MorTil2 Skrevet 24. september 2017 #1 Skrevet 24. september 2017 Leser denne artikkelen, og forstår ikke helt hva som er så galt med at folk kan laste ned en app, og sparer penger http://www.smp.no/ntb/innenriks/2017/09/21/Dramatisk-vekst-for-matvare-appane-15338129.ece . Selv har jeg Æ-appen og Coop-appen, men må fortsatt bruke Trumfkortet. Der er det merkelig nok ikke en enhetlig app for alle Trumftilknyttete butikker (Kiwi, Meny, Joker, Spar). Og ja, jeg velger selektivt utifra der jeg får matvarene rimeligst. Og jeg har absolutt endret handlevaner pga appene. Jeg har vel aldri handlet så mye hos Rema 1000 som etter at Æ kom. Men jeg forstår ikke hva som er så galt med det. I artikkelen fremstår det som om de som ikke har appene, er ekskludert fra mulighet til å handle litt rimeligere pga manglende kunnskaper om hvordan de skal bruke apper (evnt smartmobil). Men da finnes det jo fortsatt kort. Ikke hos Rema 1000 riktignok, men der kan man få funksjonene via webløsningen. Og det er heller ikke slik at det er bare gamle som lar være å bruke appene. Jeg vet om mange unge som ikke "gidder" å ta seg tid til å laste ned appene, og dermed kunne spare noen kroner. Da tenker jeg at problemet er egentlig det motsatte av det forskerne fokuserer på : hvorfor lar noen være å benytte seg av muligheten til å handle mer bevisst og dermed rimeligere ? Jeg syns faktisk unge, og deres holdning til penger og forbruk er et større problem i denne sammenhengen. Og når det gjelder hva kjedene vet om oss som kunder, så tenker jeg at det fins da mye mer avslørende apper enn matvareapper. Og ja, jeg vil faktisk at Coop skal registrere at jeg ofte kjøper enkelte varer enn andre, for da får jeg hyppigere kuponger på det. Hvor farlig kan det være at en matvarebutikk vet at jeg kjøper flere liter med melk hver uke ? Jeg kommer ihvertfall til å fortsette å bruke appene, og håper at Trumf kommer med en felles app etterhvert. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå