Gjest La Perla uinnl. Skrevet 19. januar 2005 #1 Del Skrevet 19. januar 2005 Jeg har blitt bedt om å være tilstede på et møte i ansettelsesrådet ved kontoret der jeg jobber. Såvidt jeg har forstått skal jeg bare være tilstede og observere. Vet noen hva det går ut på og hvor lenge et slikt møte kan vare? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #2 Del Skrevet 20. januar 2005 Jeg har sittet i tilsettingsrådet på flere steder hvor jeg har jobbet. De som er medlem av tilsetningsråd/ansettelsesutvalg skal vurdere hvem som skal få jobben. Som bakgrunnsdokumentasjon får medlemmer utskrift av søkerlisten, referat fra intervju, referat fra samtaler med referansepersoner og vurderingen som er foretatt. En skal påse at ingen blir forbigått, stille spørsmål hvis det er noen. Som regel går et slikt møte veldig greit, kan være problemer hvis det er noen som tydeligvis blir urettferdig behandlet osv. Det spørs litt hvor mange saker som skal opp på møte, osv. Et kort møte var en sak som tok et minutt, et langt møte var 10 saker som tok to timer. Husk at all informasjon man får i forbindelse med et slikt møte (referat, vurderinger ol) er taushetsbelagt. Ved interne utlysninger kan en slik jobb være veldig vanskelig. Jeg husker en gang jeg det var en av mine gode kollegaer som hadde søkt en intern jobb og sjefen hadde lyst til å ansette en annen, men dette var i så fall en klar forbigåelse. Heldigvis gikk det bra til slutt. Min gode kollega er fremdeles en god venninne, men jeg vet hva som skjedde den gangen og sjefen ville egentlig ikke ha henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå