AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #1 Skrevet 23. september 2017 , Har en venninne på 42 år. Er selv førtien. Hun er barneløs men sammen med en med barn. Jeg har to barn- et snart voksent og et mindre. problemet er at hun vet og kan alt. Hun jobber med barn, og bruker det som fasit. i medier legger hun ut lenge statuser om hvordan man skal håndtere barn; lære de bordskikk, grensesette osv osv. Når diskusjonen om nettbruk har pågått, legger hun ut lange statuser om hvor dumt det er at foreldre sitter på sin tlf i nærheten av barnet. Hu derimot- er IHVERTFALL ikke en av dem som tar fram telefonen før barnet sover. Det er skadelig for barn messer hun. jeg derimot æ er nesten 100 alene med barna mine, og sitter både på tlf jevnlig (ellers får jeg aldri svart venner- fordi barna mine alltid er med meg), jeg grensesetter bra, men av og til ser jeg gjennom fingrene og jeg lar barna gå fra bordet før alle er ferdig- for jeg trenger å få spist opp selv i ro og fred av og til. kjenner at jeg blir så irritert av dette foreldrepolitiet- det begynner å gå på bekostning av vennskapet. Overreagerer jeg, eller burde super-oppdrageren ta seg sammen? Anonymkode: 2812b...e93
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #2 Skrevet 23. september 2017 Hun er som hun er, som du sier, en beßerwißer. Hun vil ikke forandre seg med det første. Så valget er mellom å la det få fortsette å gnage på deg eller å kutte henne ut av livet ditt. Anonymkode: 65803...653 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #3 Skrevet 23. september 2017 Som mine foreldre.. bedrevitende og konstant kritiske til min måte å oppdra barna. Dårlig grunnlag for en god relasjon.. Har du sagt det til veninna di? Anonymkode: 9f03b...9fb
Arabella Skrevet 23. september 2017 #4 Skrevet 23. september 2017 Er det ikke typisk da? Barnløse er eksperter på barn og oppdragelse. 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #5 Skrevet 23. september 2017 5 minutter siden, Arabella skrev: Er det ikke typisk da? Barnløse er eksperter på barn og oppdragelse. Ja klart det Anonymkode: 5bfd2...c9d
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #6 Skrevet 23. september 2017 Svar at du gjør det så bra,men ikke behov for å legge det ut. Folk skal nå legge ut alt på face. Anonymkode: dcc44...153
Gjest C.Tramell Skrevet 23. september 2017 #7 Skrevet 23. september 2017 Jeg lar vanligvis sånt gå inn det ene øret og ut det andre, men noen ganger irriterer det meg, for hvorfor tror de at man ikke kjenner til disse tingene, liksom? Folk som har unger er jo ofte normalt intelligente og såpass interesserte at de leser seg litt opp på barneoppdragelse, men de tror kanskje at en mor vanligvis er et åndsfraværende mehe som plutselig fikk en unge i fanget og bare "øøøh?" Det er egentlig ganske ufint å sette seg på sin høye hest belære andre om basic ting uten at de har bedt om det. Man kan jo spørre seg selv hvorfor de har et så stort behov for å drive med den typen selvgod moralisering. Hvis du er i det snille og overbærende hjørnet kan du jo prøve å skryte av hvor kunnskapsrik hun er og se hva som skjer?
ForestRun Skrevet 23. september 2017 #8 Skrevet 23. september 2017 (endret) Å jobbe med barn er ikke det samme som å ha egne barn. Jeg er barnløs, men jobber i barnehage. Det er ikke noe problem å sette grenser, lære de det de skal og skape felles interesser blant barna. Men jeg vet at barna hører mer eller "trasser" mindre med oss som jobber i bhg, enn med sine foreldre. Barn er trygge på sine foreldre, tester grenser og som forelder er det lettere å gi etter fordi man er så glad i barna sine og orker ikke hver og en kamp(og det er heller ikke nødvendig å ta alle kamper som forelder). Man får ett helt annet forhold til sine egne barn, enn med barn man jobber med. Og det er nok lettere å sette grenser for en gruppe barn man jobber med. Fordi alle de barna må ha grenser, struktur og regler å forholde seg til for å fungere i gruppa, og fordi de skal bli formet til å bli selvstendige og klare for det samfunnet som venter dem. Og det er også flere som jobber med barna i bhg som har de samme grensene barna MÅ følge. Så jeg forstå at det er irriterende, Ts. Neste gang hun kommenterer hvordan du oppdrar barna dine, så fortell henne at du ønsker å gjøre det som du føler er best for dine barn, og be henne skaffe seg sine egne barn som hun kan forme akkurat som hun ønsker Endret 23. september 2017 av ForestRun 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #9 Skrevet 23. september 2017 Vet om ei selv som mener hun kan alt og vet alt når det kommer til barn. Det ene barnet som er tenåring vil aldri være hos henne, dette hysjer hun bare ned. Det andre er i 1 klasse, tisser fremdeles på seg, sutrer og klager hele tiden. På minste barnet må jeg si jeg aldri har møtt et så slitsomt barn. Setter seg i bilen når det vil hjem. Skriker til den får viljen sin. Jeg jobber med barn og syns det barnet er ekstremt slitsomt 😅 så denne med jeg vet best holdningen hennes lar jeg bare gå inn det ene og ut det andre øret. Anonymkode: 72c96...d5e 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #10 Skrevet 24. september 2017 Jeg gidder ikke å ha venner med den personlighetstypen. De er ikke behagelige å være rundt. Anonymkode: a9f6d...e13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå