AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #1 Skrevet 24. september 2017 Er 18 uker på vei og er utrolig dårlig . kaster opp daglig og er konstant "fyllesyk", og med en 2åring blir dagene mildt sagt krevende. Jeg gjør alt det samme som før, vasker, rydder, lager middag 6 dager i uken, planlegger middager,har morgenstell med barnet (mannen begynner 7) og handler Alt dette hadde vært helt okay hvis jeg ikke var så dårlig. Prøvde å forklare idag at jeg er sliten (så sliten at jeg gråter) og mannen skjønner ikke hvorfor jeg ikke har overskudd til han (legger meg stortsett kl 21, og da er jeg kjedelig). har gitt klar beskjed om at han må gjøre mer hjemme men han tar så lett på det og det blir ikke gjort. ber meg bare om å stresse ned å la han overta. Hvis jeg ikke gjør det ser huset ikke ut, og alt er kaos.. vurderer faktisk å be om sykehusbesøk for å få IV (Er i underskudd på alt) for å få fri.. samtidig får jeg dårlig samvittighet for 2åringen min, hun har jo en sliten og trist mor fortiden (og en veldig glad og energifull pappa som alltid er "gøy").. Anonymkode: cdbfe...c23
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #2 Skrevet 24. september 2017 Litt flåsete sagt så griner kvinne for ingenting og gravide klager over alt, så det er gjerne ikke så lett for han å forstå. Og hvordan skal han forstå nåe du likevel gjør alt? Dropp husarbeid, la støvet legge seg og klesvasken vokse. Ikke gidd å lage skikkelig middag hver dag, bestill take away, kjøp ferdig middager på butikken (rema har jo masse nå som kombineres og lage på ti min), hiv ting i ovnen som bare kan varmes. Du får ikke leke ferie på sykehuset fordi du har en dott til mann. Slutt å gjøre alt så tar han gjerne tak når han ser at det faktisk er nødvendig. Anonymkode: 1d35e...d8d 2
jenta7 Skrevet 24. september 2017 #3 Skrevet 24. september 2017 Stikk innom godtlevert.no og finn en vaskehjelp (hvis begge jobber fulltid og klarer det økonomisk mens du er gravid) eller gi blaffen i å ha det rent 7 av 7 dager i uken. Mannen er nok litt stresset og prøver å hjelpe så godt han kan
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #4 Skrevet 24. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Litt flåsete sagt så griner kvinne for ingenting og gravide klager over alt, så det er gjerne ikke så lett for han å forstå. Og hvordan skal han forstå nåe du likevel gjør alt? Dropp husarbeid, la støvet legge seg og klesvasken vokse. Ikke gidd å lage skikkelig middag hver dag, bestill take away, kjøp ferdig middager på butikken (rema har jo masse nå som kombineres og lage på ti min), hiv ting i ovnen som bare kan varmes. Du får ikke leke ferie på sykehuset fordi du har en dott til mann. Slutt å gjøre alt så tar han gjerne tak når han ser at det faktisk er nødvendig. Anonymkode: 1d35e...d8d Det er jo lett å sitte å skrive. Denne mannen høres ut som en tafatt type med lite empati og medfølelse.Om han vet at ts er plaget med kvalme og like vel driter i å hjelpe til sier det mye om han,og det er ingenting å forsvare!At huset ser ut som et grisehus,det hoper seg opp med skittentøy og at man velger junkfood til middag vil gå ut over barnet.Det er dessuten ikke bra for den gravide,som skal ha sunn og næringsrik mat. TS,har du foreldre eller søsken som kan avlaste deg litt med 2-åringen?Jeg ville vurdert å la meg innlegge hvis kvalmen er så sterk.Dette er ikke en holdbar situasjon. Anonymkode: 6dd19...b6d 5
Perle Skrevet 24. september 2017 #5 Skrevet 24. september 2017 Om du har familie eller svigerfamile som kan komme å hjlepe til med husarbeide. Gjerne mens han er der. Har han litt skamvett bør han bli ekstremt til mote og flau. 1
tweet Skrevet 24. september 2017 #6 Skrevet 24. september 2017 Her var løsningen at han betaler for vaskehjelp annenhver uke, som tar den grundige vasken. Og sånn ellers har han fått faste oppgaver han er nødt til å gjøre, ellers maser jeg og blir sur, noe han ikke gidder å høre på. Vet helt ærlig ikke hva som gjorde at det bare falt på plass her, men etter en stor nedtur i forholdet, bare skjerpet han seg.. Det gikk fra at å be han gjøre noe hjemme var en stor kamp, til at han bare gjør det jeg sier. Litt kjedelig å måtte minne han på ting hele tiden, men han blir hvertfall ikke sur og han gjør det jo. Vaskehjelp er uansett en stor befrielse, og det er lettere å holde det ryddig etter hun har vært her. Vaskehjelpen kan jo skifte på senger, legge sammen klær og sånt også om du vil det Må bare finne rette personen. Veldig lett å si at du skal la rotet være, men det skaper bare mer stress for deg, og barnet kan ikke bo slik.. Her i huset lager mannen mat og tar oppvasken, og jeg tar klesvasken. Kanskje dere skal lage en sånn deal?
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #7 Skrevet 24. september 2017 Kolonial, marked eller meny. Bestill på nett. Ansett vaskehjelp. Ta deg pauser. Hvis du skal orke en time med han må han ta 2-åringen to timer. Vet det er lett å si, men dette blir ikke lettere med to. Tving han til å gjøre sin del, og gjør han ikke dette så still et ultimatum. I mellomtiden slutter du å vaske hans klær og gjøre noe som helst for han. Har han et eget rom i huset så kast alt rotet hans inn der. La alt du klarer være og aldri rydd etter han. Anonymkode: d7701...817
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå