Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gjerrige er folk? Her prøver jeg å srlge en god tv rimelig, 300... Og folk må prute... Jeg hiver den heller i søpla enn å selge for lavere. Kanskje jeg setter opp prisen til 700... Så pruter folk og vil gi 500 for den... Jeg nøler litt, men sier så ok... Og kjøper tror han har gjort en god deal og spart 200. 

Anonymkode: 25dff...956

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen setter hva de faktisk forventer seg. Andre legger seg litt over og forhandler litt sånn at begge skal vøre fornøyde. Andre eier ikke skal og er griske. Da er jeg enig i p heller kaste det i bosset.

Anonymkode: 8b0e6...420

• Liker 2
Skrevet

Ja... Greit å prute ned noen hundre på en tv til noen tusenlapper. Men smålig å prute en tv til 300 til halve prisen. Da kunne jeg jo like gjerne lagt den ut på en gi bort gratis side. Jeg trenger pengene og kunne sikkert lagt ut tvn til den doble prisen. 

Skrevet

Får alltid noen prutemeldinger på finn.no. De som åpner meldingen med pruting svarer jeg ikke på av prinsipp. Om kjøper begynner å prute senere, svarer jeg ikke om jeg mener de er urimelige. Det er flere som har prøvd å prute på det jeg legger ut, men jeg venter heller som regel på den riktige kjøperen istedenfor å gå med på det.

Anonymkode: 74c70...46b

Skrevet

Enten må du skrive at prisen er ikke prutbar eller så må du sette TV for litt høyere enn du hadde tenkt så du tåler litt pruting. 

Anonymkode: 42d07...3e0

Skrevet

Arg! Jeg har også tenkt at jeg kaster det heller enn å gå ned i pris.

I dag fikk jeg skambud på lusne 100 kr på en vare som jeg har satt pris på til 700 kr. Den kosta rett under 2000 kr ny. Er veldig pent brukt, og har fått korrekt behandling da jeg jobbet med slike varer. Ikke er den blitt mye brukt da jeg har nærmere 15 forskjellige jeg har vekslet mellom. Og dette er en type vare som en er heldig om en får på 50% i butikk. Ved salg så er det stort sett 30% avslag det går i.

Jeg kjente at jeg ble så irritert at jeg bare spurte om hun var frekk.

Anonymkode: 57073...855

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gjerrige er folk? Her prøver jeg å srlge en god tv rimelig, 300... Og folk må prute... Jeg hiver den heller i søpla enn å selge for lavere. Kanskje jeg setter opp prisen til 700... Så pruter folk og vil gi 500 for den... Jeg nøler litt, men sier så ok... Og kjøper tror han har gjort en god deal og spart 200. 

Enkelte er direkte frekke når du selger noe brukt. Er dette på finn.no? Der kan du skrive i annonsen at du ikke ønsker bruke tid på folk som pruter. De er ikke bare frekke de er og kraftig provoserende. Godtar du ikke pruting så kommer det gjerne også noen personangrep på engelsk-norsk eller andre språk i tillegg. 

Jeg er helt enig med deg i at dette er :alice:

Anonymkode: c43e4...556

• Liker 1
Skrevet

Ser ikke helt problemet. Det er jo bare å si nei om man ikke godtar evt. bud.

Skrevet

Eller si at ok du vil gi 100 kr lavere., da øker jeg prisen med 100. 400 vil jeg ha for den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...