Gå til innhold

For dere som pleier å være alene i juletiden og på jul - Hvs gjør dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

I år blir jeg alene på jul. Jeg og mannen skilte oss fra hverandre i sommer, han har funnet seg en ny og dermed er kontakten mellom meg og han familie også ferdig. Vi har heller ingen barn, så det er null kontakt mellom meg, han og familien hans. Jeg har ikke så mye familie selv. Det jeg har igjen av familiet er to tanter som bor i utlandet, og som jeg ikke har noe særlig forhold til. 

Jeg jobber 5 dager i uken, har noen hyggelige og gode kollegaer, men de er ikke noe annet enn kollegaer. De liker ikke å gå ut å spise, ta en kopp kaffe etc. Kanskje fordi de er ett par år eldre enn meg og har barn? Venner har jeg aldri hatt så mye av, 1-2 venninner, som jeg møter i ny og ne, og derfor litt dumt å spørre dem om å være sosiale sammen i jul, da jeg vet de har andre venner, de hadde brukt tid på enn meg. 

Derme blir jeg alene. Men jeg vil fortsatt kose meg, så kom med forslag til hva en alene person skal gjøre i jul:-) 

Anonymkode: ac228...2aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du ta deg en weekend til en storby? Tusle rundt på julemarked, shoppe, spise god mat osv. Hvis du synes det er ok å reise alene selvsagt :)
Gå mange og fine turer. Gjøre noe håndarbeid/hobby du liker. Se masse filmer/serier. Bake og lage mat. Kanskje lage noe som er litt mer tidskrevende, men kjekt å lage dersom du har en del fri og tid. Prøve ut noe nytt :)
Ellers så er det jo frivillig arbeid. Hjelpe til på julaften hos frivillig organisasjon som arrangerer julemiddag f.eks. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært alene en gang. Da laget jeg god mat med dessert og kjøpte godteri. Tok på meg koseklær, tente stearinlys og satt meg på sofaen og så filmer jeg hadde funnet på forhånd. Var faktisk ganske koselig.

Anonymkode: 3fd11...77a

Skrevet

Jeg er alltid alene. Etter foreldrene mine ble skilt så er familien splittet og det er bare utrivelig. Så uansett hva jeg finner på, om det så bare er å stirre i taket, så har jeg det mere koselig. Jeg pleier å pynte meg litt, gå i kirken (er ikke religiøs, det er mest for å få litt julestemning) så drar jeg hjem, og når mørket begynner å senke seg så går jeg tur og kjenner på stillheten og tenker litt, og så drar jeg hjem og spiser julemat, drikker meg brisen, shopper litt på internet fordi "jeg fortjener det jo fordi jeg har kjip familie " :ler: og så ser jeg film. Hadde jeg hatt råd så hadde jeg nok tatt en liten ferie istedet, et varmt sted hvor jula ikke er så påtrengende.

Anonymkode: 6a9c4...a6a

• Liker 2
Skrevet

Gå på pub og ta med papir , saks og lim til å lage julelenker og en boks pepperkaker og la alle som vil være med :)

Anonymkode: e4fa2...5e2

Skrevet

Drikker meg full 

Anonymkode: 0db19...409

Skrevet

Jeg jobber :) sykehus, sykehjem, hjemmetjeneste, bofellesskap osv skriker etter folk som kan/vil jobbe i julen. Jeg er ikke utdannet noe i nærheten av helse, medisin eller pleie (er regneskapsfører) - men synes det er utrolig koselig og givende å jobbe på sykehjem i høytidene :) 

ellers kan du jo melde deg frivillig noe sted, er jo flere arrangement for ensomme i julen, du kan delta der - og servere eller noe? Eller som andre sier, du kan reise bort og nyte en magisk storby! 

Anonymkode: c06d5...01b

Skrevet

Jeg lager masse god mat. Behøver ikke å bekymre meg for hva noen andre har lyst til, og kan bare tenke på meg selv.. :nisse:   

Se det jeg ønsker på TV, spiller forskjellige  dataspill, hører på musikk og så videre. Bare slapper av...   

:nissevink:

Anonymkode: dd4c6...fa4

Skrevet

Noen ganger på julaften lager jeg full middag, dvs pinnekjøtt og full pakke. Pynter meg og ser på Disney om morgenen.
Noen ganger tar jeg sovepiller så jeg kan sove gjennom hele dagen. Jul/bursdag/17 mai/nyttår er liksom ingenting når man er helt alene. Men man kan ha det koselig selvom, spørs hvor mye man selv legger i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...