Gå til innhold

Jeg blir gal av min bestevenninnes kjærlighetsliv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så glad i min bestevenninne, men i over et halvt år nå så har hun holdt på med fyr. De var kun ff og ingen ønsket kjæreste. Det snudde etter noen måneder og hun virker som å være besatt.

Hun prater om han hele tiden, irriterer seg og er ulykkelig når de ikke er sammen. Drar vi ut så ender kvelden med at hun gråter seg ihjel på fylla og ringer han. De krangler. 

Han er en opptatt mann som jobber uvanlig mye og har kun tid til henne på natta. Sånn etter kl. 23.00. De har ikke gjort annet sammen enn å spise, ha sex og sove på natta. 

Han bruker ikke noe tid på henne på dagtid og viser ingen interesse for å gjøre det heller. Slik har det hvert over i et halvt år. Hun tar samtalen med han flere ganger og sier hva hun vil. Fra han sin side så sier han hva hun ønsker, men noen forskjell gjør det ikke. 

Venninna mi setter ned foten og krever at dette må gå en vei. De kutter kontakten. Alikevel tar det knapt ei uke og hun tar opp kontakten igjen. Så nå er hun kun et tidsfordiv for han på natta igjen. 

Jeg har støttet henne i begynnelsen, men nå er jeg så lei. Så jeg har sakt min mening om at han kun bruker henne og de aldri vil bli kjærester. Da blir hun så klart sur. I seks månder hører jeg klaging og nå gidder hun ikke mer. En sms fra han og hun havner hos han igjen. 

Hvor støttende skal jeg være som venn? Jeg går på akkord med mine egne meninger og følelser for å støtte hu.

Hun ser selv hva han driver med, men alikevel lar hun seg behandle som dritt. Når kan jeg sette en grense og si nok er nok? Jeg orker ikke å være psykolog og ønsker et vennskap som ikke dreier som en fyr. 

Anonymkode: 64d09...39c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes absolutt at du kan si det til henne at du er lei. Høres ut som at hun er inni et hekt. Jeg har vært der selv, og heldigvis har jeg så gode og ærlige venninner at de sa fra at de ville trekke seg unna hvis jeg fortsatte slik. Det fikk i hvert fall meg til å åpne øynene mine.

• Liker 2
Skrevet

Det der er ikke hennes kjæreste, det der er hennes knallkamerat som lar henne kalle ham kjæresten sin fordi det er enklere totalt sett. Uansett, du har lov til å gi henne beskjed om at du har nok med deg selv for tiden.

Skrevet

Sånn er det å være forelska! :)
Ja det er slitsomt å se sin venninde frem og tilbake og opp og ned i humøret og høre på samme tema hver gang, blir det for mye kan du si at dette har dere jo vært gjennom hundre runder før så du har egentlig ikke så mye mer å komme med ang det. 

Anonymkode: 2ed99...e1e

Skrevet
1 time siden, O.G. skrev:

Det der er ikke hennes kjæreste, det der er hennes knallkamerat som lar henne kalle ham kjæresten sin fordi det er enklere totalt sett. Uansett, du har lov til å gi henne beskjed om at du har nok med deg selv for tiden.

De er ikke kjærester og kommer aldri til å bli det heller. Han har selv sakt flere ganger at han ikke vil ha et forhold og behandlet henne som en knulledokke.

Hi 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er det å være forelska! :)
Ja det er slitsomt å se sin venninde frem og tilbake og opp og ned i humøret og høre på samme tema hver gang, blir det for mye kan du si at dette har dere jo vært gjennom hundre runder før så du har egentlig ikke så mye mer å komme med ang det. 

Anonymkode: 2ed99...e1e

Hun er ikke bare forelsket, hun er besatt. Jeg jobber med henne, henger sammen og prater ofte i tlf. Uansett hvor og hvem vi er sammen med så klager hun på hvor fælt hun blir behandlet. Hun kan sitte å prate med fremmende på fylla om denne fyren. 

Ja, jeg har hvert forelsket jeg å, men behandler en fyr meg stygt så klager jeg ikke for så hoppe rett i armene på han igjen. Jeg gjør noe med det. 

Jeg har sakt at jeg er lei og vil si min mening fremover. Det takler hun ikke. Det finnes en mellomting. For at dreier seg om han. 

Hi 

Skrevet
2 timer siden, Sh999 skrev:

Synes absolutt at du kan si det til henne at du er lei. Høres ut som at hun er inni et hekt. Jeg har vært der selv, og heldigvis har jeg så gode og ærlige venninner at de sa fra at de ville trekke seg unna hvis jeg fortsatte slik. Det fikk i hvert fall meg til å åpne øynene mine.

Trur nok jeg må gjøre noe slikt. Jeg liker ikke å se på at hun lar seg behandle slik. 

Hi 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De er ikke kjærester og kommer aldri til å bli det heller. Han har selv sakt flere ganger at han ikke vil ha et forhold og behandlet henne som en knulledokke.

Hi 

Men det er din venninnes eget problem.

Skrevet

Stakkar jente... been there  , done that.... det spiser deg opp innvendig.. du håper , tror og ber om at hvis du baaare holder ut litt til ... så......

men, det blir som regel ikke det... 

eksen min og jeg utviklet et slikt forhold .. vi var sammen -sammen i 3år og så ble det noe udefinerbart , og jeg ba hver kveld om at det skulle bli bra ... jeg fant ut at han hold på med en annen kvinne- så jeg ble nødt til å gå videre.. DA ønsket han meg sååå tilbake - og ville stifte fam etc etc...  jeg hadde ikke innledet et veldig seriøst forhold og tok han tilbake.. men.. nope.. han mente det jo ikke.. sånn holdt han på hjerte mitt  i ca et år til - helt til han offentlig(på FB) ble i et bytt forhold.. beste som har hent meg!! Jeg traff kjæresten min, forholdet hans tok slutt - han tryglet om å få meg tilbake : og jeg er bare såååå glad for at jeg ikke kjenner lengselen.. 

moral: det fins flere fiSk i havet.. ikke gå til bake til en fus rakett..

venninna di fortjener å være lykkelig, nå er hun bare ulykkelig .. bestekompisen min sa følgende til meg i den siste tiden m eksen min: du er en av mine beste venner, jeg får vondt av å se at du blir såret.. du må bare droppe han - eller meg, for jeg orker ikke å se deg bli såret...

Anonymkode: d0905...caf

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hi 

Det får være leksen til venninen din som hun fortjente.....alle i 2017 vet at FF forhold kun er til fordel for mannen. Kvinnen vil etterhvert få følelser og bli skuffet. Dum som hun var så blir det slik.

Anonymkode: a8ac3...4b3

Skrevet

Si at du ikke vil høre mer om han. Det funker, hun blir sur, men kanskje det går opp et lys for henneZ

Anonymkode: 31d6f...3ea

Skrevet
18 timer siden, O.G. skrev:

Men det er din venninnes eget problem.

Klart det er venninnens problem - men det er jo ikke lett for TS å måtte høre på dette i det vide og breie. Det kan ta knekken på ethvert vennskap.

Anonymkode: 2afff...a1c

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Klart det er venninnens problem - men det er jo ikke lett for TS å måtte høre på dette i det vide og breie. Det kan ta knekken på ethvert vennskap.

Anonymkode: 2afff...a1c

Ts må gi beskjed om at det der er ikke noe hun lenger gidder å høre på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...