Gå til innhold

Over 50% av alle fedre nekter å betale barnebidrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Yet it happens all the time, usually to mothers and children in desperate straits. (Most parents with care are mothers.) Cheating fathers avoid paying up in large numbers, disguising their incomes in devious ways. Here’s the shocking fact: only 52% of separated mothers have any arrangement at all for fathers to pay towards their children. When fathers do make an arrangement, sums are low: the average is £35 a week, according to Gingerbread, the single-parent campaigners.
https://www.theguardian.com/commentisfree/2015/oct/15/half-absent-fathers-pay-nothing-alison-sharland-varsha-gohil

Lurer på hvor vanlig dette er her i Norge?

Anonymkode: 7bbf5...225

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror om fedre ikke betaler barnebidrag her i Norge så kan staten gå igjennom arbeidsgiver, slik at bidraget blir trekt fra lønningen hans automatisk.

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, Elliespelli skrev:

Jeg tror om fedre ikke betaler barnebidrag her i Norge så kan staten gå igjennom arbeidsgiver, slik at bidraget blir trekt fra lønningen hans automatisk.

Som det står i artikkelen, dette er fedre som skjuler og smussler slik at deres inntekt ikke dukker opp i offentlige registre. Som f.eks. å jobbe sort. Eller på andre måter får det til å se ut som om de ikke har noen inntekt, når de egentlig har det. For å kunne lure seg unna å betale barnebidrag.

• Liker 2
Skrevet

Eller de starter enkeltmannsforetak og kan dermed ikke bli trukket, og skriver hus bil og andre verdigjenstander på firmaet eller andre. Opparbeider seg gjeld, men hjelper lite når de ikke bryr seg om det...

Min eks er fin sånn...

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Yet it happens all the time, usually to mothers and children in desperate straits. (Most parents with care are mothers.) Cheating fathers avoid paying up in large numbers, disguising their incomes in devious ways. Here’s the shocking fact: only 52% of separated mothers have any arrangement at all for fathers to pay towards their children. When fathers do make an arrangement, sums are low: the average is £35 a week, according to Gingerbread, the single-parent campaigners.
https://www.theguardian.com/commentisfree/2015/oct/15/half-absent-fathers-pay-nothing-alison-sharland-varsha-gohil

I Norge sørger staten for å tvangstrekke fedre via lønnsslippen/mannens arbeidsgiver/banken/NAV.

Anonymkode: 5af8c...52c

Skrevet

Eller du har dem som får deler av lønn svart, i form av utstyr ol, for å ikke ha så høy lønn på papiret. Og som også har samboer, men ikke på papiret, da samboer fortsatt har beholdt egen leilighet selv om hun ikke bor der...

Anonymkode: 9ee0b...ee8

• Liker 2
Gjest C.Tramell
Skrevet

Her i landet løser de som ikke vil betale for barna sine det på denne måten:

Krever 50/50

Gjør en muntlig avtale om at utgiftene til klær og utstyr skal deles likt mellom foreldrene og fraktes mellom hjemmene

Overlater til den andre forelderen å handle inn mot at de tar det neste gang

Påstår at de dessverre er helt blakke når det blir neste gang så den andre må ta det da også

Fortsetter sånn så lenge det går, og kjøper en brukt sykkel eller noe hvis den andre blir skikkelig sur og truer med å kreve full omsorg

Argumenterer for hvor viktig det er at ungene oppdras til å bli selvstendige og slipper på den måten å tilbringe mer tid enn høyst nødvendig med dem. Penger å spare her, for de får gjerne litt mat hos venner når de er der lenge.

Lærer dem å bli småspiste og elske brød, nudler, Nugatti og annen billig mat de greier å fikse seg selv

Sånn, problem fikset! Minimalt med utgifter, minimalt med ungemas og bryderi, og nesten like mye fritid som en ungkar.

:P

Skrevet

Min eks er slik. Går på aap, minstesats? Lite utbetalt vertfall. Er i følge nav ikke bidragsdyktig. Jeg tjener akkurat for mye til å få bidrag via nav. 

Min eks jobber mye svart. Bruker mye penger på seg selv. Bruker minimalt med penger på barna når de er på samvær en sjelden gang. Betaler ingenting ellers for barna. 

Veldig urettferdig. Jeg kjøper og gir alt barna trenger. Har minimalt igjen til meg selv. 

Anonymkode: 51c1c...c0f

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Min eks er slik. Går på aap, minstesats? Lite utbetalt vertfall. Er i følge nav ikke bidragsdyktig. Jeg tjener akkurat for mye til å få bidrag via nav. 

Min eks jobber mye svart. Bruker mye penger på seg selv. Bruker minimalt med penger på barna når de er på samvær en sjelden gang. Betaler ingenting ellers for barna. 

Veldig urettferdig. Jeg kjøper og gir alt barna trenger. Har minimalt igjen til meg selv. 

Anonymkode: 51c1c...c0f

Dette ville jeg har hatt null problem å betale en privat etterforsker for å følge etter sann snyltere for å filme den svart arbeidet og sendt til nav.  

Anonymkode: 03e14...89e

Skrevet
På 23.9.2017 den 4.04, AnonymBruker skrev:

Meget vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...