Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kr 1.500 for en toroms i oslo på vinterstid? bor kun en pers i leiligheten og bruker ikke annet enn på oppvarming omtrent. vinduene er helt nye, blokka er fra 60-tallet.

Har billig strømabonnement. 

Anonymkode: baa80...016

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det samme jeg betaler for min to roms på vinteren.

Anonymkode: 57e31...9c4

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det samme jeg betaler for min to roms på vinteren.

Anonymkode: 57e31...9c4

vet du ca hvor mange grader du har hjemme? og kvadratmeter på boligen?

Skrevet

Har en del leiligheter i Oslo, ligger på 1000 kr i snitt per måned. Sommermånedene er ofte leietagere på ferie osv og da kan den være nede i 400,- mens i vintermånedene blir det 1000-1200.

Dette gjelder de som er over 50m2 og har fra 2-4 leieboere.

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har billig strømabonnement. 

Sikker på det?

Når skiftet du sist?

Skrevet
5 minutter siden, Froning skrev:

Sikker på det?

Når skiftet du sist?

Ja har det rimeligste til innkjøpspris hos Gudbrandsdal energi, sjekker det jevnlig.

Skrevet (endret)
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja har det rimeligste til innkjøpspris hos Gudbrandsdal energi, sjekker det jevnlig.

Når skiftet du sist?

Strømindustrien er forøvrig en sleip industri.Avtaler utdateres og man blir automatisk satt over på  dyrere tilsvarende avtaler. Hopp uansett over på en standard variabel-avtale uten binding i vintermånedene så sparer du penger. Spotpris fra mai/april.

Det er anbefalt å bytte strømavtale 1-2 ganger i året ;)

Endret av Froning
Skrevet
3 minutter siden, Froning skrev:

Når skiftet du sist?

Strømindustrien er forøvrig en sleip industri.Avtaler utdateres og man blir automatisk satt over på  dyrere tilsvarende avtaler. Hopp uansett over på en standard variabel-avtale uten binding i vintermånedene så sparer du penger. Spotpris fra mai/april.

Det er anbefalt å bytte strømavtale 1-2 ganger i året ;)

Jeg sjekket sist i dag 35,53 øre kwh.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sjekker ganske ofte hver 14 dag ca, den har holdt seg lavest siden jeg opprettet abonnementet. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Påslaget er det som har noe å si på om du har en god avtale eller ikke :)

Lurer på når du skiftet avtale sist ?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spot og variabel ligger på 40 øre kwh.

Skrevet
Akkurat nå, Froning skrev:

Påslaget er det som har noe å si på om du har en god avtale eller ikke :)

Lurer på når du skiftet avtale sist ?

Jeg har ingen påslag, husker ikke når jeg skiftet, tro det er et halvt år siden, eller litt over. Var da jeg oppdaget den avtalen, tror den var ny da.

Skrevet

Pr måned? Jeg synes det høres mye ut, er sjelden min er på mer enn 5-600 (og jeg vet at jeg ikke har det billigste abonnementet...). Har også to-roms med kun elektrisk oppvarming, men vi etterisolerte for noen år siden og jeg bor midt i bygget, så det er bare på ekstra kalde vinterdager jeg har på ovnene. Har hverken vaskemaskin eller oppvaskmaskin, det trekker jo også litt strøm.

Skrevet

Har du sjekket om den naboen du lånte ut strøm til da det var konsert for 12 år siden ikke fortsatt har en ledning koblet til huset ditt hvor de får strøm?

• Liker 5
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen påslag, husker ikke når jeg skiftet, tro det er et halvt år siden, eller litt over. Var da jeg oppdaget den avtalen, tror den var ny da.

Da må du se på hva som sluker så mye strøm.

Skrevet
14 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Har du sjekket om den naboen du lånte ut strøm til da det var konsert for 12 år siden ikke fortsatt har en ledning koblet til huset ditt hvor de får strøm?

:laugh: Har sjekket det ja:tommelopp:

Skrevet
9 minutter siden, Froning skrev:

Da må du se på hva som sluker så mye strøm.

Det er veldig kaldt i boligen, jeg bruker nok mye på oppvarming for å holde ca 19 grader, kaldere på soverommet. Hadde jeg ikke varmet opp hadde temperaturen ligget på under 10 grader om vinteren. Nå er det ca 15 grader her inne.

Skrevet (endret)

Jeg synes det høres voldsomt ut. Nå har vi riktignok varmtvann inkludert, derfor betaler vi ikke strøm for det, bare så det er sagt, men llikevel bruker vi ikke så mye varmvann. På vinterstid ligger strømregning vår på ca 600 kr inkl nettleie i de kaldeste månedene. Vi har en 4-roms leilighet på 85 kvm i Oslo og er 2 personer. Leiligheten er fra 60-tallet. Vi bruker i tillegg tørketrommel som trekker voldsomt mye strøm, og har ellers elektrisk fyring. Det blir også ganske kaldt her.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet
2 minutter siden, Yvonne skrev:

Jeg synes det høres voldsomt ut. Nå har vi riktignok varmtvann inkludert, derfor betaler vi ikke strøm for det, bare så det er sagt, men llikevel bruker vi ikke så mye varmvann. På vinterstid ligger strømregning vår på ca 600 kr inkl nettleie i de kaldeste månedene. Vi har en 4-roms leilighet på 85 kvm i Oslo og er 2 personer. Leiligheten er fra 60-tallet. Vi bruker i tillegg tørketrommel som trekker voldsomt mye strøm, og har ellers elektrisk fyring. Det blir også ganske kaldt her.

Ja, jeg skjønne rikke hvorfor jeg har så høy regning. Har dere måtte begynne å varme opp leiligheten? Det har jeg det er veldig kaldt her, har ytterleilighet og ingen over meg.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg skjønne rikke hvorfor jeg har så høy regning. Har dere måtte begynne å varme opp leiligheten? Det har jeg det er veldig kaldt her, har ytterleilighet og ingen over meg.

Nei, men merker at det snart er på tide. Skal sies at mannen og jeg er begge varmblodige, så vi kan nok gå en stund til. Men jeg sitter inne med fleecegenser for å si det på den måten. ;) 

Vi bor på toppen, uten noen over oss, men vi har naboer under, og det hjelper nok en del. Og bygget ble nyrenovert for noen år siden med ny fasade, og nye vinduer/verandadør. Det tror jeg hjelper mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...