Gå til innhold

Finne nye venner gjennom fellestrening??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble enslig i fjor med to små (er 38)  og ser at jeg ikke har noe nettverk igjen etter mange år som gift. Er rett og slett nesten venneløs.

Er det mulig å få nye venner gjennom fellestrening? Noen som har fått et nettverk gjennom trening? Hva kan jeg begynne på?

Gi meg litt tips...føler meg så alene :(

Anonymkode: 47daa...aed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor bor du?

Anonymkode: 613f2...21a

Skrevet

Jeg har begynt på salsa. Har begynt å bli kjent med folk der nå. På treningssenteret er det ikke lett å få kontakt med noen, de fleste er opptatt med treningen og har ofte musikk på øret. 

Kjenner du ikke andre foreldre via barnas aktiviteter?

• Liker 1
Skrevet

Nyinflyttet til Bærum...Ikke så langt inn til Oslo.

Kjenner INGEN her

Anonymkode: 47daa...aed

Skrevet
4 timer siden, ~white lady~ skrev:

Jeg har begynt på salsa. Har begynt å bli kjent med folk der nå. På treningssenteret er det ikke lett å få kontakt med noen, de fleste er opptatt med treningen og har ofte musikk på øret. 

Kjenner du ikke andre foreldre via barnas aktiviteter?

Så gøy du har begynt på salsa! Startet du alene eller med en venninde? 
Det har jeg også alltid hatt lyst til! Salsa og swing kurs :) Men er kvinne selv og litt redd for at det er overflod av kvinner der, og at en hvilken som helst mann kanskje skal være der av sjekkeårsaker, og for meg som ikke vil starte for å sjekke, men kun for å lære å danse vil det være ubehagelig å havne i par med en sånn en så jeg tenker jeg burde ha med egen partner eller kamerat? 

Anonymkode: ce8f5...6bb

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så gøy du har begynt på salsa! Startet du alene eller med en venninde? 
Det har jeg også alltid hatt lyst til! Salsa og swing kurs :) Men er kvinne selv og litt redd for at det er overflod av kvinner der, og at en hvilken som helst mann kanskje skal være der av sjekkeårsaker, og for meg som ikke vil starte for å sjekke, men kun for å lære å danse vil det være ubehagelig å havne i par med en sånn en så jeg tenker jeg burde ha med egen partner eller kamerat? 

Anonymkode: ce8f5...6bb

Jeg går i grunn alene, men kjæresten er ofte med som taxidanser for å fylle opp mannekvoten. Så ja, det er litt flere damer enn menn, men man danser jo ikke med samme partner hverken på kurset eller ute, man bytter hele tiden så alle får danset. Og de mannfolka som danser salsa går der for dansen sin skyld, ikke for å sjekke opp damer :)

Skrevet

Jeg går regelmessig på spinning, og der er det ofte et tilbakevendende klientell på alle timene, så jeg har skaffet meg noen venner gjennom det. Hjelper på at de er et sosialt gjeng som også tar initiativ til treff utenom treningsstudioet, a la "kosekveld for spinninggjenget". 

Anonymkode: 1ca8e...aa4

Skrevet
16 timer siden, ~white lady~ skrev:

På treningssenteret er det ikke lett å få kontakt med noen, de fleste er opptatt med treningen og har ofte musikk på øret. 

Du har nok rett i det. Nå er vel ikke nordmenn generelt lett å få kontakt med :)

Skrevet

Salsakurs er ikke så dumt, jeg har vært på det alene og siden man bytter partner så kommer man lett i prat. Linedance er også sosialt, lett å bli kjent med folk og endel som skjer. 

Anonymkode: 0d1bd...884

Skrevet

Spørs hva du liker av aktivitet. Her jeg bor arrangerer Turistforeningen mange aktiviteter som hytteturer og fjellturer. Har fått gode venner gjennom disse turene, og har også vært med på singeltreff her. Nå er jeg mer glad i uteaktiviteter enn saltrening og dans, men som andre har nevnt er salsa en fin måte å bli kjent med folk på. Venninnen min fant kjæresten sin på salsakurs :)

Anonymkode: a1334...d7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...