Gå til innhold

Kvinner sammensverger seg for å få menn ut av data/IT

Anbefalte innlegg

Skrevet

Their complaints flow on Reddit forums, on video game message boards, on private Facebook pages and across Twitter. They argue for everything from male separatism to an end to gender diversity efforts.

Silicon Valley has for years accommodated a fringe element of men who say women are ruining the tech world.

Now, as the nation’s technology capital — long identified as one of the more hostile work environments for women — reels from a series of high-profile sexual harassment and discrimination scandals, these conversations are gaining broader traction.
...
Now Mr. Altizer said he was less alone. “There’s quite a few people going through that in Silicon Valley right now,” he said. “It’s exploding. It’s mostly young men, younger than me.”

Mr. Altizer said that a gathering he hosts in person and online to discuss men’s issues had grown by a few dozen members this year to more than 200, that the private Facebook pages he frequents on men’s rights were gaining new members and that a radical subculture calling for total male separatism was emerging.

“It’s a witch hunt,” he said in a phone interview, contending men are being fired by “dangerous” human resources departments. “I’m sitting in a soundproof booth right now because I’m afraid someone will hear me. When you’re discussing gender issues, it’s almost religious, the response. It’s almost zealotry.”
...

“It’s become fashionable in Silicon Valley for people like James, a white man, to be put into a category of less desirable for promotion and advancement,” Ms. Dhillon said. “Some companies have hiring goals like ‘We’ll give you a bonus if you’re a hiring manager and you hire 70 percent women to this organization.’ That’s illegal.”

Two men who worked at Yahoo sued the company for gender discrimination last year. Their lawyer, Jon Parsons, said the female leadership — Yahoo’s chief executive was Marissa Mayer, before Verizon bought the company — had gone too far in trying to hire and promote women. He tied the suit into today’s women-in-tech movement.

“When you’re on a mission from God to set the world straight, it’s easy to go too far,” Mr. Parsons said. “There was no control over women hiring women.”
https://mobile.nytimes.com/2017/09/23/technology/silicon-valley-men-backlash-gender-scandals.html

Er den siviliserte verden i ferd med å undergrave seg selv? Vil all moderne teknologi bryte sammen den dagen det er for få menn som jobber med det? Er kvinner i ferd med å ødelegge for seg selv og hele resten av verden med denne feminiseringen av alle samfunnslag?

Anonymkode: 581fc...632

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, O.G. skrev:

Og? :fnise:

Vel, uten noen form for IT så vil hele verden rase sammen. Alt vil opphøre å fungere. Biler, tog, fly, med mere. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vel, uten noen form for IT så vil hele verden rase sammen. Alt vil opphøre å fungere. Biler, tog, fly, med mere. 

Vel, jeg tror ikke de der damerne kan få internett som sådan til å bryte sammen. 

Skrevet
1 minutt siden, O.G. skrev:

Vel, jeg tror ikke de der damerne kan få internett som sådan til å bryte sammen. 

Jeg er ikke overbevist om at de klarer å holde det oppe, for å si det sånn. Jeg har aldri skjønt hvorfor kvinner utdanner seg innenfor et manneyrke.

Skrevet

Jeg er ikke overbevist om at de klarer å holde det oppe, for å si det sånn. Jeg har aldri skjønt hvorfor kvinner utdanner seg innenfor et manneyrke.

Jeg har aldri skjønt hvorfor menn syter så mye.

Skrevet
3 minutes ago, AnonymBruker said:

Endel kvinner var blandt pionerene på området.

Les her: http://www.ub.uio.no/fag/informatikk-matematikk/informatikk/formidling/utstillinger/adalovelace/index.html

Anonymkode: fed0a...d2c

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les her: http://www.ub.uio.no/fag/informatikk-matematikk/informatikk/formidling/utstillinger/adalovelace/index.html

Ikke pionerer. De gjorde sekretærjobber på området, de bidro ikke med noe viktig som ikke menn kunne gjort. Det var ganske vanlig at kvinner jobbet som assistenter/sekretærer på den tiden. 

• Liker 1
Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Ikke pionerer. De gjorde sekretærjobber på området, de bidro ikke med noe viktig som ikke menn kunne gjort. Det var ganske vanlig at kvinner jobbet som assistenter/sekretærer på den tiden. 

Ja, du vet det vel du. :roll:

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, O.G. skrev:

Jo, da Kim Kardashian klarte det på ett forsøk :fnise::fnise::fnise: 

Anonymkode: 96011...b4c

• Liker 3
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, da Kim Kardashian klarte det på ett forsøk :fnise::fnise::fnise: 

Anonymkode: 96011...b4c

ok.

Skrevet (endret)
På 24.9.2017 den 15.00, O.G. skrev:

Uten menn vil hele verden kollapse og kvinner være hjelpesløse 

Ts har et poeng. Feminis.en. som de fleste vet har gått for langt. Det er diskriminering at man skal gå inn for å hyre kun kvinner og sparke mannlige ansatte bare fordi kvinner er i mindre tall

Du vet at dette er feil O.G

Anonymkode: 58f25...d8b

Ryddet for brukerdebatt. Edie, mod.

Endret av Edie
  • Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Elendig argument. 90 prosent av alle oppfinnelser og nyvinninger i teknologi og fremskritt i samfunnet kommer fra menn. 

Menn har alltid vært overlegen biologisk sett

• Liker 2
Skrevet

Elendig argument. 90 prosent av alle oppfinnelser og nyvinninger i teknologi og fremskritt i samfunnet kommer fra menn. 

Menn har alltid vært overlegen biologisk sett

Det er rart. Kvinner hadde jo ikke lov(av menn) til å ta utdannelse/jobbe. 

Så ditt argument, kjære deg, er høyst elendig. 

Anonymkode: 2537d...7d0

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke noe nytt. Kvinner har som oftest disse jobbene. Service yrker eller yrker som ikke krever noe særlig men har aircondition, trygt kontor og høy lønn for lite gjort

• Liker 2
Skrevet

Både menn og kvinner er viktige for verden. Slutt å framstill det som at et kjønn er viktigere en det andre.

Anonymkode: 38a28...426

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Både menn og kvinner er viktige for verden. Slutt å framstill det som at et kjønn er viktigere en det andre.

Hvorfor presser kvinner da menn ut av manneyrkene? La menn få ha manneyrkene i fred så kan kvinner få ha kvinneyrkene sine i fred. Så er vi verdifulle på hver vår måte.

Skrevet (endret)
På 24.9.2017 den 16.54, AnonymBruker skrev:

Det er rart. Kvinner hadde jo ikke lov(av menn) til å ta utdannelse/jobbe. 

Så ditt argument, kjære deg, er høyst elendig. 

Anonymkode: 2537d...7d0

Kunne fint gjort noe med det. Og dere kun fint funnet opp noe selv om dere var hjemme og passet hus.

Dårlig argument som jeg viste du ville trekke fram

Men

Nå som feminismen har tatt over og kvinner har fått særbehandling endel år...så er forsatt menn på toppen av oppfinelser og framskritt i samfunnet

Nå må vi slutte å konkurere mellom kjønnene. Det er bare et kjønn som kan være best og et dårligst. Og menn er best, i nesten alt. Vi er overlegen pga testosteron som gjør oss sterke og gjør at vi tar flere sjangser. Er mer daredevils og oppnår store ting. Mens dere får mange minuser pga overflødig østrogen som igjen fører til humørsvingninger og irrasjonell oppførsel som igjen ødlegger enda mer for dere

Ryddet for bilde med opphavsrett. Edie, mod.

Endret av Edie
  • Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begge kjønn er like viktig. Men det er bare morsomt å se at kvinner benekter fakta. 

Som vanlige i debatter kommer menn med fakta og logikk mens kvinnene har følelsene i sving og må ty til personangrep og latterligjøring når de ikke klarer å argumentere imot

Det som ts tok opp er et problem. Og det er virkelig. Men folk bare fnyser det vekk. Patetisk spør du meg. Fakta har vi lagt på bordet. Ingenting har blitt saklig motargumentert

Ts har et poeng

• Liker 1
Skrevet

Jeg er kvinne, og utdanner meg innen IT. Er straks ferdig. Og jeg er helt enig i at vi trenger flere kvinner her. Jo flere hoder, jo bedre. Menn er veldig flinke til programmering og drive back-end generelt. Men kvinner er generelt flinkere på design/brukeropplevelse. (klart, ingen regler uten unntak) Så vi trenger å bytte på litt. Kvinner som driver med mer programmering, og menn som driver med mer brukeropplevelse og front-end. Plutselig ser man noe nytt :) Det viktigste er at dette er noe som skal komme alle til gode. Det skal ikke være sånn at "hey, dette har jeg gjort i 30 år, så kommer du som er ny og tror at du er noe?". Alle må bidra.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...