Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei ! 
Lurer på tips til hvilke yrker med relativt høy lønn man kan få av bachelor grad? 

Anonymkode: 4560f...70a

Videoannonse
Annonse
Gjest Annetnavn_
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hei ! 
Lurer på tips til hvilke yrker med relativt høy lønn man kan få av bachelor grad? 

Hva er relativt høy lønn?

Skrevet

Ulike ingeniøryrker gir god uttelling for tre år på skolebenken. Ikke alle ingeniørstillinger er like høyt lønnet, men en del er det.

Anonymkode: 8290f...8da

• Liker 2
Skrevet

Ingeniør er vel en nul

Anonymkode: 835aa...433

• Liker 1
Skrevet

Ingeniør er vel dønnkjedelig? Jeg har vurdert eiendomsmegler men lest mange artikler om at de ikke tjener så mye man tror, de fleste tjener en helt vanlig årslønn. Jeg ville gjerne hatt et yrke med litt høyere enn vanlig årslønn (så høy lønn som mulig såklart, men ikke nødvendigvis 600.000 første året liksom) :lillesky2:

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingeniør er vel dønnkjedelig? Jeg har vurdert eiendomsmegler men lest mange artikler om at de ikke tjener så mye man tror, de fleste tjener en helt vanlig årslønn. Jeg ville gjerne hatt et yrke med litt høyere enn vanlig årslønn (så høy lønn som mulig såklart, men ikke nødvendigvis 600.000 første året liksom) :lillesky2:

Tror ingeniører har en temmelig mye friere og mer variert arbeidshverdag enn eiendomsmeglere :-D

Tror uansett «høy lønn» er en dårlig motivasjon til de fleste yrker. Finn heller noe du har lyst til å gjøre, som ikke er råttent betalt :)

Anonymkode: 6a8c8...8b8

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger da ikke bacehlor for å tjene 600k? Toårig studie som trafikklærer holder.

Skrevet
19 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Man trenger da ikke bacehlor for å tjene 600k? Toårig studie som trafikklærer holder.

Har ikke lappen.... Men takk for tips uansett! 

Skrevet

Mannen min har bachelor i informasjonsteknologi (går ut på programmering og sånt). Han tjener nesten 700.000 i året, nå fire år etter at han fullførte bachelor'en sin. 

Anonymkode: ecb55...e50

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror ingeniører har en temmelig mye friere og mer variert arbeidshverdag enn eiendomsmeglere :-D

Tror uansett «høy lønn» er en dårlig motivasjon til de fleste yrker. Finn heller noe du har lyst til å gjøre, som ikke er råttent betalt :)

Anonymkode: 6a8c8...8b8

Noe sier meg at du ikke har tatt høyde de store variasjonene av boliger der ute. Når det er sagt så har ingeniører riktignok en bratt læringskurve, men ansvar - som frie tøyler - kommer ikke automatisk, da feil ofte kan bli svært så kostbare. 

Er forøvrig enig med flere her: Lønn som motivator er et dårlig utgangspunkt

• Liker 1
Skrevet

Programvareingeniør, mannen har en årslønn på litt over 670.000 netto utenom bonus på gjerne alt fra 20, 30 til 40k i mnd når de er ferdige med et prosjekt. 

Skrevet
På 24.9.2017 den 20.45, AnonymBruker skrev:

Mannen min har bachelor i informasjonsteknologi (går ut på programmering og sånt). Han tjener nesten 700.000 i året, nå fire år etter at han fullførte bachelor'en sin. 

Anonymkode: ecb55...e50

På 24.9.2017 den 21.02, dillyduzit skrev:

Programvareingeniør, mannen har en årslønn på litt over 670.000 netto utenom bonus på gjerne alt fra 20, 30 til 40k i mnd når de er ferdige med et prosjekt. 

Hei! Dette høres spennende ut :) Hva gjør de på jobb/Hva består arbeidsoppgavene og dagen deres av? 

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Dette høres spennende ut :) Hva gjør de på jobb/Hva består arbeidsoppgavene og dagen deres av? 

Oppgavene består vel hovedsakelig av oppdrag som de får, for å nevne noen som allerede er ute; programvaren til hurtigruten (altså selve programmet, ikke designet) har de blant annet gjort, de får oppdrag fra blant annet LG, Tesla er vel innom, og noen andre som jeg ikke husker nå på rappen. Dagen består av 8 timers arbeid (no brainer), noen møter, sjekke både review, bugs, ferdigstille, lage og oppdatere. Nå jobber mannen min i et firma som ER et programvare som mange av programmerene der ute bruker, så de sitter med det også. 

Tenk type Adobe.

Skrevet
13 minutter siden, dillyduzit skrev:

Oppgavene består vel hovedsakelig av oppdrag som de får, for å nevne noen som allerede er ute; programvaren til hurtigruten (altså selve programmet, ikke designet) har de blant annet gjort, de får oppdrag fra blant annet LG, Tesla er vel innom, og noen andre som jeg ikke husker nå på rappen. Dagen består av 8 timers arbeid (no brainer), noen møter, sjekke både review, bugs, ferdigstille, lage og oppdatere. Nå jobber mannen min i et firma som ER et programvare som mange av programmerene der ute bruker, så de sitter med det også. 

Tenk type Adobe.

Lærte han programmeringen under skolegangen for utdannelsen eller er det noe man må kunne på godt på forhånd? 
Jeg har veldig interesse for data og programmering, men kan ikke noe annet enn HTML koding. 

Skrevet
På 23.9.2017 den 22.18, abrasiveRefraction skrev:

:alice: hahah du og de trafikklærer postene. Synes jeg ser de over alt.

Anonymkode: 4e959...8d4

• Liker 2
Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Lærte han programmeringen under skolegangen for utdannelsen eller er det noe man må kunne på godt på forhånd? 
Jeg har veldig interesse for data og programmering, men kan ikke noe annet enn HTML koding. 

Du lærer å programmere fra skratch. Klart, det er en fordel å kunne litt fra før, men de tar utgangspunkt i at du ikke kan noe.

Anonymkode: 29ff9...a56

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han kunne mye fra før, og tok bachelor i programmering og spill-design i hjemlandet, ble headhuntet for jobben. 

Skrevet
På 23.9.2017 den 17.21, AnonymBruker skrev:

Hei ! 

Stort sett alt.

Velg et yrke du engasjerer deg for, jobb overtid og vipps renner det inn mange kroner på konto :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...