Gå til innhold

Fra tetraxyclin til Oracea mot Perioral dermatitt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg fikk påvist Perioral dermatitt for et halvt å siden, og har gått på tetracyclin og rozex siden. I forrige uke kom jeg endelig til en hudlege, som ville jeg skulle gå over til Oracea og finacea krem. Fordi et halvt år med tetracyclin og rozex ikke hadde tatt det heeelt vekk. Og når jeg slutter på de kommer det tilbake. 

Jeg klør så sykt i ansiktet/der utbruddet var/er når jeg smører på finacea. Har fått noen prikker allerede, og er livredd for at det skal blusse helt opp igjen. 

Er tetracyclin bedre enn Oracea? Erfaringer? 🙏🏼

Noen som vet om andre medisiner som er bedre enn disse to? 

Dør om dette kommer tilbake! Er helt grusomt!! 😭

Tusen takk for svar!! 

Anonymkode: 17b04...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg aner ikke hvorfor jeg har fått det.

Jeg hadde noen bobler rundt nesen for et par år siden, da fikk jeg betnovat til å smøre på, og i den er det jo kortison. De boblene gikk vekk. 

Og nå et par år senere fikk jeg kløe, svie og masse masse gule byller rundt nesen, på haken og rundt munnen. Så helt forferdelig ut! 

Jeg bruker også forebyggende astmamedisin hver morgen og kveld, den er det kortison i. Men den har jeg gått på i et par år. 

Så vet ikke hva det kommer av! 😕

~ Ts. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke disse to nye medisinene gjør ansiktet bra, må jeg tilbake til lungespesialisten for å finne ut om det er en forebyggende astmamedisin uten kortison jeg kan bruke. 

Perioral dermatitt er virkelig noe drit altså! 😞

~ Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...