer, og det er bensin på tanken. Hva kan det være som er galt? Har fått tips om at det kanskje kan være bensinfilteret. Eller bensinpumpa. Eller kondens..... Håper det ikke er noe verre enn det, for det blir ikke aktuelt å legge ut flere tusen kroner på en gammel bil. :-) Har noen hatt tilsvarende problemer med en Opel Corsa eller en annen bil? Hva var galt? Anonymkode: 50cb5...f00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #2 Del Skrevet 25. september 2017 Vi hadde nøyaktig samme greien med vår forrige Corsa, 1999-modell. Vi hadde det vel to ganger. Motoren kvalte ikke, hele bilen bare døde. Først lyste gjenre alle lysene opp på dashbordet, og så var alt bare dødt. Etter en ventetid kom den seg igjen. Jeg husker ikke helt hva som var galt (dette er 3-4 år siden), men det var noe med noen signaler som skulle styre bensintilførselen til motoren ene gangen ihvertfall, mener jeg å huske. Verksted kan nok gi deg en nøyere diagnose. Anonymkode: e56b5...f3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #3 Del Skrevet 25. september 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg husker ikke helt hva som var galt (dette er 3-4 år siden), men det var noe med noen signaler som skulle styre bensintilførselen til motoren ene gangen ihvertfall, mener jeg å huske. Anonymkode: e56b5...f3d Signaler som styrer bensintilførselen til motoren.... høres ut som det kanskje kan være bensinpumpa. Den har et rele, og det brukes til å kontrollere en elektrisk strøm. Kan du huske om det ble byttet noen deler? Rele? Bensinpumpe? Du skriver at det skjedde to ganger. Hvor lang tid gikk det før det skjedde igjen? Anonymkode: 50cb5...f00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #4 Del Skrevet 25. september 2017 Det husker jeg nok ikke. Tror det var kort tid mellom episodene, og at det var pga de ikke hadde gjort alt rett første gangen. Kostet ikke en formue, svarte seg å fikse. Anonymkode: e56b5...f3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #5 Del Skrevet 26. september 2017 Vi hadde en opel corsa inn 3 ganger på samme verksted pga samme type feil som du beskriver. De fant ikke ut hva som var feilen. Etter det sendte vi han inn på merkeverksted istede, og de klarte bare fikse den sånn halvveis. Da var regningen høyere enn hva bilen var verdt. Huff... det er grusomt. Ville sjekket både sensor og filter og lest litt på nettet. Dette kan bli dyrt om ikke verkstede vet om problemet på forhånd. Anonymkode: 54a48...1bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå