Gå til innhold

Fyren jeg dater tar lite initativ og vi er "stuck" - hva bør jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har møtt en fyr via tinder som jeg liker godt. Vi har mye til felles, og han er i grunn drømmetypen min etter det jeg kan dømme så langt. Vi har datet ca 2 mnd til sammen (utenom en pause i sommer). Problemet er at han sjelden tar initiativ til kyss, kos og sånt. Jeg tok initiativ til det første kysset, det var greit og gikk fint. Etter det var det én gang hvor vi kosa og klinte litt i sofaen. Vi har gjort mye forskjellig sammen, en del "venneting" også, og nå føler jeg at vi er litt "stuck". Vi møtes, om vi er hjemme koser vi litt i sofaen, og så kysser vi når vi skilles. Det føles som oftest som at vi må bryte isen på nytt hver gang vi møtes. Jeg vil ligge med han, men nå er det flere uker siden vi klinte. Jeg har lite erfaring og er også redd for å bli avvist, så jeg har ikke turt å ta initiativ til noe mer selv. Selv enkle ting som å holde hverandre i hendene har jeg ikke klart å ta initiativ til, og det er skikkelig frustrerende. Derfor føler jeg veldig at vi er på stedet hvil, selv om vi fortsetter å henge sammen.

Hva ville dere gjort? Jeg er veldig interessert i han, jeg har aldri før møtt noen som jeg tenker jeg passer så bra med som han. Mye av det han gjør sier meg at han også er interessert, men han viser det ikke med å ta initiativ eller ta styringa. Synes det blir så kleint å snakke om det, selv om det sikkert er lurest når jeg selv ikke har klart å gjøre noe med situasjonen så langt.... Konkrete forslag og erfaringer taes imot med stor takk! 

Anonymkode: fd768...726

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viser han interesse og tar initiativ på andre ting enn det rent fysiske og seksuelle da?

Anonymkode: 48304...311

Skrevet

Ville tatt en prat med han jeg.

si hvordan du føler det..med komunikasjon kan dere løse dette hvis begge ønsker det😊

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Viser han interesse og tar initiativ på andre ting enn det rent fysiske og seksuelle da?

Ja, han sender meldinger, snaps og foreslår å møtes (det bytter vi på da). Så sier han en del ting som jeg tolker som litt indirekte skryt - at han vil imponere meg liksom. Han er veldig opptatt og jobber turnus, men prioriterer likevel å henge med meg. Vi har hengt litt mindre i det siste da, men for en stund siden snakket han om at han syns det var dumt å jobbe turnus mtp at han får mindre tid til venner - og da var jeg den siste personen han var med for 4 dager siden. Føler interessen hans har dabbet litt av i det siste da, derfor jeg tenker litt ekstra på at noe bør skje. Likevel er det fortsatt aldri et spørsmål om vi skal møtes igjen, men når :) 

Takk for tips @Perfectlyimperfekt Føler det blir sinnsykt kleint da, men mulig det må til! Kan ikke la den fyren her gå ifra meg hvertfall.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, han sender meldinger, snaps og foreslår å møtes (det bytter vi på da). Så sier han en del ting som jeg tolker som litt indirekte skryt - at han vil imponere meg liksom. Han er veldig opptatt og jobber turnus, men prioriterer likevel å henge med meg. Vi har hengt litt mindre i det siste da, men for en stund siden snakket han om at han syns det var dumt å jobbe turnus mtp at han får mindre tid til venner - og da var jeg den siste personen han var med for 4 dager siden. Føler interessen hans har dabbet litt av i det siste da, derfor jeg tenker litt ekstra på at noe bør skje. Likevel er det fortsatt aldri et spørsmål om vi skal møtes igjen, men når :) 

Takk for tips @Perfectlyimperfekt Føler det blir sinnsykt kleint da, men mulig det må til! Kan ikke la den fyren her gå ifra meg hvertfall.

OK, da virker han jo absolutt interessert i deg. Kanskje han er litt for sjenert til å ta initiativ til sex, kanskje han har mindre behov for fysisk kontakt enn deg. Eneste måten å finne det ut på er å spørre. At du lurer er en ærlig sak når dere har møttes så mange ganger, og du behøver ikke føle deg dum for å ta det opp. Bare gjør det på en måte som ikke virker anklagende eller konfronterende. Oppdater oss da!☺️

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

OK, da virker han jo absolutt interessert i deg. Kanskje han er litt for sjenert til å ta initiativ til sex, kanskje han har mindre behov for fysisk kontakt enn deg. Eneste måten å finne det ut på er å spørre. At du lurer er en ærlig sak når dere har møttes så mange ganger, og du behøver ikke føle deg dum for å ta det opp. Bare gjør det på en måte som ikke virker anklagende eller konfronterende. Oppdater oss da!☺️

Takk for hyggelig svar :) Skal prøve å ta mot til meg og spørre neste gang vi møtes

Skrevet
På 24.9.2017 den 20.45, AnonymBruker skrev:

skulle tro at det var min type du dater...

Anonymkode: 49316...fe2

Skrevet

Hva slags dater har dere hatt? Jeg opplever at det ofte kommer litt når man har en date på kveldstid, det er en del vin i bildet etc. 

Anonymkode: ac969...03b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...