Sawyer Skrevet 23. september 2017 #1 Skrevet 23. september 2017 (endret) Jeg stortrives i grunn på jobb, men ikke blant kollegaene som er sterkt preget av "vi har jobbet her lenge, og du er ny" holdning. De er dårlige på inkludering, og sosialt så blir jeg holdt ganske utenfor. Vet det er tidlig på året, og mye kan endre seg, men dere som er lærere, hva er viktigst: trives med elever og selve jobben, eller det sosiale? Endret 21. februar 2018 av Sawyer 2
Supernova17 Skrevet 23. september 2017 #2 Skrevet 23. september 2017 Jeg tror det vil forandre seg. For du er ikke ny resten av livet. Det vil komme nye etter deg. Når nye lærere ansettes pleier jeg ja å tenke "Jeg har jobbet her lenge, og du er ny". Derfor tilbyr jeg mye hjelp og viser hvordan jobben skal gjøres, og bare for å være grei. Det kan nemlig ikke være lett å være helt ny, så jeg er positiv til nybegynnere. Er du sikker på at de ikke er som meg og at du tolker det negativt? 1
Aule Skrevet 24. september 2017 #3 Skrevet 24. september 2017 Er ikke lærer, men en kamerat er det. Ta deg tid, gi det tid og det går seg til. Ikke stress. Høres velig basic ut, men det er nå engang slik det er. Som Supernova sier vil det alltid følge noen nye etter deg i løpet av noen år, så etter hvert opparbeider du deg trygghet.