Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2005 #1 Skrevet 19. januar 2005 Er det forskjell på buksene der? Det står et tosifret nr etter 529. Jeg hadde nemlig en 529-bukse som var i str. 33/34. Nr etter 529 var 89. Problemet med denne buska var at den var altfor stor, i alle fall i livet. Datt nesten av meg Nå har jeg imidlertidig kjøpt meg en ny Levis 529 med 17 som tosifret tall som er i str. 34/32. Den er jo større om livet, men passer MYE bedre. Sitter som et skudd, og rumpa er mindre. Hva er grunnen til det? Teller det tosifrede tallet noe på formen? Håper dere skjønte noe...
Gjest Gjesta Skrevet 19. januar 2005 #2 Skrevet 19. januar 2005 Det tallet betegner vel vasken, dvs stoffkvalitet og farge? Ulike bukser kan være litt ulik i størrelsen, selv innenfor samme modell, så de må nok prøves først. Mørke bukser i stretch utvider seg for eksempel mer, tynt stoff mer enn tykkere osv.
Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2005 #3 Skrevet 19. januar 2005 529 - det er vel modellens navn, på samme måte som 501, og sier noe om formen på buksen. 32/34 er livvidde/benlengde i tommer, altså størrelsen. Alt etter hvilken modell man skal, så kan vel størrelsen variere? Altså større str i smale modeller, og mindre i vide modeller?
Gjest Gjesta Skrevet 19. januar 2005 #4 Skrevet 19. januar 2005 529 - det er vel modellens navn' date=' på samme måte som 501, og sier noe om formen på buksen. 32/34 er livvidde/benlengde i tommer, altså størrelsen. Alt etter hvilken modell man skal, så kan vel størrelsen variere? Altså større str i smale modeller, og mindre i vide modeller? [/quote'] Men her var det vel snakk om at begge buksene var i modellen 529?
Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2005 #5 Skrevet 19. januar 2005 Jepp, begge modellene er 529. Den som jeg akkurat har kjøpt meg er mørk, men tror ikke det er strech. Hvordan er buksa da forresten?Stod ett eller annet på B på lappen som hang på buksa (akkurat kasta den...).
Gjest Nin@ Skrevet 20. januar 2005 #6 Skrevet 20. januar 2005 Gjest skrev: 529 - det er vel modellens navn, på samme måte som 501, og sier noe om formen på buksen. 32/34 er livvidde/benlengde i tommer, altså størrelsen. Alt etter hvilken modell man skal, så kan vel størrelsen variere? Altså større str i smale modeller, og mindre i vide modeller? - det er lurt å lese et innlegg ordentlig før man svarer på det med himling med øynene og greier... Det var jo ikke str. hun mente. Selv har jeg aldri lagt merke til at det står et tosifret tall etter modellnr. Men det er jo logisk som Lilith sier, at dette tallet gjelder stoffkvalitet og vask. Merkelig hvor mye to bukser i samme modell og str. kan variere i str. om det er forskjellig stoff ja!
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #7 Skrevet 20. januar 2005 "- det er lurt å lese et innlegg ordentlig før man svarer på det med himling med øynene og greier... " Jezzezz... Jeg "himlet" med øynene fordi jeg ikke var sikker på dette selv, men prøvde å svare etter beste evne! Jeg har heller aldri lagt merke til dette nummeret, men er et par år siden jeg har kjøpt 529 selv.
Catzy Skrevet 20. januar 2005 #9 Skrevet 20. januar 2005 Tror det må være et godt poeng ang. lyse og mørke versjoner av 529. Jeg kjøpte mellomblå 529 i høst, og den sitter ganske trangt fremdeles. Fikk en mørkeblå i samme størrelse til jul, og den sitter mye løsere. Har vasket den mørke en gang, for å se om en krympet i benlengden. Vasket uten tøymykner, siden jeg har lest her på KG at det gjør at stretchen holder lenger. Nå er den egentlig ganske løs, dessverre. På den annen side, den er mer behagelig å ha på, i hvertfall rundt magen. Men den andre satt penere rundt rumpe og hofter. Catzy
Gjest Opprinnelig gjest Skrevet 21. januar 2005 #10 Skrevet 21. januar 2005 Tror det må være et godt poeng ang. lyse og mørke versjoner av 529. Jeg kjøpte mellomblå 529 i høst, og den sitter ganske trangt fremdeles. Fikk en mørkeblå i samme størrelse til jul, og den sitter mye løsere. Har vasket den mørke en gang, for å se om en krympet i benlengden. Vasket uten tøymykner, siden jeg har lest her på KG at det gjør at stretchen holder lenger. Nå er den egentlig ganske løs, dessverre. På den annen side, den er mer behagelig å ha på, i hvertfall rundt magen. Men den andre satt penere rundt rumpe og hofter. Catzy Jeg har kjøpt en mørkeblå bukse, men håper ikke den utvider seg. Det hadde vært sure penger, for jeg er så fornøyd med passformen nå. Men skal man ikke vaske olabukser med tøymykner altså? det har jeg aldri hørt, men skal teste det ut neste gang
Gjest Anonymous Skrevet 21. januar 2005 #11 Skrevet 21. januar 2005 Denim og tøymykner går ikke godt sammen. Husker jeg gjorde dette en gang og buksen ble "fettete", det var bare å vaske den på nytt, denne gangen uten Comfort.
Gjest Anonymous Skrevet 22. januar 2005 #12 Skrevet 22. januar 2005 Dongeribukser uten stretch, tar de skade av tøymykner? Og hvis man først har brukt tøymykner på stretchbukser, blir de ikke som før igjen da?
Catzy Skrevet 22. januar 2005 #13 Skrevet 22. januar 2005 Helt ærlig, så vasket jeg mine stretch-jeans med tøymykner glad og lykkelig mange ganger før jeg leste her på KG at man ikke burde gjøre det. Jeg vet ikke helt hvor mye det faktisk har å si. Har ikke gjort videre empirisk testing, for å si det sånn. Men det er jo et greit tips, så jeg tror jeg fortsetter å vaske separat. Catzy
Gjest Opprinnelige gjest igjen Skrevet 23. januar 2005 #14 Skrevet 23. januar 2005 Da vaskes herved alle dongeribukser uten tøymykner, så får vi se om det går bedre med min nye bukse denne gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå