Gå til innhold

Kutte ut brus og godteri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med å kutte ut brus og godteri og har gått ned i vekt - og hvor lang tid tok det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har på et vis kuttet ut godteri og brus - jeg har ikke drukket brus eller spist smågodt på to år, tror jeg, men jeg var aldri noe særlig hypp på brus uansett, og jeg spiser litt sjokolade, is, vafler ol inimellom. Jeg har gått ned 25 kilo, det tok et år.

Skrevet
3 timer siden, Pringle skrev:

Jeg har på et vis kuttet ut godteri og brus - jeg har ikke drukket brus eller spist smågodt på to år, tror jeg, men jeg var aldri noe særlig hypp på brus uansett, og jeg spiser litt sjokolade, is, vafler ol inimellom. Jeg har gått ned 25 kilo, det tok et år.

Wow Pringle! Hva gjorde du ellers for å klare dette store vekttapet? Godt jobba 😊

Anonymkode: 187b9...c38

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wow Pringle! Hva gjorde du ellers for å klare dette store vekttapet? Godt jobba 😊

Anonymkode: 187b9...c38

Jeg har skrevet masse om det her inne, så folk er sikkert drittlei nå :PMen jeg tok samlet tak i "livsstilen" min (som jeg opplevde som temmelig kaotisk og stressende), og fant rett og slett en annen måte å leve og tenke på, en som hadde rom for god mat, en innstilling hvor det å nyte god mat er en selvfølge, hvor jeg ikke trenger å kutte ut noen ting (å forsøke å kutte ut noe jeg liker, gir meg bare enda mer lyst på det) og jeg innså at å rutinemessig overspise slett ikke er å nyte mat enda mer, men matmisbruk. Jeg oppdaget at jeg har god nytte av å planlegge måltider og innkjøp, og at jeg er ganske flink til å lage mat når jeg ikke har så mange restriksjoner på hva jeg kan lage (hva som er "sunt"). Selv om jeg elsker en viss forutsigbarhet i matveien, misliker jeg planlagt trening, så jeg kan ikke basere meg på et opplegg hvor jeg må trene - men jeg får rikelig mosjon gjennom hverdagsaktivitet, og jeg liker å gå tur, danse, leke, kanskje tilogmed småjogge litt, så lenge jeg ikke må. Jeg trenger ikke se ut som en fitnessmodell eller kunne løpe maraton for å regne meg som en som er i god form. Det å jobbe for å få et mer avslappet forhold til mat og kropp og fysisk aktivitet, er ganske krevende, og veldig givende.

Litt presisering: Jeg leste spørsmålet ditt litt kjapt. Jeg har gått ned like mye en gang tidligere, på en klassisk "hjernedød" slankediett, det er relativt enkelt, men jeg gikk opp igjen like enkelt, og var like hekta på søtsaker etterpå, om ikke mer. Denne gangen, med fremgangsmåten som jeg har skissert, har jeg holdt vekta i snart tre år, og har ikke noe nevneverdig søtsug. 

Endret av Pringle
Skrevet

Syns ikke man skal kutte ut matvarer eller grupper fra kostholdet sitt. Men i en periode er selvfølgelig fint, men alltid greit å unne seg sukker om man har lyst på det. Jeg har ikke kuttet ut brus og godteri, men unner meg det kun av å til når jeg faktisk er sugen på det. Har gått ned 25 kg. 

Anonymkode: 61d6a...655

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...