Gå til innhold

Hva er det med alle de "selvstendig næringsdrivende"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på facebook at alle mulige folk, begge kjønn, i forskjellig alder oppgir som sitt arbeid at de er selvstendig næringsdrivende. Som regel er det heller ingen særlig skolegang eller andre tidligere arbeidssteder å vise til på disse selvstendig næringsdrivende folka. Er det bare jeg som har reagert på dette? Er dette blitt en mindre harry versjon av "livets harde skole"? Bortsett fra at de har "studert" der og disse selvstendig næringsdrivende "arbeider" visst som det.

Har aldri opplevd noen som har skrevet at de er selvstendig næringsdrivende faktisk har hatt egen bedrift eller faktisk jobbet som det, kan jo selvsagt hende jeg tar feil men..Spurte en dame forleden jeg traff gjennom et bekjentskap hva hun jobbet med (hun hadde oppgitt hun var selvstendig næringsdrivende) spurte henne på en positiv måte og for å virke nysgjerrig på henne og hva hun gjør. Da jeg sa "Syns jeg så jobbet som selvstendig næringsdrivende" svarte hun med å legge hodet bakover og le og mula ett eller annet om at det var bare det hun oppga der..:overrasket: 

Anonymkode: 94699...79b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff da... du ble faktisk ganske krenket ja... visste jeg det ikke.. 🤣 Nå kommer det på løpende bånd. Get some popcorn.

Anonymkode: c9850...376

• Liker 3
Skrevet

De driver vel traktorservice og hotellkjeder..?

Anonymkode: 5e107...ecb

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De driver vel traktorservice og hotellkjeder..?

Tviler jeg sterkt på da de som driver med slikt gjerne refererer til en bedrift/firma/kjede i sin profil

TS

Skrevet

Tar ikke infoen som folk oppgir så høytidelig. Noen oppgir nesten ingenting på facebook, andre lager glansbilder, begge gruppene kan ha et hav å vise til i det virkelige liv eller ingenting..de fleste legger seg vel et sted midt i mellom.

Anonymkode: ee111...26e

• Liker 2
Skrevet

Så fordi du møtte et menneske som lo når du spurte, så er alle selvstendig næringsdrivende tullinger? 

Anonymkode: 9c5a8...9df

• Liker 2
Skrevet

Hva med å la folk få leve det livet de ønsker?

Anonymkode: c1835...b7f

• Liker 2
Skrevet

Når det gjelder kvinner er det ofte snakk om prostitusjon.

Anonymkode: fea26...acd

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva med å la folk få leve det livet de ønsker?

Anonymkode: c1835...b7f

Nei det går ikke skjønner du. De fortjener tydeligvis ikke det. Dommeren sitter på toppen og det skal kritiseres, nedvurderes, tråkkes på og listen blir bare lengre og lengre for hver gang for hvordan finne opp hvordan forsøke å ødelegge (for) andre. Mens utad strømmer solen på fasaden. I virkeligheten ser flere og flere hvor tomt det er der. 

Anonymkode: c9850...376

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg forhåpentligvis ikke du har rett i. Ikke at jeg dømmer de selvstendig næringsdrivende, jeg bare undrer og stiller meg nysgjerrig når jeg forstår at de ikke i realiteten er selvstendig næringsdrivende :)

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fakturerer og betaler skatt, samt legger ved bilag til skatteunndragelsen?

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er snakk om Forever Living og Tupperware :P 

• Liker 14
Skrevet

Har samme erfaring som TS. "Selvstendig næringsdrivende" er nei for meg....

Anonymkode: 4217e...6fd

Skrevet

Sikkert noen som bare legger på litt og oppgir at de er det uten å faktisk være det, men jeg syntes du bør holde deg for god til å dømme alle selvstendige næringsdrivende etter det. Folk som skaper noe selv jobber mye hardere og mer enn du selv noen gang kommer til å gjøre, og det ofte uten å kunne ta ferie eller ha rett til ytelser som andre tar for gitt, f. eks. sykepenger. 

Anonymkode: 1de11...de2

• Liker 1
Skrevet

Selvstendig næringsdrivende kan være så mangt. 

Jeg er offentlig ansatt, driver egen bedrift (selvstendig næringsdrivende), og er også bonde (selvstendig næringsdrivende). 

Anonymkode: b919e...9ce

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg opplever det samme som deg. Jeg ser egentlig ikke hva som er poenget med å ha noe der om man ikke kan føre noe opp. Facebook er ikke seriøst. I tillegg unngår jo man spekulasjoner blant folk hvis man holder kortene for seg selv, så de gjør jo seg selv en bjørnetjeneste. 

Anonymkode: 3d83a...562

Gjest C.Tramell
Skrevet
9 hours ago, penny_ said:

Nei, det er snakk om Forever Living og Tupperware :P 

Og så er det en og annen som meg, som har like lang utdanning som en lege og driver eget firma på ordentlig :)

Skrevet
Akkurat nå, C.Tramell skrev:

Og så er det en og annen som meg, som har like lang utdanning som en lege og driver eget firma på ordentlig :)

TS sikter åpenbart ikke til slike som deg.

• Liker 2
Gjest C.Tramell
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

TS sikter åpenbart ikke til slike som deg.

Åpenbart ikke. Følte bare trang til å skuffe dem litt ved å avsløre at ikke alle selvstendig næringsdrivende kvinner selger Tupperware eller kroppen sin.

Skrevet
1 minutt siden, C.Tramell skrev:

Åpenbart ikke. Følte bare trang til å skuffe dem litt ved å avsløre at ikke alle selvstendig næringsdrivende kvinner selger Tupperware eller kroppen sin.

Det er da ingen som har påstått det. Dette handler om kvinner som fører opp "selvstendig næringsdrivende" på Facebook. Denne forskjellen har jo TS tydeliggjort i hovedinnlegget. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...