Gjest kjøpt bolig Skrevet 19. januar 2005 #1 Skrevet 19. januar 2005 Hei. Jeg skal ha innflyttningsfest i min nye leileighet til helgen!! Og trenger tips og ideer om "småtteri" jeg kan servere gjestene. Blir jo på en måte et voerspil, men jeg har lyst til å servere noe, snacks el pusnj ol. Alle tips motas med stor takk!!! Blir glad for detaljerte oppskrifter da jeg er en kløne på kjøkkenet og har bodd hjemmefra i snart 10 dager....
Nilma Skrevet 19. januar 2005 #2 Skrevet 19. januar 2005 Små / halve baguetteskiver (så små at de kan spises i en eller to biter) med f.eks. - kremost og røkelaks - tapenade og tomatskive - pesto og spekeskinke Godt og idiotsikkert! (både pesto og tapenade kan kjøpes ferdig)
Gjest 1111 Skrevet 19. januar 2005 #3 Skrevet 19. januar 2005 Lag små pizzaer, pizzaboller eller pizzahorn.
Arkana Skrevet 19. januar 2005 #4 Skrevet 19. januar 2005 Nøtter, potetgull og grønnsaker med forskjellige typer dip. Minipizzaer, devilled eggs (hardkokte egg delt i to, mos eggeplommen med sennep, majones, tabasco og fyll tilbake i eggehviten). Noen forslag til bowle: God punch 2 dl vodka 2 dl appelsinjuice 1 dl lime ½ dl aprikos ekstrakt/likør mix Bland alt sammen og rett før servering ha en isbit i hvert glass. Den skal være avkjølt. Det er og vanlig å pynte med litt appelsin eller drue. Tropisk bowle (6-8 pers.) 2 dl papaya i terninger 2 dl ananas i terninger 2 ts revet fersk ingefær 3 dl tropisk juice 2 dl knust is 1 flaske Club Soda (3 ½ dl) Finhakk frukt og ingefær en foodprocessor. Hell halvparten av juicen i, med maskinen i gang. Kjør blandingen jevn. Ha i en bolle og bland inn resten av juicen. Sett i kjøleskap til servering, da blander du i Club Soda og knust is. Wine Punch 1 flaske rødvin 2 skivede sitroner 3 skivede appelsiner 2,5 dl appelsinjuice 2,4 dl ananasjuice Bland alle ingrediensene i en bolle med is. Melonbowle (6-8 pers.) 1 gul søt melon 4 ss flytende honning 4 sitroner 2 flasker sitronbrus (7 dl) 1 flaske musserende vin sitronmelisse og is Fjern skall og kjerner fra melonen og skjær fruktkjøttet i biter. Bland honning, sitronsaft og litt sitronmelisse og hell over melonbitene. La trekke litt i kjøleskap. Før servering helles iskaldt mineralvann og musserende vin over. Dekorer med sitronmelisse og legg i noen isbiter.
Olifant Skrevet 22. januar 2005 #5 Skrevet 22. januar 2005 Spicy kjøttboller på cocktailpinner som kan dyppes i salsa!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå