AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #1 Skrevet 23. september 2017 Bekjente av meg opptrer både som sint og irritert rundt meg, og ofte når vi møtes så stirrer enkelte hardt på meg. Men møtes vi på tomannshånd så er de stort sett greie.. Blir aldri klok på dette I flokk veksler de blikkkontakt mellom seg når jeg sier noe(i følge samboers øyne, sa jeg aldeles ikke noe som var rart.). Jeg er innflytter på stedet og utadvendt og blid. Men jeg blir bare aldri bra nok når jeg får den responsen som jeg får.. Det hele kjennes håpløst ut. Jeg har jobbet i butikker, og er et kjent ansikt. Så skal det sies at jeg elsket jobben og kundene! Det var utrolig sjeldent at jeg hadde en dårlig dag, og selv på slike dager lot jeg ikke humøret ødelegge for andre uskyldige. Derfor føles det så urettferdig at jeg ute blant bekjentskapene får denne behandlingen. Det svinger både opp og ned med dem, og jeg kjenner jeg blir sliten av det. Det blir for komplisert for meg å i det hele tatt sette seg inn i hva dem tenker og vil. Noen som er flinke på det psykologiske plan, og kan løse denne gåten? Anonymkode: c8032...2ff
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #2 Skrevet 23. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bekjente av meg opptrer både som sint og irritert rundt meg, og ofte når vi møtes så stirrer enkelte hardt på meg. Men møtes vi på tomannshånd så er de stort sett greie.. Blir aldri klok på dette I flokk veksler de blikkkontakt mellom seg når jeg sier noe(i følge samboers øyne, sa jeg aldeles ikke noe som var rart.). Jeg er innflytter på stedet og utadvendt og blid. Men jeg blir bare aldri bra nok når jeg får den responsen som jeg får.. Det hele kjennes håpløst ut. Jeg har jobbet i butikker, og er et kjent ansikt. Så skal det sies at jeg elsket jobben og kundene! Det var utrolig sjeldent at jeg hadde en dårlig dag, og selv på slike dager lot jeg ikke humøret ødelegge for andre uskyldige. Derfor føles det så urettferdig at jeg ute blant bekjentskapene får denne behandlingen. Det svinger både opp og ned med dem, og jeg kjenner jeg blir sliten av det. Det blir for komplisert for meg å i det hele tatt sette seg inn i hva dem tenker og vil. Noen som er flinke på det psykologiske plan, og kan løse denne gåten? Anonymkode: c8032...2ff Har vært gjennom det Hvordan ble du kjent med disse som opptrer slik? I flokk er de tøffe, og da skal alle føle og mene det samme for å ikke bli utestengt. Anonymkode: 50142...d1f 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #3 Skrevet 23. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har vært gjennom det Hvordan ble du kjent med disse som opptrer slik? I flokk er de tøffe, og da skal alle føle og mene det samme for å ikke bli utestengt. Anonymkode: 50142...d1f Ble kjent med dem via en barselgruppe. De har vel aldri likt meg, når jeg tenker meg om. Så nå vet ikke jeg hvordan jeg skal ta steget videre i forhold til dem. Jeg føler meg på ingen måte underlegen dem, og ønsker bre å være positiv og strålende Kanskje det er det de ikke liker, at jeg viser at jeg har det bra til tross? Det er i seg selv utrolig at dem bruker tiden godt på å mislike noen, som ikke gidder å lage bråk. Jeg er bare ikke laget slik.. Men jeg blir like overrasket hver gang de begynner med sin kryptiske oppførsel. Jeg forstår virkelig ingenting.. -ts Anonymkode: c8032...2ff
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #4 Skrevet 23. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ble kjent med dem via en barselgruppe. De har vel aldri likt meg, når jeg tenker meg om. Så nå vet ikke jeg hvordan jeg skal ta steget videre i forhold til dem. Jeg føler meg på ingen måte underlegen dem, og ønsker bre å være positiv og strålende Kanskje det er det de ikke liker, at jeg viser at jeg har det bra til tross? Det er i seg selv utrolig at dem bruker tiden godt på å mislike noen, som ikke gidder å lage bråk. Jeg er bare ikke laget slik.. Men jeg blir like overrasket hver gang de begynner med sin kryptiske oppførsel. Jeg forstår virkelig ingenting.. -ts Anonymkode: c8032...2ff På en eller annen måte så er de misunnelige på deg. Er ikke sikkert alle har det sånn, men de kjenner hverandre disse jentene og det er for skummelt for de å gå i mot meningene til noen "sterkere." Da kan de risikere å bli behandlet som du gjør. Ikke ta noe steg videre, det vil nok ikke føre noe godt med seg. Det jeg har lært er at den hyggeligste er verst. Noe måte du kan se hvem som er denne sterke de andre ikke går i mot? Alt hendte meg for litt over to år siden da jeg skulle bli kjent med fruene til samboers kompiser. Noen har vært par veldig lenge og når de bestemte seg fra dag en at jeg ikke er godkjent, så ble det sånn. Flere har sagt til meg i ettertid at behandlingen jeg fikk vår drøy, men de turte ikke si noe i frykt for å oppleve samme behandling som meg. Anonymkode: 50142...d1f
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #5 Skrevet 23. september 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: På en eller annen måte så er de misunnelige på deg. Er ikke sikkert alle har det sånn, men de kjenner hverandre disse jentene og det er for skummelt for de å gå i mot meningene til noen "sterkere." Da kan de risikere å bli behandlet som du gjør. Ikke ta noe steg videre, det vil nok ikke føre noe godt med seg. Det jeg har lært er at den hyggeligste er verst. Noe måte du kan se hvem som er denne sterke de andre ikke går i mot? Alt hendte meg for litt over to år siden da jeg skulle bli kjent med fruene til samboers kompiser. Noen har vært par veldig lenge og når de bestemte seg fra dag en at jeg ikke er godkjent, så ble det sånn. Flere har sagt til meg i ettertid at behandlingen jeg fikk vår drøy, men de turte ikke si noe i frykt for å oppleve samme behandling som meg. Anonymkode: 50142...d1f Synes det er veldig rart at de har valgt ut meg som bytte. De trygler nærmest om at jeg skal bli forbannet på dem, og skjelle dem ut! Men det har jo ingenting for seg, som du sier. De gjør vel dette bare for å teste meg, og framprovosere en rekke reaksjoner hos meg. Men jeg vurderer å snu meg vekk framover, eller slutte å hilse(overse de). Det er slik jeg føler det nå, men kanskje fordi at jeg nå er emosjonell? Dessverre så blir vel høflighet fra meg bare sett på som komplett svakhet. Jeg har lenge vært høflig mot dem, på tross av deres oppførsel. Så jeg regner med at de tror jeg er svak sosialt, og ikke greier å lese disse kodene.. Men helt ærlig så skjønner ikke jeg alt dette styret de lager! Tror det beste bare er å holde seg unna dem, så kan de ikke beskylde meg for å være til plage - ts Anonymkode: c8032...2ff
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #6 Skrevet 23. september 2017 Hmmmm sikker på du ikke har litt småangst og tolker feil? Det er ikke alle som er smørblide og anstrenger ansiktsmimikken sin hele tiden, og veldig mange glor mye på andre. Det at du oppfatter at de ser mye på hverandre frem og tilbake trenger ikke ha noe med deg å gjøre, det kan være at de er for usikre til å holde blikket sitt for lenge ett sted og flakker mye med blikket helt tilfeldige plasser, eller på hverandre for bekreftelse på seg selv. Opplever ikke at det er vanlig å drive sosialt spill? Anonymkode: 0c935...2bb
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #7 Skrevet 23. september 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ble kjent med dem via en barselgruppe. De har vel aldri likt meg, når jeg tenker meg om. Så nå vet ikke jeg hvordan jeg skal ta steget videre i forhold til dem. Jeg føler meg på ingen måte underlegen dem, og ønsker bre å være positiv og strålende Kanskje det er det de ikke liker, at jeg viser at jeg har det bra til tross? Det er i seg selv utrolig at dem bruker tiden godt på å mislike noen, som ikke gidder å lage bråk. Jeg er bare ikke laget slik.. Men jeg blir like overrasket hver gang de begynner med sin kryptiske oppførsel. Jeg forstår virkelig ingenting.. -ts Anonymkode: c8032...2ff "Dem"....?? 😨 Anonymkode: 01563...534
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #8 Skrevet 23. september 2017 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes det er veldig rart at de har valgt ut meg som bytte. De trygler nærmest om at jeg skal bli forbannet på dem, og skjelle dem ut! Men det har jo ingenting for seg, som du sier. De gjør vel dette bare for å teste meg, og framprovosere en rekke reaksjoner hos meg. Men jeg vurderer å snu meg vekk framover, eller slutte å hilse(overse de). Det er slik jeg føler det nå, men kanskje fordi at jeg nå er emosjonell? Dessverre så blir vel høflighet fra meg bare sett på som komplett svakhet. Jeg har lenge vært høflig mot dem, på tross av deres oppførsel. Så jeg regner med at de tror jeg er svak sosialt, og ikke greier å lese disse kodene.. Men helt ærlig så skjønner ikke jeg alt dette styret de lager! Tror det beste bare er å holde seg unna dem, så kan de ikke beskylde meg for å være til plage - ts Anonymkode: c8032...2ff Vær naturlig hyggelig som du ville vært til hvem som helst så har de ikke noe å ta deg på. Bare ikke del noe privat. Anonymkode: 50142...d1f
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #9 Skrevet 23. september 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vær naturlig hyggelig som du ville vært til hvem som helst så har de ikke noe å ta deg på. Bare ikke del noe privat. Anonymkode: 50142...d1f Ja, er jo egentlig det eneste rette. Har oppdaget at de er illojale, så her er det ikke vits å dele noe om seg selv:) Hver gang vi møtes så har vi ingenting å snakke om. Det er virkelig ikke mulig å få inn en eneste normal samtale, så da kommer en til kort. De har et smalt interessefelt, og er ikke opptatt av å ha en avslappende samtale. Alt skal være elektrisk spent fra deres side Anonymkode: c8032...2ff 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #10 Skrevet 24. september 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, er jo egentlig det eneste rette. Har oppdaget at de er illojale, så her er det ikke vits å dele noe om seg selv:) Hver gang vi møtes så har vi ingenting å snakke om. Det er virkelig ikke mulig å få inn en eneste normal samtale, så da kommer en til kort. De har et smalt interessefelt, og er ikke opptatt av å ha en avslappende samtale. Alt skal være elektrisk spent fra deres side Anonymkode: c8032...2ff De merker nok like godt som deg at du inne passer inn. Har det på akkurat samme måte! Alt testes, alt jeg sier blir nøye vurdert og diskutert senere. Vi prøvde en gang å feire nyttårsaften med disse vennene til samboeren min vi. Da jentene var litt borte fra gutta sine så turte gutta å prate med meg, men om jentene var rundt de så pratet ingen med meg. Tenk deg en hel kveld med et hus fullt av folk og ingen prater med deg. Prøvde å få inn et par ord inni mellom, da ble det kort svar også snudde de seg til de andre. Så er jeg litt sånn at selv gjennom mobbing på barneskolen/ungdomskolen så tar jeg tak i ting og konfronterer. Da ble det bare verre. Nå omgås jeg ikke de i det hele tatt og ber samboer om å ikke fortelle noe om oss til de. Vanskelig for han siden han er venn med gutta. Og nå da som mange får barn rundt samme tiden, samme med oss så må jeg faktisk be samboer om å ikke ta med barnet vårt rundt de. Anonymkode: 50142...d1f
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #11 Skrevet 24. september 2017 På meg høres det mest ut som om dere bare ikke har noe tilfelles, og at du kanskje prøver for hardt? Jeg sliter med å oppføre meg naturlig over lengre tid med folk jeg har lite til felles med, og kanskje spesielt sammen med noen som fremstår overhyggelig og sprudlende. Det er nemlig så langt fra min personlighet som det er mulig å komme. Det er ikke noe feil med folk som er sånn, de blir bare for mye for meg. Mitt råd er å begrense kontakten til normal hei og hils, men ikke bruke mer tid og energi på dem enn du må. Det høres jo egentlig ikke ut som om du liker de særlig godt heller, så det er neppe et tap. Og jeg lar være å kommentere at du mener de driver med blikk, kommentarer og spill mot deg, det er din subjektive oppfatning og umulig å kommentere for noen som ikke har vært til stede. Anonymkode: 807ea...b7f 1
Nyttig Skrevet 24. september 2017 #12 Skrevet 24. september 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: I flokk er de tøffe, og da skal alle føle og mene det samme for å ikke bli utestengt. Anonymkode: 50142...d1f Bra skrevet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå