Gå til innhold

Bekkenløsning - når ble du sykemeldt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når ble du 100% sykemeldt og hvordan smerter hadde du? 

Jeg begynte å få problemer med bekkenet to dager etter positiv test. Nå har jeg smerter fra jeg står opp til jeg legger meg. Jobber med de minste i barnehage hvor det er en del løfting, men har snakket med kollegaene mine og får hjelp fra de. Det kan likevel være så ille at jeg gråter når jeg kommer hjem. Har time hos fysio i morgen og er spent på hva hun sier. På en side vil jeg ikke bli sykemeldt, for jeg vet ikke om jeg får kommet tilbake igjen pga vikariat :( 

Anonymkode: af6bb...14d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gradert sykemelding e vel mer å foretrekke enn 100%. Å snakk med sjefen din om tilrettelegging, kanskje du kan bytte avdeling framtil du går i permisjon? Uke 30 her, jobbe som pedleder på småbarn så forstår problematikken. Men å sykemelde seg 100% er muligens ikke nødvendig. 

Skrevet

Ble sykmeldt da jeg var 7 mnd. Jobber i hjemmesykepleien. 

Anonymkode: a36e5...f74

Skrevet

Ble sykmeldt 50% de siste 3 månedene før permisjon. 

Denne gangen er jeg i dialog med legen og har bestemt meg for å holde ut litt til, men mulig det blir 100% sykmelding de siste 3 månedene denne gangen. Vurderer situasjonen fra dag til dag og har fått beskjed fra legen at jeg får sykmelding på dagen når/hvis jeg finner ut at det blir nødvendig. 

Anonymkode: 833c8...69d

Skrevet
53 minutter siden, Note92 skrev:

Gradert sykemelding e vel mer å foretrekke enn 100%. Å snakk med sjefen din om tilrettelegging, kanskje du kan bytte avdeling framtil du går i permisjon? Uke 30 her, jobbe som pedleder på småbarn så forstår problematikken. Men å sykemelde seg 100% er muligens ikke nødvendig. 

Både gradert og å gå over til storebarna kan være alternativer. Jeg er ikke lenger enn uke 7, så har ikke ønsket å prate med sjefen enda. Får bare avvente etter sjekken i morgen. 

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble sykmeldt da jeg var 7 mnd. Jobber i hjemmesykepleien. 

Anonymkode: a36e5...f74

Hvordan opplevde du bekkenet ditt før du ble sykemeldt? 

Skrevet

Jeg fikk bekkenløsning i uke 6. Presset meg maks på jobb (jul og høysesong) i en tung jobb med mye tråkking. Ble 50% sykmeldt og fikk tilrettelegging fra uke 12. De siste 3 mnd var jeg 100% sykmeldt og det var ikke forsent for å si det sånn. Jeg presset meg for mye og er enda ikke bra nå 15 mnd etter fødsel... Er du gravid MÅ du lytte til kroppen! Du skal ha den resten av livet :opplyser:

• Liker 2
Skrevet

Ble 30 % sykemeldt i uke 28, 50% i uke 30 og 100% i uke 32 (legen prøvde seg på 75% i stedet for, men da protesterte jeg, syns det var en vits. Jeg jobber ca 50% så ville blitt så få timer pr vakt at det ville vært vanskelig å gjennomføre i min jobb)

Anonymkode: 7b5ce...cda

Skrevet

Merket det også i bekkenet tidlig. Var grunnen til at jeg tok en test faktisk. Ble 20% sm fra uke 19, 40 fra uke 25 og 60 fra uke 32. Klarte å holde meg på det til permisjonen. Men etter en dag på jobb klarte jeg nesten ikke å gå de andre dagene. Presset meg mer enn jeg burde. Anbefaler å lytte til kroppen! Min erfaring er at det blir som regel verre utover i svangerskapet.  

Anonymkode: 66895...672

Skrevet

Med første ble jeg sykemeldt i uke 11, 100%. Måtte da bruke krykker. Denne gangen klarte jeg å jobbe til uke 16. Jobber i butikk

Skrevet

Fikk bekkenløsning i uke 8 som ble verre og verre for hver uke. Sa ifra til sjefen som så tipset meg om en treningsgruppe for gravide hvor jeg jobber. Får gå en halvtime før jeg er ferdig på jobb for å trene og det har funket kjempebra!  Så hittil har jeg sluppet sykemelding.

Tommel opp for en slik sjef og tilbud! 

Anonymkode: bd276...a0d

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk bekkenløsning i uke 8 som ble verre og verre for hver uke. Sa ifra til sjefen som så tipset meg om en treningsgruppe for gravide hvor jeg jobber. Får gå en halvtime før jeg er ferdig på jobb for å trene og det har funket kjempebra!  Så hittil har jeg sluppet sykemelding.

Tommel opp for en slik sjef og tilbud! 

For et fint tilbud! 

Jeg har allerede sluttet å løfte guttungen hjemme, sover med pute mellom bena og har vært i svømmehallen da jeg hører det skal hjelpe. Håper på å få et lignende tilbud. 🤞🏻

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For et fint tilbud! 

Jeg har allerede sluttet å løfte guttungen hjemme, sover med pute mellom bena og har vært i svømmehallen da jeg hører det skal hjelpe. Håper på å få et lignende tilbud. 🤞🏻

Ja jeg kunne også tenkt meg svømming da jeg har hørt så mye fint om det. Men synes det var litt i overkant dyrt med 3600 kroner for ett halvårskort (155 for enkeltbesøk).. Sikkert verdt det altså men nå har jo denne treningen hjulpet så da holder jeg meg til det.

Lykke til!

Skrevet

Jeg fikk bekkenløsning omtrent samtidig som positiv test.I uke 7 ga jeg beskjed på jobb, og fikk noe tilrettelegging (slapp tunge løft bl.a.).Jeg hadde så vondt at jeg gråt på kveldene og vi vurderte å flytte sengen ned i stuen slik at jeg skulle slippe trapper. I uke 10 var jeg hos fysioterapeut. Der lærte jeg triggerpunktmassasje (behandling), fikk treningsprogram og lærte om forebygging(samle beina når man går ut av seng/bil m.m.). Da ble alt mye bedre! Jeg ble sykemeldt 2 uker før permisjonen startet.

Anonymkode: a1725...6f2

Skrevet

Hvordan kjennes egentlig bekkenløsning ut?

Anonymkode: bcc2f...baa

Skrevet

Jeg ble 100% sykemeldt i uke 9, på grunn av både bekkenløsning og utmattelse. Hadde vikariat som sykepleier, og det var få muligheter for å tilrettelegge ettersom det var sommer og ferieavvikling med dårlig tilgang på folk.

Har nå begynt på gruppetrening for gravide hos fysioterapeut, og drar på vanngym på treningsenteret - dét, i tillegg til å kunne ta det med ro når det trengs, har hjulpet mye :) I mitt forrige svangerskap gikk jeg på vanngym for gravide i regi av kommunen, noe som var gratis. Verdt å sjekke ut!

Anonymkode: 35b46...a50

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk bekkenløsning omtrent samtidig som positiv test.I uke 7 ga jeg beskjed på jobb, og fikk noe tilrettelegging (slapp tunge løft bl.a.).Jeg hadde så vondt at jeg gråt på kveldene og vi vurderte å flytte sengen ned i stuen slik at jeg skulle slippe trapper. I uke 10 var jeg hos fysioterapeut. Der lærte jeg triggerpunktmassasje (behandling), fikk treningsprogram og lærte om forebygging(samle beina når man går ut av seng/bil m.m.). Da ble alt mye bedre! Jeg ble sykemeldt 2 uker før permisjonen startet.

Anonymkode: a1725...6f2

Det gir håp! 😊 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kjennes egentlig bekkenløsning ut?

Anonymkode: bcc2f...baa

Jeg har vondt bak i korsryggen. Det forplanter seg i stive muskler i ryggen. Det stråler nedover rumpa og uti lårene og lysken føles som den svir. Jeg klarer ikke alltid å gå normalt pga smerten. :/ jeg tenkte først det var bekkenlåsning, men da lyskesmertene kom tror jeg det kan være bekkenløsning i stedet. 

Jeg har forstått det slik at det skjer oftere med de som har hatt det i tidligere svangerskap og/eller har hatt problemer med rygg/hofte før. 

Skrevet

Ble 100% sykemeldt en måned før termin med første. Jeg ventet alt for lenge i fysisk krevende jobb, og har merket det på kroppen i årene etterpå. Er nå gravid igjen og merker allerede at jeg er mer utsatt nå enn sist nettopp fordi jeg pushet meg for lang. (11+2) så vi får se hvor lenge det blir denne gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...