Gjest kjøpt bolig Skrevet 19. januar 2005 #1 Del Skrevet 19. januar 2005 Hei. Til helgen skal jeg ha innflyttningsfest i min nye leielighet!!! Jippi!!! Men jeg har jo lite lyst til å få naboene på nakken... Tenkte å henge opp "nabovarsel" samt si i fra til de vegg i vegg og de under. Og hvor lenge kan vi holde på synes dere. Regner med at vi drar på byen etterhvert, men hadde dere som naboer syntes det var greit om man holdt på til rundt midnatt??? Ville dere blitt sure om noen hadde fest i naboleieligheten? Dette er ikke noe som kommer til å skje ofte altså, og jeg kommer aldri til å ha nachspil eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 19. januar 2005 #2 Del Skrevet 19. januar 2005 Reglene i blokka/borettslaget gjelder jo selv om du har gitt ut nabovarsel. De fleste steder skal det være stille etter 23, men hadde jeg visst du hadde fest hadde jeg ikke reagert om det varte til midnatt/ett-tiden. Men det kan jo tenkes at noen andre ikke synes det er greit. Hvis det var en helg hadde jeg ikke reagert om det var fest i naboleiligheten. (Hadde du hatt en bråkete fest hver helg derimot...), på en hverdag derimot hadde jeg forventet at det roet seg innen normal sengetid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 19. januar 2005 #3 Del Skrevet 19. januar 2005 Jeg synes absolutt at det er greit at folk har fest til midnatt i helgen, spesielt når du attpåtil er så hensynsfull å si fra på forhånd. Ha en hyggelig fest! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annema Skrevet 19. januar 2005 #4 Del Skrevet 19. januar 2005 Det er alltid lurt å gi beskjed om fester på forhånd...da får naboene mulighet til å forberede seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shoegal Skrevet 19. januar 2005 #5 Del Skrevet 19. januar 2005 Heng opp en lapp, og kanskje ta en hyggelig prat med de mest berørte naboene, så burde jo dette gå bra. Jeg tenker at halv ett/ett tida er en ok tid å slutte av på eller bevege seg videre når man har naboer å forholde seg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nafromia Skrevet 19. januar 2005 #6 Del Skrevet 19. januar 2005 heng opp en lapp som "advarsel". hvis jeg fikk nye naboer og det første de gjør er å holde en bråkete fest gir et dårlig inntrykk og jeg ville blitt redd dere ville holde på slik hver dag nesten. ellers ville jeg satt pris på å bli invitert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 19. januar 2005 #7 Del Skrevet 19. januar 2005 ...De fleste steder skal det være stille etter 23.... Men det kan jo tenkes at noen andre ikke synes det er greit. Hvis det var en helg hadde jeg ikke reagert om det var fest i naboleiligheten... på en hverdag derimot hadde jeg forventet at det roet seg innen normal sengetid. Men så har det seg sånn da... at noen må på jobb kl 06 også i helgene... :-( Det bør kanskje sjekkes, dersom det ikke er andre klokkeslett for helger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laban Skrevet 20. januar 2005 #8 Del Skrevet 20. januar 2005 Jeg har aldri vært med på at noen har klaget på festing som pågår til ca ett. Men; det er greit med et nabovarsel likevel, gjerne med en invitasjon til naboer om å komme på festen (de kommer omtrent aldri likevel). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 20. januar 2005 #9 Del Skrevet 20. januar 2005 Kan du ikke snakke med dem da å høre hva som er vanlig akkurat der du bor? Jeg har bodd steder hvor "ingenting" blir akspetert, andre steder hvor naboene likegodt slenger seg med på festen. Kommunikasjon er nøkklene her, ingen her inne kan vite hva naboene dine synes er greit. Selv reagerer jeg ikke på fester og sover like godt. Mannen min tåler ikke å miste nattesøvnen. Så forskjellige er vi mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjøpt bolig Skrevet 20. januar 2005 #10 Del Skrevet 20. januar 2005 He igjen. Leste husordensreglene i går, og der står det noe sånt som at festligheter bør legges til lørdagene og de nærmeste naboene bør varsles. Står ingen ting om at det må være stille til et spes tidspunkt i helgene, men hverdager er det 23.00. Har også snakket med begge naboene vegg i vegg, hun ene er eldgammel og sa at hun hører ingen ting uansett, så det var bare huggelig. De andre har 3 små barn, som de med glede kunne sende på helgebesøk til besteforeldre. I tillegg har jeg hengt opp "nabovarsel" der det også står at de som ønsker kan komme innom... Tror ikke de gjør det da, tror jeg er den eneste der som er under 20..... eller 30 for den saks skyld... Men det ser iallefall ut som om ingen ha noe i mot det. Er jo kjemperedd for å komme skjevt ut med nabeoen fra start. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ella.P Skrevet 20. januar 2005 #11 Del Skrevet 20. januar 2005 Syns det er en fin gest å varsle naboer - det setter nok de også pris på. Da er de også forberedt på at det kan bli litt støy. Lykke til med innflytningsfesten!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 20. januar 2005 #12 Del Skrevet 20. januar 2005 Har også snakket med begge naboene vegg i vegg.... I tillegg har jeg hengt opp "nabovarsel" der det også står at de som ønsker kan komme innom... Bra!!! Der tror jeg du gjorde et godt "første-inntrykk" av deg selv... Og det kan jo komme godt med siden også! Lykke til med festen og din nye bolig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #13 Del Skrevet 20. januar 2005 Høres ut som du har gjort det riktige! Synes godt man kan ha fest til godt over midnatt en sjelden gang, så lenge man gir beskjed. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 20. januar 2005 #14 Del Skrevet 20. januar 2005 Man kan jo ikke ta hensyn til absolutt alle. Om jeg har valget mellom å ha fest på en torsdag for å tilfredsstille den ene naboen som jobber i helgene, eller ha fest på en lørdag og tilfredsstille alle andre, så velger jeg helt klart sistnevnte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 26. januar 2005 #15 Del Skrevet 26. januar 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. januar 2005 #16 Del Skrevet 27. januar 2005 Hvor lang tid i forrveien bør man sende ut/henge opp nabovasel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. januar 2005 #17 Del Skrevet 27. januar 2005 En uke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå