AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #1 Skrevet 23. september 2017 Er i uke 11 og sånn "over natten" fikk jeg plutselig halsbrann og masse luft i magen. Spiser allerede sunt, så er det noe annet man kan ta for den grusomt oppblåste magen? Det gjør jo så vondt:( Jeg sliter også med halsbrann og har prøvd de vanlige kjerringrådene med lovehearts uten at det hjalp noe. Kjøpte Novaluzid, men den hjalp i type 10 minutter. Noen andre tips? Det skal sies at jeg har hatt mye luft tidligere i svangerskapet også, men jeg har kastet opp flere ganger om dagen og da har jeg kjent at det har kommet masse luft i tillegg så da har jeg ikke vært plaget. Anonymkode: 1556f...d7a
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #3 Skrevet 23. september 2017 33 minutter siden, Mr. Kilmister skrev: Prøv Nyco, kjempe effektiv. På begge deler? Selges det i matbutikk? Anonymkode: 1556f...d7a
Mr. Kilmister Skrevet 23. september 2017 #4 Skrevet 23. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: På begge deler? Selges det i matbutikk? Anonymkode: 1556f...d7a Mest på luft i magen, men mulig det også vil hjelpe på haslbrann også. Tror det kun selges på apoteket.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #5 Skrevet 23. september 2017 1 minutt siden, Mr. Kilmister skrev: Mest på luft i magen, men mulig det også vil hjelpe på haslbrann også. Tror det kun selges på apoteket. Tusen takk for svar Det skal prøves Anonymkode: 1556f...d7a
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #6 Skrevet 23. september 2017 Nyco selges visstnok ikke lenger her på bygda, men samarin var visst samme greia og tok heldigvis både luft og verste halsbrannen:) Anonymkode: 1556f...d7a
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #7 Skrevet 23. september 2017 Minifom mot luft, unngå havregryn, grove kornprodukter, bønner, tørket frukt og mat med masse fiber det gir halsbrann og luft.. Ja vet det er motsatt av hva mange anbefaler. Men har ikke tålt fiberrike matvarer i mine svangerskap. Anonymkode: 00374...41e
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #8 Skrevet 23. september 2017 7 timer siden, Mr. Kilmister skrev: Prøv Nyco, kjempe effektiv. Ikke Nyco når hun er gravid. Melk og hvite oster nøytraliserer syre. Snakk med lege. B vitaminmangel kan gi mye tarmgass så få tatt blodprøve. Anonymkode: d7b5a...12e 2
Strawberrygirl Skrevet 23. september 2017 #9 Skrevet 23. september 2017 Gaviscol eller hva det heter hjelper på meg. Flytende middel
Mr. Kilmister Skrevet 23. september 2017 #10 Skrevet 23. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke Nyco når hun er gravid. Melk og hvite oster nøytraliserer syre. Snakk med lege. B vitaminmangel kan gi mye tarmgass så få tatt blodprøve. Anonymkode: d7b5a...12e Aha. Lærer så lenge man lever.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #11 Skrevet 23. september 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke Nyco når hun er gravid. Melk og hvite oster nøytraliserer syre. Snakk med lege. B vitaminmangel kan gi mye tarmgass så få tatt blodprøve. Anonymkode: d7b5a...12e Tullball. http://forum.doktoronline.no/topic/14519-nyco-fruktsalt/ Melk hjelper absolutt ikke og har fine blodprøver hva betyr vitaminer anngår:) Anonymkode: 1556f...d7a
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #12 Skrevet 23. september 2017 22 minutter siden, Mr. Kilmister skrev: Aha. Lærer så lenge man lever. Fy til deg for å ikke sjekke at det du anbefaler er bra og husk kildekritikk; ) nyco kan fint drikkes som gravid. http://forum.doktoronline.no/topic/14519-nyco-fruktsalt/ Anonymkode: 1556f...d7a
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #13 Skrevet 23. september 2017 2 timer siden, Strawberrygirl skrev: Gaviscol eller hva det heter hjelper på meg. Flytende middel Hatil hørt denne smaker forfredelig og vil ikke utfordre noe grunnet kvalme, men hva smaker den? Anonymkode: 1556f...d7a
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #14 Skrevet 23. september 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Minifom mot luft, unngå havregryn, grove kornprodukter, bønner, tørket frukt og mat med masse fiber det gir halsbrann og luft.. Ja vet det er motsatt av hva mange anbefaler. Men har ikke tålt fiberrike matvarer i mine svangerskap. Anonymkode: 00374...41e Får ikke i meg noe med fiber så ingen fare. Hvordan smaker minifor? Anonymkode: 1556f...d7a
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #15 Skrevet 23. september 2017 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får ikke i meg noe med fiber så ingen fare. Hvordan smaker minifor? Anonymkode: 1556f...d7a Smaker ingenting, tabletter. Men tar noen dager før det begynner å ha effekt.. Anonymkode: 00374...41e
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #16 Skrevet 23. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tullball. http://forum.doktoronline.no/topic/14519-nyco-fruktsalt/ Melk hjelper absolutt ikke og har fine blodprøver hva betyr vitaminer anngår:) Anonymkode: 1556f...d7a Det er ikke tullball nei. Nyco inneholder fruktsalter noe gravide ikke skal innta i mengder man får i seg i Nyco. Salter binder væske, virker drivende på tarmen m.m. Hjelper ingenting så er gastroskopi neste for å se hva som er galt og å behandle det deretter. Halsbrann er ofte et symtom på magesår/magekatarr. Minfom er heller ikke noe å eksprimentere med på egenhånd. Oppsøk lege. Anonymkode: d7b5a...12e
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #17 Skrevet 23. september 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke tullball nei. Nyco inneholder fruktsalter noe gravide ikke skal innta i mengder man får i seg i Nyco. Salter binder væske, virker drivende på tarmen m.m. Hjelper ingenting så er gastroskopi neste for å se hva som er galt og å behandle det deretter. Halsbrann er ofte et symtom på magesår/magekatarr. Minfom er heller ikke noe å eksprimentere med på egenhånd. Oppsøk lege. Anonymkode: d7b5a...12e Å hvor er kilden din på at nyco ikke kan inntas av gravide ? Anonymkode: 1556f...d7a
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #18 Skrevet 23. september 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke tullball nei. Nyco inneholder fruktsalter noe gravide ikke skal innta i mengder man får i seg i Nyco. Salter binder væske, virker drivende på tarmen m.m. Hjelper ingenting så er gastroskopi neste for å se hva som er galt og å behandle det deretter. Halsbrann er ofte et symtom på magesår/magekatarr. Minfom er heller ikke noe å eksprimentere med på egenhånd. Oppsøk lege. Anonymkode: d7b5a...12e Minfom er ikke noe problem å prate før man eventuelt oppsøker lege. Så du mener alle gravide med halsbrann skal ta gastroskopi? Anonymkode: 1556f...d7a
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #19 Skrevet 23. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke tullball nei. Nyco inneholder fruktsalter noe gravide ikke skal innta i mengder man får i seg i Nyco. Salter binder væske, virker drivende på tarmen m.m. Hjelper ingenting så er gastroskopi neste for å se hva som er galt og å behandle det deretter. Halsbrann er ofte et symtom på magesår/magekatarr. Minfom er heller ikke noe å eksprimentere med på egenhånd. Oppsøk lege. Anonymkode: d7b5a...12e Minifom kapsler kan trygt brukes under graviditet og amming!!!!! De står i felleskatalogen og blir anbefalt av både jordmødre og leger. Minifom dråper anbefales jo på helsestasjonen til spedbarn med kolikk Anonymkode: 00374...41e
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #20 Skrevet 23. september 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Er i uke 11 og sånn "over natten" fikk jeg plutselig halsbrann og masse luft i magen. Spiser allerede sunt, så er det noe annet man kan ta for den grusomt oppblåste magen? Det gjør jo så vondt:( Jeg sliter også med halsbrann og har prøvd de vanlige kjerringrådene med lovehearts uten at det hjalp noe. Kjøpte Novaluzid, men den hjalp i type 10 minutter. Noen andre tips? Det skal sies at jeg har hatt mye luft tidligere i svangerskapet også, men jeg har kastet opp flere ganger om dagen og da har jeg kjent at det har kommet masse luft i tillegg så da har jeg ikke vært plaget. Anonymkode: 1556f...d7a Flytende gaviscon reddet meg 😊 Anonymkode: 48314...b13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå