Gå til innhold

Værsåsnill hjelp meg?? Han vil forlove

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plis hjelp meg folkens! 

jeg er bare 16, blir 17 i November.

typen min er 18.

han sine foreldre vil forlove oss? De vil snake med foreldrene mine, men jeg vet at moren min vil si jeg er for ung. Foreldrene hans fant ut og mine vet ingenting 

plis skriv ned gode grunner for å vente med det til et eller to år! Plis hjelp meg.

moren skal snakke med meg, hva kan jeg si til henne for å overtale henne?

Anonymkode: 2b61f...af1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som kan tvinge dere til å forlove dere.

Hvilken religionsbakgrunn har dere?

Anonymkode: 77720...bcc

• Liker 1
Skrevet (endret)

1. Dere skal bli voksne mennesker før dere skal inngå en forlovelse.

2. Dere bør begge bli ferdig med utdannelsen deres før en forlovelse.

3. Dere bør ha en trygg økonomi før man bestemmer seg for å gifte seg. Jobb er alfa omega.

4. DEN ALLER VIKTIGSTE. Dere skal selv bestemme om dere vil forlove dere. Et eventuelt ekteskap er noe dere selv skal ha full kontroll over og bestemme selv om dere vil inngå.

Endret av KikiEco
  • Liker 6
Skrevet

Den eneste grunnen som er nødvendig: Du vil ikke.

Anonymkode: 210ad...6a6

• Liker 7
Skrevet

Du trenger ingen annen grunn en at dette bestemmer DU! Du kan ikke tvinges inn i ekteskap, det er ikke lov! 

Anonymkode: d28c8...aef

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, KikiEco skrev:

1. Dere skal bli voksne mennesker før dere skal inngå en forlovelse.

2. Dere bør begge bli ferdig med utdannelsen deres før en forlovelse.

3. Dere bør ha en trygg økonomi før man bestemmer seg for å gifte seg. Jobb er alfa omega.

4. DEN ALLER VIKTIGSTE. Dere skal selv bestemme om dere vil forlove dere. Et eventuelt ekteskap er noe dere selv skal ha full kontroll over og bestemme selv om dere vil inngå.

Tusen takk❤️

• Liker 2
Skrevet

Kjære deg, dette er for alvorlig til at vi her inne kan hjelpe deg. Det finnes en hjelpetelefon i regi av Røde Kors som du kan ringe hvis du føler deg utsatt for ekteskapspress: 815 55201, og her kan du ellers finne mye informasjon om hva du kan gjøre for å beskytte deg selv, hva som er lov for voksne å utsette sine og andres barn for etc., når det kommer til press rundt ekteskap: https://www.ung.no/tvangsekteskap/

Anonymkode: 87b1e...934

• Liker 8
Skrevet

Du er 16 år det holder som grunn. Skjønner at det er vanskelig å si nei, men det er din fulle rett. Om dere faktisk forlover dere er det faktisk liten sjanse for at dere kommer til å gifte dere. De færreste blir gift med ungdomskjæresten sin :)

Det heter forresten " å forlove seg". 

Anonymkode: 9795b...473

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjære deg, dette er for alvorlig til at vi her inne kan hjelpe deg. Det finnes en hjelpetelefon i regi av Røde Kors som du kan ringe hvis du føler deg utsatt for ekteskapspress: 815 55201, og her kan du ellers finne mye informasjon om hva du kan gjøre for å beskytte deg selv, hva som er lov for voksne å utsette sine og andres barn for etc., når det kommer til press rundt ekteskap: https://www.ung.no/tvangsekteskap/

Anonymkode: 87b1e...934

Altså jeg og gutten elsker hverandre.

jeg vil forlove, men om et eller to år. Dette er for tidlig.

vil ikke de skal snakke med foreldrene mine, det er for tidlig

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er 16 år det holder som grunn. Skjønner at det er vanskelig å si nei, men det er din fulle rett. Om dere faktisk forlover dere er det faktisk liten sjanse for at dere kommer til å gifte dere. De færreste blir gift med ungdomskjæresten sin :)

Det heter forresten " å forlove seg". 

Anonymkode: 9795b...473

Han sier han ska gå fra meg hvis vi ikke forlover.. Og jeg tror foreldrene mine sier nei.

jeg er kjempe redd... 

Skrevet

Han vil forlove oss. Foreldrene hans vil forlove oss. Forleden hans fant ut. 

Hvem er det egentlig som vil hva? 

Uansett, i Norge bestemmer du selv din fremtid. 

Anonymkode: 4d0d4...184

Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Altså jeg og gutten elsker hverandre.

jeg vil forlove, men om et eller to år. Dette er for tidlig.

vil ikke de skal snakke med foreldrene mine, det er for tidlig

Hvilken kultur tilhører dere?

Anonymkode: f34f1...07d

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han sier han ska gå fra meg hvis vi ikke forlover.. Og jeg tror foreldrene mine sier nei.

jeg er kjempe redd... 

Så gå i fra han da. Du er et barn som ikke er i nærheten av å være moden  nok til å forplikte deg på denne  måten. Ikke kan du tvinges til dette heller. 

Anonymkode: 4d0d4...184

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg er kjempe redd... 

Hvis han truer med å gå fra deg om dere ikke forlover dere, er han ikke noe å spare på. Håper du innser det, ts. Og vær så snill, ring det nummeret ab'en oppi her foreslo. 

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg er kjempe redd... 

Er dere muslimer? 

Anonymkode: 1b8ae...346

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg er kjempe redd... 

Hvis han presser deg til noe du ikke vil og truer deg med brudd hvis han ikke får viljen sin - da elsker han deg ikke. Du er bare en eiendel. Håper virkelig du innser dette og blir fri fra denne gutten.

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg er kjempe redd... 

Kan du fortelle oss hvilke kultur dere er fra? Da blir dette litt lettere å forstå.

Ellers vil jeg anbefale deg rådet som er gitt i tråden: https://www.ung.no/tvangsekteskap/ 

Du skal selvfølgelig ikke forlove deg i en alder av 16 eller 17. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg er kjempe redd... 

Dersom du ikke ønsker det, så sier du nei. Ikke la deg tvinge til noe du ikke vil! Det er en utrolig dårlig start på en forlovelse (og alt som det kan medføre). Du bestmmer selv, ikke han, eller hans foreldre eller dine for den saks skyld. Det er ditt liv, din avgjrøelse!

Du er 16 år, du sier du elsker denne fyren. Du tror kanskje du gjør du det, men tviler sterkt på at du faktisk gjør det. Du er altfor ung.

Fullfør vgs, få deg noen selvstendige bein å stå på! Ring til nr som er nevnt lenger opp!

Anonymkode: eaef3...112

• Liker 2
Skrevet

Dere er jo ikke halv-voksne engang! Det er årene fra 20-25 man utvikler seg aller mest og former den personligheten og de verdiene man vil ha som voksen. Det er helt grusomt om dere skulle forlovet dere nå og funnet ut om ett eller fire eller seks år at dere ikke passer sammen allikevel i det heeeele tatt! Dette er ikke sunt, om kjæresten din og hans familie legger sånn press på deg så har du det bedre uten han og vokse og finne deg selv i fred og ro istedet! 

Anonymkode: e5f81...de7

• Liker 2
Skrevet

Hvis han elsker deg vil han ikke tvinge deg til noe. Da vil han vente med forlovelse så lenge du ønsker. Jeg forstår at dette er veldig vanskelig for deg, og jeg synes du bør snakke med noen som kan støtte deg. Ring det nummeret over her eller snakk med helsesøster på skolen. 

Anonymkode: be557...8a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...