Gå til innhold

Nelly.com suger - erfaringer advarsel Nelly

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det tok 17 dager fra bestilling til jeg fikk pakken og jeg er mildt sagt sjokkert og skuffa. Grunnen til at jeg bestilte derfra var for å få pakken raskt i posten så jeg kunne ha med antrekkene på ferie istedet for å bruke ebay. Jeg brukte derfor mye mer penger enn hva jeg hadde trengt forhold til å kjøpe tøy og solbriller på ebay , og siden det tok 17 dager så hadde det gått like tregt med ebay! 

Jeg fikk ikke pakken før etter jeg kom hjem fra ferie og kommer sannsynligvis ikke til å reise til syden igjen på flere år, så nå var det totalt waste of money !  (Sommertøy som ikke kan brukes i norge) 

Vil bare advare andre, for det første er det dyrt , og det er ingen fordeler forhold til sendetid og shipping , sånn som med HM som man har pakken i posten ila 2 dager! 

Anonymkode: cfa6d...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøper fra nelly hver mnd, og aldri hatt noe problem. Jeg får pakken i postkassen før kl 07.00 om morgen, Venter Max 4 dager, og jeg bor så langt ut på Vestlandet du kan komme ☺️Dei har mye bra tilbud, mye rabattkoder. 

Anonymkode: 334d9...1fe

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor ganske sentralt og får som regel pakkene i løpet av et par dager med mindre det er varer med leveringstid. H&M kan også ta lang tid hvis det viser seg at varene ikke er på lager. Hvis du likevel ikke trenger tingene så er det jo bare å sende dem tilbake. Og dyrt? Det er fri frakt og retur og jeg har nettopp kjøpt tre collegegensere derfra i 100% bomull som til sammen koster under 600 kroner. Ikke det jeg forbinder med dyrt i hvert fall... 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det tok 17 dager fra bestilling til jeg fikk pakken og jeg er mildt sagt sjokkert og skuffa. Grunnen til at jeg bestilte derfra var for å få pakken raskt i posten så jeg kunne ha med antrekkene på ferie istedet for å bruke ebay. Jeg brukte derfor mye mer penger enn hva jeg hadde trengt forhold til å kjøpe tøy og solbriller på ebay , og siden det tok 17 dager så hadde det gått like tregt med ebay! 

Jeg fikk ikke pakken før etter jeg kom hjem fra ferie og kommer sannsynligvis ikke til å reise til syden igjen på flere år, så nå var det totalt waste of money !  (Sommertøy som ikke kan brukes i norge) 

Vil bare advare andre, for det første er det dyrt , og det er ingen fordeler forhold til sendetid og shipping , sånn som med HM som man har pakken i posten ila 2 dager! 

Er du misfornøyd med tøyet så har du returrettigheter/angrerett ved netthandel, så det er unødvendig å bli sur for og heller ikke nettbutikkens skyld. 

Men 17 dagers leveringstid er noen dager, hva står på sidene deres av info om leveringstid? Det er nemlig også vesentlig at du setter deg inn i før du henger butikker ut på nettet.

Anonymkode: 268a1...e32

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm det stod at varene var på lager når jeg bestilte (Står jo om de er tom på lager og at man kan få epostvarsling når de er inne på lager og klar til å bestilles igjen) og stod 4-5 dagers leveringstid. 

Ja, jeg syntes det er dyrt der, 700 kr for to plagg og et belte og solbriller. Samme type plagg hadde kostet meg max en hundrelapp på ebay og solbrillene kanskje 14 kroner, men nå bestilte jeg fra Nelly for å få det raskere i posten. Det skjedde jo desverre ikke.. 

Syntes også at 600 kr for 3 gensere kan være dyrt, det er 200 pr genser, helt standard pris, ikke spesielt billig, noe netthandel av ikke-merkeklær er og bør være. 

Jeg kommer til å returnere pakken ja, av tre årsaker: Har ikke bruk for det nå lenger, av prinsipp pga så lang leveringstid, og fordi den ene hvite toppen jeg kjøpte var regelrett gjennomsiktig noe det hverken står om eller som kom frem på bilde. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i en av landets største byer og aldri opplevd at innenlands post sendes så tregt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har heldigvis ikke den erfaringen med Nelly. Det tar litt under en uke før jeg får varene mine. 

Men om du ikke har bruk for plaggene lengre, så kan du jo returnere pakken. Og bare oppgi grunnen til returen som sen levering. Når de mottar pakken så får du retunert betalingen din. Fort gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får pakkene på døra etter 3-5 dager både i Oslo og Trondheim og er superfornøyd :)  Du kan jo bestille sånn expresslevering da, tar maks 2 virkedager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid vært fornøyd med Nelly jeg :)

Pakkene mine har alltid kommet innen 4-5 virkedager, samme som H&M og Zalando. Den ene gangen det var noe feil på et plagg (manglet knapp på en jakkelomme) tok jeg kontakt med kundeservice. Fikk raskt svar om at jeg enten kunne få en ny tilsendt eller gavekort på 200 kr. Syns ellers de har bra utvalg og gode priser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kontaktet dem, forsøkt å heve kjøpet siden pakken ankom for sent til at du fikk brukt det? 

Jeg tenker at alle firma kan oppleve avvik og kritikk er berettiget dersom de ikke strekker seg litt for å rette opp i det kunden er misfornøyd med. 

DA er advarsler på sin plass, om kvaliteten suger, eller kundeservice ikke svarer, man ikke får heve et kjøp, man blir trukket dobbelt, varen mangler uten at man får erstatningsvare eller penger refundert osv. At prisene er høye eller lave ser de fleste når de bestiller. 

Disse 17 dagene, er det inklusive turen din utenlands, eller gikk det 17 dager postgang? Jeg ville kontaktet Nelly siden dette er ting du ikke vil bruke/heller vil kjøpe på ebay, og forklart at du ønsker retur, mest trolig var det returlapp med i pakken. 

Med mindre pakken ankom på dag 5-6 og du da var reist til utlandet i halvannen uke og har irritert deg over dette en uke til - så godtar de trolig dette. 

Send dem en mail og forklar? De er passe store i Skandinavia, og da er de gjerne også interessert i fornøyde kunder. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zoey: Det gikk 17 dager fra jeg bestilte til jeg fikk sms om at pakken var ankommet posten og klar til henting på mitt hentested.

Greit å lese andres erfaringer, jeg hadde også inntrykk av at de var en seriøst kjede før jeg bestilte men ble så innmari skuffet av dette her. Får ta å skrive de en mail å høre hva som har skjedd siden det gikk så tregt og heve kjøpet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advare andre basert på én enkelthendelse når de fleste er fornøyd med leveringen? Det høres da litt merkelig ut. 

Er du forresten sikker på at det er Nelly som er synderen og ikke postnord? Sporet du pakken din? 

Anonymkode: 809be...055

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hmm det stod at varene var på lager når jeg bestilte (Står jo om de er tom på lager og at man kan få epostvarsling når de er inne på lager og klar til å bestilles igjen) og stod 4-5 dagers leveringstid. 

Ja, jeg syntes det er dyrt der, 700 kr for to plagg og et belte og solbriller. Samme type plagg hadde kostet meg max en hundrelapp på ebay og solbrillene kanskje 14 kroner, men nå bestilte jeg fra Nelly for å få det raskere i posten. Det skjedde jo desverre ikke.. 

Syntes også at 600 kr for 3 gensere kan være dyrt, det er 200 pr genser, helt standard pris, ikke spesielt billig, noe netthandel av ikke-merkeklær er og bør være. 

Jeg kommer til å returnere pakken ja, av tre årsaker: Har ikke bruk for det nå lenger, av prinsipp pga så lang leveringstid, og fordi den ene hvite toppen jeg kjøpte var regelrett gjennomsiktig noe det hverken står om eller som kom frem på bilde. 

Men hverken klær eller solbriller fra ebay varer mer enn en mnd. Buksene fra nelly har du i 20 år om du vasker de riktig. Da er plutselig det ene plagget alene verdt 700 kr. 

Også tenker man mer miljøvennlig ved å ikke bruke eBay ol 

Anonymkode: 96832...ddd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pakken kom jo mye fortere frem enn pakker fra Ebay. Fra Asia kan det ta over en måned fra du bestiller til du har pakken

Anonymkode: 56ece...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det tok 17 dager bør du absolutt klage til kundeservice. Jeg har bestilt fra nelly "en million ganger" og aldri opplevd lenger leveringstid enn én uke

Anonymkode: 3366e...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bestilt fra Nelly en rekke ganger opp gjennom tidene, og aldri hatt problemer. Du var nok bare veldig uheldig - sånt kan skje. Kjedelig såklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leveringstiden som oppgis på siden er fra du bestiller til de sender den. Så kommer postgang i tillegg. Husk å trekk fra helg/helligdag.

F.eks: du bestiller fredag. Maks leveringstid er 5 dager, da blir den innlevert til Posten neste fredag. Posten blir ikke sendt før mandag. Vanlig postgang er 2-3 dager. Da er du fort oppe i 13 dager. Ikke at det er vanlig, men både Postnord og Posten har vært trege i det siste etter min erfaring. 

Uansett, Nelly kan være treg. Tar gjerne 2-3 virkedager før de sender ut pakkene. Likevel fornøyd med de. Jeg bestiller aldri, fra noen nettbutikker, hvis det haster.

Anonymkode: e5e5d...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg returnerte en vare og hadde et helvete med å få refundert pengene. De kan ikke kontaktes på tlf noe som gjorde at jeg måtte purre via flere e-mailer før de tok tak i saken. Jeg har kun dårlige erfaringer med Nelly og kommer aldri til å handle med dem igjen!

Anonymkode: 3cd9f...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...