Gå til innhold

Hjelp meg. Når skal vi ha sex nå? Vil og skal bli gravid denne mnd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok tar i mot alle råd- det sies at man har eggløsning den 14 dagen. Min syklus er rotete så usikkert men ble ferdig med mensen for 4 dager siden og dennemnd vil jeg og skal jeg bli gravid! Dermedbasta!! Hvor ofte skal vi ha sex? Boen sier jo at hver at er for mye og gir dårlige svømmere ..... 

og er det noe annet jeg kan gjøre for å øke sjansene? Redusere kaffe? Ligge med bena høyt? Annet? 

Anonymkode: 66a9b...f3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha sex så ofte som mulig, men kos dere! Prøvingen skal være gøy ;)

Anonymkode: 173b6...723

Skrevet

Ha sex annenhver dag i uka før forventet eggløsning (er du usikker kan du ha sex ca annenhver dag fra du er ferdig med mensen og frem til forventet mens). Kos dere med sex, og ikke ha en fast formening om at du SKAL bli gravid denne måneden. Da blir du bare skuffa. Det er ikke slik at du automatisk blir gravid selv om du treffer helt riktig på syklusen.

Anonymkode: c566d...88e

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville og skulle bli gravid for 9 mnd siden

Anonymkode: 6fc46...6de

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok tar i mot alle råd- det sies at man har eggløsning den 14 dagen. Min syklus er rotete så usikkert men ble ferdig med mensen for 4 dager siden og dennemnd vil jeg og skal jeg bli gravid! Dermedbasta!! Hvor ofte skal vi ha sex? Boen sier jo at hver at er for mye og gir dårlige svømmere ..... 

og er det noe annet jeg kan gjøre for å øke sjansene? Redusere kaffe? Ligge med bena høyt? Annet? 

Anonymkode: 66a9b...f3e

Stemmer ikke.

Du har eggløsning 14 dager før neste mens, uansett hvor lang syklus. Ikke 14 dager etter mens. 

Anonymkode: b2e2f...c0c

• Liker 3
Skrevet

Her hadde vi sex annen hver dag, jeg ble gravid første pp :)

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer ikke.

Du har eggløsning 14 dager før neste mens, uansett hvor lang syklus. Ikke 14 dager etter mens. 

Anonymkode: b2e2f...c0c

Dette stemmer heller ikke. Det er individuelt hvor lang tid det går mellom eggløsning og mensen. Gjennomsnittet er 14 dager, men noen har flere dager, andre færre. Det kan også variere fra syklus til syklus.

Ts, en helt gjennomsnittlig syklus er på 28 dager, med eggløsning 14 dager etter 1. dag med mens. (Spiller altså ingen rolle når siste dag med mens er, som du nevner i innlegget ditt:)) Hvis du vil være helt sikker på når du har eggløsning bør du kjøpe eggløsningstester. Kan kjøpes billig på eBay, eller med kort leveringstid (men litt dyrere) fra billigetester.no.

Anonymkode: 239cc...83b

• Liker 2
Skrevet

Hørt at slimløsende hostesaft kan hjelpe. Ikke prøvd dette selv.

brukte nesten 1 år på å bli gravid med 1

Anonymkode: d9c89...906

Skrevet

Nei, det er individuelt når eggløsning er. Dag 14 er bare regnet ut i fra en gjennomsnittsyklus på 28 dager da mange kvinner har en syklus på mellom 26 og 30 dager, der 28 er gjennomsnittet. Men veritle kvinner kan ha alt fra 20-40 dagers syklus egentlig, men der øverte og nederste skikt bør være litt obs på at de kan ha skjulte fertilitesproblemer. 

Dette blir derfor svært individuelt og usikkert. Du bør notere suklusene dine noen mnd og regne deg frem til ca 14 dager før neste mens etter at du får mensen. Det er mer nøyaktig og regne at eggløsning er minst 12-14 dager før ny mens og ha sex uka før det i neste syklus. 

Anonymkode: a5f8e...6ae

Skrevet

Har dere prøvd lenge? Siden du er så desperat mener jeg...

Anonymkode: c47b3...e65

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hørt at slimløsende hostesaft kan hjelpe. Ikke prøvd dette selv.

brukte nesten 1 år på å bli gravid med 1

Anonymkode: d9c89...906

Jeg hadde prøvd i 5 mnd, og den 6. mnd prøvde jeg slimløsende hostesaft. Klaffet med en gang ;) 

Skrevet

Kjøp eggløsningstester. 

Skrevet
2 minutter siden, Lilliee skrev:

Jeg hadde prøvd i 5 mnd, og den 6. mnd prøvde jeg slimløsende hostesaft. Klaffet med en gang ;) 

Jeg spiste biff I Paris da jeg ble gravid! Det hjelper sikkert også. :P

Anonymkode: 63325...893

• Liker 16
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo faktisk noe i dette med hostesaft, siden det løser opp el-slimet og gjør det mer flytende.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde sex, folk er forskjellige 😉

Anonymkode: 9c250...051

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Lilliee skrev:

Det er jo faktisk noe i dette med hostesaft, siden det løser opp el-slimet og gjør det mer flytende.

Gå på et apotek og spør, så vil du få det avkreftet. Hostesaft virker lokalt 

Anonymkode: 7dde3...206

• Liker 1
Skrevet

Med en gang du bestemte deg for at nå "skal jeg bli gravid" ødela du sjangsene dine. 

Anonymkode: bf462...225

• Liker 3
Skrevet

Annenhver dag er vanligvis mer enn nok :) Sædceller lever i flere dager inni oss normalt sett. Og mitt beste triks er å spise fersk ananas etter eggløsning (helst ikke før, gir sure forhold for sædcellene), det har funket bra for meg ;) De to spirene jeg har fått til å sitte (av 6...) kom de to mnd jeg spiste fersk ananas hver dag i lutealfasen. Øker blodgjennomstrømningen noe og gir teoretisk sett gode festeforhold. Kjerringråd, men funket her. 

Skrevet

Om syklusen din er rotete, ville jeg brukt eggløsningstester. De får du kjøpt veldig billig på f.eks. billige-tester.no, tostreker, osv. For meg var de gull verdt, spesielt siden prøvingen trakk litt ut... 

Det er anbefalt sex annenhver dag rundt eggløsning. Men om man ikke aner når EL er, må man jo da ha sex annenhver da i en ganske lang periode, gjerne en toukersperiode. Det kan i lengden tære på. Det blir fort pliktsex. Du er trøtt og sliten, og vil helst bare sove, men så "må" dere ha sex.. Det blir kjipt fort.

En annen god grunn til å bruke el-tester og dermed finne ut akkurat når du har el, er at det kan hjepe deg å oppdage om du har kort lutealfase (tiden fra el til mens). Om lutealfasen er for kort, får ikke egget tid til å feste seg, og du blir ikke gravid. Jeg slet med litt kort lutealfase, og da jeg tok medikamenter mot det, ble jeg gravid på 2. forsøk.  

Å ligge med beina høyt er en myte. Det kan hjelpe å ligge i ro på ryggen i ti-femten minutter, og ikke løpe og presse ut sæden med en gang dere er ferdig, men du trenger ikke ligge med beina høyt. Svømmerne klarer like fint å svømme oppover. 

Hostesaft virker lokalt, og gir deg ikke noen fordeler. Det er også en myte. 

Anonymkode: 1f9cd...b60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...