Gå til innhold

Har drukket flere ganger - tror jeg er gravid..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Fikk svak positiv test i dag. Problemet er at jeg har drukket flere ganger de siste to ukene. Forrige uke var jeg på byen og drakk ganske mye. Denne uka tok jeg en øl for tre dager siden og et glass vin i går. Hvor ille er det?

Anonymkode: 7b796...1db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går helt fint. Ikke tenk på det. Det tar rundt en uke før egget overhodet fester seg i livmoren og i starten tar det all næring fra plommesekken og ikke deg. Det har ikke påvirket barnet. Bare slutt å drikk nå du, dette går helt fint. 

Anonymkode: 76b91...770

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det går helt fint. Ikke tenk på det. Det tar rundt en uke før egget overhodet fester seg i livmoren og i starten tar det all næring fra plommesekken og ikke deg. Det har ikke påvirket barnet. Bare slutt å drikk nå du, dette går helt fint. 

Åh, takk for beroligende ord! Jeg skulle hatt mensen for to dager siden, altså har egget vært festet til livmor en uke eller noe allerede? Er det likevel ikke sjanse for at det blir påvirket av alkoholen? Og kan alkoholen jeg ha drukket øke sannsynligheten for SA?

Skrevet

Du tror du blir gravid av å drikke? Slik overskriften sier? Ok.

Anonymkode: 46246...7c9

Skrevet

Det går vel helst bra tenker jeg og :) en del av grunnen til at man ikke skal drikke noe alkohol som gravid er jo at man ikke vet hvor mye som skal til før det er skadelig, siden det ikke er mulig å forske på (på en etisk forsvarlig måte :P). Ikke at det er sannsynlig at ett glass vin f.eks gir alvorlige skader. Ville ikke tenkt mer på det bare slutt å drikke nå. Gratulerer forresten :)

Anonymkode: d14ca...497

Skrevet

Forskning har ikke vist en sikker nedre grense,altså lite alkohol helt tidlig i svangerskapet kan være skadelig. Men som de over skriver,mest sannsynlig har ikke babyen tatt skade av det. 

Anonymkode: 31d83...344

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åh, takk for beroligende ord! Jeg skulle hatt mensen for to dager siden, altså har egget vært festet til livmor en uke eller noe allerede? Er det likevel ikke sjanse for at det blir påvirket av alkoholen? Og kan alkoholen jeg ha drukket øke sannsynligheten for SA?

Ja, ca en uke ja. Det er da bare et egg som har en plommesekk i seg som skal forsyne embryoet i starten siden det tar tid å få utviklet morkake og koblingen til deg. Du har oppdaget graviditeten tidlig. Det er mange som går uker før de oppdager det og lever deretter. Det også går stort sett helt strålende selv om det ikke er anbefalt.

I ditt tilfelle ville jeg tatt det helt med ro og bare handlet som gravid heretter. Sannsynligheten din for SA er neppe større enn for andre, kanskje tvert i mot, det har jo tålt litt allerede og er der likefullt så det embroet har fort kommet for å bli der i 9 mnd:fnise:

Gratulerer med barn på vei og lykke til med graviditeten:) Få tak i litt folat og tran!

Skrevet

Mamma drakk masse før hun fant ut at hun var gravid (5 mnd på vei), gått fint med meg:)

Anonymkode: 818f7...05e

Skrevet

Sikkert ikke krise. Men ikke drikk noe mer. Ei jeg kjenner drakk til 4 måned og fikk unge uten armer... 

Anonymkode: bc0db...74f

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert ikke krise. Men ikke drikk noe mer. Ei jeg kjenner drakk til 4 måned og fikk unge uten armer... 

Anonymkode: bc0db...74f

Det hadde nok en annen årsak at ungen ikke hadde armer. 

Anonymkode: 3fa32...1d0

• Liker 4
Skrevet

Ei venninne av meg fant ut at hun var gravid etter seks måneder. Hun røyket, snuset og hadde vært på hele to fyllaturer i perioden siden hun var ung og student. Gikk helt fint med kiden. Frisk og rask syvåring i dag. 

Anonymkode: 40c3b...c81

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ei venninne av meg fant ut at hun var gravid etter seks måneder. Hun røyket, snuset og hadde vært på hele to fyllaturer i perioden siden hun var ung og student. Gikk helt fint med kiden. Frisk og rask syvåring i dag. 

Jeg stusser litt på sånne svar.. forskningen viser at skadene man kan få av dette er konsentrasjonsproblemer, problemer med atferdsregulering, personlighetsforstyrrelser og psykiske lidelser. Mange slike plager og sykdommer viser seg først i ungdomsår. Hvordan kan man da konkludere med at et barn ikke har tatt skade hvis den er en "frisk og rask" sjuåring..? 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stusser litt på sånne svar.. forskningen viser at skadene man kan få av dette er konsentrasjonsproblemer, problemer med atferdsregulering, personlighetsforstyrrelser og psykiske lidelser. Mange slike plager og sykdommer viser seg først i ungdomsår. Hvordan kan man da konkludere med at et barn ikke har tatt skade hvis den er en "frisk og rask" sjuåring..? 

Adferdsproblemer som konsentrasjonsproblemer etc. slår oftest inn lenge før barnet er syv. Han går på skolen og klarer seg veldig godt. 

Jeg anbefaler definitivt ikke å gjøre det som hun, men med flere negative tester, gravidmage som ikke var synlig og blødninger som kan minne om ustabil syklus-mens, så var det ikke noe hun kunne forventes å oppdage. Så klart kan barnet få psykiske problemer i fremtiden, men det kan vel alle? Min eks hadde en fantastisk barndom, og siden han var svært planlagt drakk ikke mor alkohol lenge før han ble unnfanget. Han er bipolar og har konsentrasjonsvansker. Jeg selv ble født da mor var 15, og hun skjulte graviditeten i store gensere og festet som tenåringer flest. Jeg har høyere utdanning, ingen psykiske problemer eller andre adferdsavvik  

Poenget mitt var mest for å berolige TS. Selv om det ikke er anbefalt å drikke overhodet i svangerskapet, så er det mange eksempler på uplanlagte barn som vokser opp helt fint likevel. 

• Liker 4
Skrevet
På 30.9.2017 den 13.28, AnonymBruker skrev:

Nei, ‘mange’ av disse skadene viser seg nok lenge før ungdomsårene. En 7 åring som ikke har konsentrasjonsproblemer, atferdsvansker eller reguleringsvansker utvikler neppe dette i ungdomsårene. 

Anonymkode: 78c07...a84

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...