AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #1 Skrevet 24. september 2017 Etter man har åpnet ei rødvinsflaske, og for eksempel halvparten av flaska er igjen. Er det noen god måte å oppbevare det som er igjen slik at det ikke surner? Anonymkode: dd6bb...00e
Reckless Skrevet 24. september 2017 #2 Skrevet 24. september 2017 Etter min erfaring, nei. Kjøp heller på kartong!
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #3 Skrevet 24. september 2017 Den kan holde seg ca 3 døgn i kjøleskap. Noen bruker også en topp som suger ut luften fra flasken, noe som gjør at vinen holder seg bedre. Anonymkode: d61e5...e4e
T-Rex Skrevet 24. september 2017 #4 Skrevet 24. september 2017 Du kan fryse rødvinsresten, og bruke den i en gryterett eller rødvinssaus ved en senere anledning.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #5 Skrevet 24. september 2017 Kork flasken og sett den i kjøleskap. Den er ok og ikke for sur å drikke neste dag, og gjerne en dag etterpå også. Vi har vakuumkorker, og det hjelper noe, men flasken står seg ikke mer enn en ukes tid likevel - forskjellen blir faktisk ikke så stor. Det samme gjelder kartongvin - den syrner og blir lavere kvalitet for hver dag som går akkurat som vin med vakuumkork. Og slike kartonger blir jo gjerne stående åpnet lenge, så det er ikke så god løsning etter mitt syn. Ikke for ingenting at franskmennenes versjon av uttrykket "Har du sagt A, så må du si B", er "Quand le vin est tiré, il faut le boire" - når vinen er åpnet, må den drikkes. Anonymkode: a0c45...e6e
skrue Skrevet 24. september 2017 #6 Skrevet 24. september 2017 13 hours ago, AnonymBruker said: Etter man har åpnet ei rødvinsflaske, og for eksempel halvparten av flaska er igjen. Er det noen god måte å oppbevare det som er igjen slik at det ikke surner? Anonymkode: dd6bb...00e I magen. Neida, vil vel si at det er greiest å fryse den, men da bruker jeg den bare til matlaging senere. Pass på å pakke isbrettet eller hva du ønsker å bruke godt inn. Gjerne i en tett boks. Har opplevet at den ikke stivner skikkelig (pga alkoholen) og rødvin på avveie i fryseren er oppskrift til gris.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå