Sawyer Skrevet 23. september 2017 #1 Skrevet 23. september 2017 (endret) Jeg stortrives i grunn på jobb, men ikke blant kollegaene som er sterkt preget av "vi har jobbet her lenge, og du er ny" holdning. De er dårlige på inkludering, og sosialt så blir jeg holdt ganske utenfor. Vet det er tidlig på året, og mye kan endre seg, men dere som er lærere, hva er viktigst: trives med elever og selve jobben, eller det sosiale? Endret 21. februar 2018 av Sawyer 2
Supernova17 Skrevet 23. september 2017 #2 Skrevet 23. september 2017 Jeg tror det vil forandre seg. For du er ikke ny resten av livet. Det vil komme nye etter deg. Når nye lærere ansettes pleier jeg ja å tenke "Jeg har jobbet her lenge, og du er ny". Derfor tilbyr jeg mye hjelp og viser hvordan jobben skal gjøres, og bare for å være grei. Det kan nemlig ikke være lett å være helt ny, så jeg er positiv til nybegynnere. Er du sikker på at de ikke er som meg og at du tolker det negativt? 1
Aule Skrevet 24. september 2017 #3 Skrevet 24. september 2017 Er ikke lærer, men en kamerat er det. Ta deg tid, gi det tid og det går seg til. Ikke stress. Høres velig basic ut, men det er nå engang slik det er. Som Supernova sier vil det alltid følge noen nye etter deg i løpet av noen år, så etter hvert opparbeider du deg trygghet.
Mannemann84 Skrevet 25. september 2017 #4 Skrevet 25. september 2017 Jeg har aldri opplevd så mye baksnakking som jeg har gjort etter 1 år på skole i en lærerstilling for en annen lærer i barselpermisjon. Det var et par elever som var fysiske ofte mot lærere, rektor og inspektør. Jeg tillot ikke dem å være det mot meg da jeg er en voksen mann med respekt for meg selv. Da ble det en "snakkis". Det som ikke blir en snakkis er at jeg aldri tok 1 time fri, det var sjeldent..svært sjeldent ..eller jeg tror jeg med hånden på hjertet kan si at jeg så ikke en av de andre lærerene fullføre en hel arbeidsuke uten en eller flere dager fravær. Så om du tar tak i en bråkete elev, big no no! om du ikke møter på jobb fordi atte fordi atte? åh..ingen problem!. Det er en fantastisk fin jobb, spesielt kjekt når du ser at elevene føler seg trygge og har det fint med deg. Men de andre lærerene er regelrett grusomme med hverandre og en selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå