Gå til innhold

Innflyttningsfest

Anbefalte innlegg

Gjest kjøpt bolig
Skrevet

Hei.

Jeg skal ha innflyttningsfest i min nye leileighet til helgen!! Og trenger tips og ideer om "småtteri" jeg kan servere gjestene.

Blir jo på en måte et voerspil, men jeg har lyst til å servere noe, snacks el pusnj ol. Alle tips motas med stor takk!!! Blir glad for detaljerte oppskrifter da jeg er en kløne på kjøkkenet og har bodd hjemmefra i snart 10 dager....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Små / halve baguetteskiver (så små at de kan spises i en eller to biter) med f.eks.

- kremost og røkelaks

- tapenade og tomatskive

- pesto og spekeskinke

Godt og idiotsikkert! :wink: (både pesto og tapenade kan kjøpes ferdig)

Skrevet

Lag små pizzaer, pizzaboller eller pizzahorn.

Skrevet

Nøtter, potetgull og grønnsaker med forskjellige typer dip. Minipizzaer, devilled eggs (hardkokte egg delt i to, mos eggeplommen med sennep, majones, tabasco og fyll tilbake i eggehviten).

Noen forslag til bowle:

God punch

2 dl vodka

2 dl appelsinjuice

1 dl lime

½ dl aprikos ekstrakt/likør mix

Bland alt sammen og rett før servering ha en isbit i hvert glass. Den skal være avkjølt. Det er og vanlig å pynte med litt appelsin eller drue.

Tropisk bowle (6-8 pers.)

2 dl papaya i terninger

2 dl ananas i terninger

2 ts revet fersk ingefær

3 dl tropisk juice

2 dl knust is

1 flaske Club Soda (3 ½ dl)

Finhakk frukt og ingefær en foodprocessor. Hell halvparten av juicen i, med maskinen i gang. Kjør blandingen jevn. Ha i en bolle og bland inn resten av juicen. Sett i kjøleskap til servering, da blander du i Club Soda og knust is.

Wine Punch

1 flaske rødvin

2 skivede sitroner

3 skivede appelsiner

2,5 dl appelsinjuice

2,4 dl ananasjuice

Bland alle ingrediensene i en bolle med is.

Melonbowle (6-8 pers.)

1 gul søt melon

4 ss flytende honning

4 sitroner

2 flasker sitronbrus (7 dl)

1 flaske musserende vin

sitronmelisse og is

Fjern skall og kjerner fra melonen og skjær fruktkjøttet i biter. Bland honning, sitronsaft og litt sitronmelisse og hell over melonbitene. La trekke litt i kjøleskap. Før servering helles iskaldt mineralvann og musserende vin over. Dekorer med sitronmelisse og legg i noen isbiter.

Skrevet

Spicy kjøttboller på cocktailpinner som kan dyppes i salsa!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...