AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #1 Del Skrevet 23. september 2017 Hei. Jeg fikk påvist Perioral dermatitt for et halvt å siden, og har gått på tetracyclin og rozex siden. I forrige uke kom jeg endelig til en hudlege, som ville jeg skulle gå over til Oracea og finacea krem. Fordi et halvt år med tetracyclin og rozex ikke hadde tatt det heeelt vekk. Og når jeg slutter på de kommer det tilbake. Jeg klør så sykt i ansiktet/der utbruddet var/er når jeg smører på finacea. Har fått noen prikker allerede, og er livredd for at det skal blusse helt opp igjen. Er tetracyclin bedre enn Oracea? Erfaringer? 🙏🏼 Noen som vet om andre medisiner som er bedre enn disse to? Dør om dette kommer tilbake! Er helt grusomt!! 😭 Tusen takk for svar!! Anonymkode: 17b04...960 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #2 Del Skrevet 23. september 2017 https://www.felleskatalogen.no/t/medisin/oracea-galderma-585432 Orecea er jo tetracykliner dt og. Ta en telefon til hudspesialisten på mandag, det er rette adressen for spørsmålene din. Dette er ikke den mest vanlige sykdommen. Anonymkode: fb7bf...455 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #3 Del Skrevet 23. september 2017 http://www.hudguide.no/hudproblemer/perioral-dermatitt/ Vet du noe om grunnen til at du har fått denne hudsykdommen? Er det bruk av kortisonkrem eller hudpleieprodukter sommligger bak utbruddet? Anonymkode: fb7bf...455 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #4 Del Skrevet 23. september 2017 Jeg aner ikke hvorfor jeg har fått det. Jeg hadde noen bobler rundt nesen for et par år siden, da fikk jeg betnovat til å smøre på, og i den er det jo kortison. De boblene gikk vekk. Og nå et par år senere fikk jeg kløe, svie og masse masse gule byller rundt nesen, på haken og rundt munnen. Så helt forferdelig ut! Jeg bruker også forebyggende astmamedisin hver morgen og kveld, den er det kortison i. Men den har jeg gått på i et par år. Så vet ikke hva det kommer av! 😕 ~ Ts. Anonymkode: 17b04...960 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #5 Del Skrevet 23. september 2017 Da høres det ut som om kortisin kan ha vært triggeren. Anonymkode: fb7bf...455 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #6 Del Skrevet 23. september 2017 Hvis ikke disse to nye medisinene gjør ansiktet bra, må jeg tilbake til lungespesialisten for å finne ut om det er en forebyggende astmamedisin uten kortison jeg kan bruke. Perioral dermatitt er virkelig noe drit altså! 😞 ~ Ts Anonymkode: 17b04...960 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå