Gå til innhold

Jeg er livredd norske gutter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg ser en tenåringsgjeng ute f.eks så tar jeg en stor omvei. Er redd de skal slå meg eller slenge dritt, siden jeg er vant til sånn oppførsel fra norske gutter. Har angst for norske menn og, men nå har jeg mest angst for norske gutter. Venninna mi har 2 tenåringsgutter og jeg tør ikke dra hjem til henne for jeg er så redd de skal slå meg :( Er dette vanlig? Og hvorfor er norske gutter så slemme og frekke? Ofte får jeg angst og begynner å gråte hvis norske gutter snakker til meg og jeg er 35...

Anonymkode: 95c42...99d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde ta opp dette med fastlegen din da det høres ut som angsten din skaper store utfordringer og problemer i hverdagen. Kanskje dette stammer fra hendelser i barndommen din ettersom du nevner at dette hovedsakelig dreier seg om gutter og ikke menn. Jeg tror du vil ha godt av å prate med noen profesjonelle om disse tankene og at det på sikt kan føre til bedre livskvalitet. 

Ønsker deg lykke til!

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, WubWub skrev:

Du burde ta opp dette med fastlegen din da det høres ut som angsten din skaper store utfordringer og problemer i hverdagen. Kanskje dette stammer fra hendelser i barndommen din ettersom du nevner at dette hovedsakelig dreier seg om gutter og ikke menn. Jeg tror du vil ha godt av å prate med noen profesjonelle om disse tankene og at det på sikt kan føre til bedre livskvalitet. 

Ønsker deg lykke til!

Har pratet med mange psykologer men det hjelper ikke dessverre. Nå skal jeg egentlig på besøk til noen men ser det er masse gutter utafor her.. Hva skal jeg si hvis de roper noe stygt etter meg? Og hva hvis de prøver å slå, kan jeg slå tilbake? Det er korrekt at jeg har store traumer etter mobbing av norske gutter fra barndommen. Selv om det er over 20 år siden så sitter det fortsatt i.. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har pratet med mange psykologer men det hjelper ikke dessverre. Nå skal jeg egentlig på besøk til noen men ser det er masse gutter utafor her.. Hva skal jeg si hvis de roper noe stygt etter meg? Og hva hvis de prøver å slå, kan jeg slå tilbake? Det er korrekt at jeg har store traumer etter mobbing av norske gutter fra barndommen. Selv om det er over 20 år siden så sitter det fortsatt i.. 

Du gjentar "norsk" ganske mange ganger her, og jeg får således en følelse av at du har en agenda bak innlegget ditt. Hadde du sløyfet "norske" i det siste innlegget ditt, så hadde jeg ganske sikkert bitt på. Men du skal ha for forsøket :)

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke annet råd enn at du bør prøve arrestere deg selv i katastrofetanker å le av hvor irrasjonelle disse er når de melder seg. Flytt tankene dine over på noe annet, man gjør seg selv en bjørnetjeneste om man tar sorger på forskudd. 

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor gjelder det kun norske gutter? Å vet du at de er norske, alle med hvit hud trenger ikke være norske.

Anonymkode: 19455...588

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du at de kommer til å slå eller rope stygt etter deg? Hvilken alder er du frykter mest?

Anonymkode: 59d08...d86

Skrevet

Du må bare "face your fears". De aller aller aller fleste gutter er greie. Og hvis ikke de er greie ignorerer de som oftest voksne som går forbi. I verste fall kan de si litt halvteite ting for å virke kule. De slår ikke tilfeldige forbipasserende uten grunn.

Prøv det. Mann deg opp og gå ut og forbi guttene. Så ser du at det går helt fint. Og når du har gjort det noen ganger blir frykten mindre. 

• Liker 2
Skrevet

Snakk med legen din, dette hørtes vanskelig og irrasjonelt ut. Ungdommen nå til dags imponerer meg stadig. De er så flotte syns jeg, høflige, hjelpsomme, arbeidsomme og strukturerte. Men er altså enig med deg hva angår bråkete gjenger som kjekker seg for hverandre. Det liker jeg ikke. Men det er vel en gang slik ungdommen er. Og det gjelder ikke bare norske gutter. De fra andre land, Italia, Somalia osv kan ikke snakke sammen ut en at det høres ut som roping. Utrolig slitsomt å høre på. 

Anonymkode: 29049...b84

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Kvinne87Rogaland skrev:

Du må bare "face your fears". De aller aller aller fleste gutter er greie. Og hvis ikke de er greie ignorerer de som oftest voksne som går forbi. I verste fall kan de si litt halvteite ting for å virke kule. De slår ikke tilfeldige forbipasserende uten grunn.

Prøv det. Mann deg opp og gå ut og forbi guttene. Så ser du at det går helt fint. Og når du har gjort det noen ganger blir frykten mindre. 

Blir litt merkelig å be ei som er livredd for gutter og menn om å manne seg opp. 

Skrevet
2 minutter siden, OPIgirl skrev:

Blir litt merkelig å be ei som er livredd for gutter og menn om å manne seg opp. 

Du vet at det å "manne seg opp" er en vanlig frase i det norske språk som betyr å stålsette seg. Du vet akkurat hva jeg mente og det gjør TS og. Folk her inne altså. Henger seg oppi den minste ting.

• Liker 1
Skrevet

Mest åpenbare løsningen, flytt fra Norge :) 

Anonymkode: 74441...b52

• Liker 2
Skrevet

Blæh.. Så hvis du møter en gjeng somaliere, er alt bare bra? 

Anonymkode: c5437...381

Skrevet

Ingen fare, de fleste norske gutter er feige. Akkurat som disse danske guttene, store i kjeften, men feige når det kommer til stykket.

Anonymkode: 7cb68...42c

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjon

sofie777, mod

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg ser en tenåringsgjeng ute f.eks så tar jeg en stor omvei. Er redd de skal slå meg eller slenge dritt, siden jeg er vant til sånn oppførsel fra norske gutter. Har angst for norske menn og, men nå har jeg mest angst for norske gutter. Venninna mi har 2 tenåringsgutter og jeg tør ikke dra hjem til henne for jeg er så redd de skal slå meg :( Er dette vanlig? Og hvorfor er norske gutter så slemme og frekke? Ofte får jeg angst og begynner å gråte hvis norske gutter snakker til meg og jeg er 35...

Jeg vet hvordan du har det. Jeg føler det likt med muslimske gutter og menn. Jeg er vakker, feminin og dekker hodet mitt ikke til. Jeg går ikke med utringning osv men de limer seg på meg som klegger. Kommer med slibrige kommentarer. 

Jeg tør ikke å gå til sentrum fordi der flokker de seg. 

De glor og smiler og lager fuckface til meg når jeg går med mannen  min og barnet. 

Er redd for å bli voldtatt, jeg er redd for å bli bedkyldt for utroskap og jeg er redd de skal behandle datteren min likt.

Anonymkode: 52525...7ff

• Liker 1
Skrevet

Håper du innser at det er en irrasjonell frykt når du går rundt og er redd norske gutter, spesielt det å være redd din venninnes, jeg vill tippe at gutter flest er opptatt av sine ting og det å slå ned fremmede på gata er ikke typisk slike ting, de aller aller fleste tenåringsgutter er ordentlige skikkelige folk,  jeg ville tatt det opp med fastlegen min når det så tydelig virker hemmende i hverdagen som det gjør for deg, 

Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring

sofie777, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...