AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #1 Skrevet 23. september 2017 Flere år etter at de er blitt skilt sender hun han trakasserende meldinger jevnlig hvor hun snakker stygt om meg og sønnen min, om han fordi han er med meg, om Datteren deres ikke får lov til å treffe meg mer, om at hun skal ta livet sitt, om hvor ulykkelig hun er, om hvor mye hun hater han, om hvordan livet hennes er ett helvete. Jeg er så lei. Det samme er han, han sier han er så glad for at han gikk fra henne da hun er ett patetisk menneske som aldri tar ansvar for egne handlinger og lar alt vrede gå ut over datteren deres og bitterheten hennes er hennes første prioritet. Han er innmari glad for at han gikk og som han sier, han hadde aldri blitt så lenge om det ikke var for barnet da hun fysisk gikk til angrep på han foran barnet stadig vekk. Han er redd for å sette henne på plass pga at hun tar det ut over barnet og han ignorerer de fleste mld som er negative. Hele familien hans er sjeleglade for at han gikk og syntes hun er smålig, egoistisk og hevngjerrig. Skal sies at vi møttes ett år etter skilsmissen mens hun sier selv at dette kun tar slutt om han blir singel. Jeg syntes så synd på datteren deres som står midt imellom. Som koser seg når hun er hos oss men som blir hjernevasket når hun er hos moren med negative ting om meg. Hvordan håndterer man en slik situasjon egentlig? Anonymkode: 95149...9f1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #2 Skrevet 23. september 2017 Det er ikke så mye du kan gjøre. Hun er glad i han fortsatt og hater deg fordi du tok han. Det er rimelig normalt når noen trodde noe skulle vare livet ut. Syns ellers han virker rimelig tapersk som klarer å snu at hun stadig har følelser for han til at hun er hevngjerrig og fæl og piss om at hvor glad han er for at han gikk og skulle gjort det før. Snakk om å pisse på en person han tross alt valgte å gifte seg med. Åpenbart at hun har vært med en fyr som hun elsket en god del høyere enn han gjorde for å si det sånn, og du er gjerne den neste han slenger dritt om etter at det er slutt.. Anonymkode: 55f3f...bf3 9
FluffyJuggernaut Skrevet 23. september 2017 #3 Skrevet 23. september 2017 Det hun holder på med burde være ulovlig. Jeg syns han bør kontakte familievernskontoret, vise meldingene hun sender dere, og så få råd til hvordan dere skal håndtere dette. For dette er jo slitsomt for dere, men det må jo være ett helvete for datteren hans, for selv om dere holder dere (forhåpentligvis) nøytral og ikke snakker dårlig om moren hennes. Så sier du jo at moren manipulerer og saboterer forholdet til dere når hun er hjemme hos henne. Og det må være veldig belastende for datteren. Her må faren gripe inn, og siden ting er anstrengt så må de nok få hjelp til megling utenfra. Dere kan ikke ha det sånn som dette. 18
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #4 Skrevet 23. september 2017 Hva med at du konfronterer henne? Skriv ned hva du skal si, evt et brev til henne at nok er NOK! Anonymkode: 1a5b5...dfb 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #5 Skrevet 23. september 2017 P.s: Hun trenger åpenbart hjelp. Skriv ned at dette kan ikke fortsette, at du vil leve ditt liv uten hennes konstante innblanding og at hun burde gå videre nå, oppsøke hjelp , ikkke skylde lenger på omgivelsene, men ta tak i sitt eget liv, for alles beste. Anonymkode: 1a5b5...dfb 4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #6 Skrevet 23. september 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke så mye du kan gjøre. Hun er glad i han fortsatt og hater deg fordi du tok han. Det er rimelig normalt når noen trodde noe skulle vare livet ut. Syns ellers han virker rimelig tapersk som klarer å snu at hun stadig har følelser for han til at hun er hevngjerrig og fæl og piss om at hvor glad han er for at han gikk og skulle gjort det før. Snakk om å pisse på en person han tross alt valgte å gifte seg med. Åpenbart at hun har vært med en fyr som hun elsket en god del høyere enn han gjorde for å si det sånn, og du er gjerne den neste han slenger dritt om etter at det er slutt.. Anonymkode: 55f3f...bf3 Her syntes jeg du forenkler situasjonen noe voldsomt. Han har vært veldig ærlig med meg om hvor vanskelig det var å gå men det var det beste for barna da han ikke ønsket å vise at dette er hva kjærlighet er, med krangler og vold. Han snakker masse fint om dem og deres forhold men har samtidig vært klar på hvorfor han gikk og jeg ser ikke noe galt i det. Jeg ser meldingene hennes og også hvor nedbrutt datteren deres er over situasjonen da hun ikke føler hun kan si at hun har det fint hos oss men stadig blir presset til å utrykke at hun ikke vil være rundt meg. Noen ekteskap burde aldri vært inngått og det er akkurat det mannen min føler med henne. Han hadde aldri blitt om hun ikke ble gravid men han prøvde å gjøre det rette. Hadde du sagt det samme om hun hadde vært mannen og han damen? Bør man finne seg i fysisk og psykisk vold? Foran barn i tillegg? Anonymkode: 95149...9f1 16
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #7 Skrevet 23. september 2017 12 minutter siden, Elliespelli skrev: Det hun holder på med burde være ulovlig. Jeg syns han bør kontakte familievernskontoret, vise meldingene hun sender dere, og så få råd til hvordan dere skal håndtere dette. For dette er jo slitsomt for dere, men det må jo være ett helvete for datteren hans, for selv om dere holder dere (forhåpentligvis) nøytral og ikke snakker dårlig om moren hennes. Så sier du jo at moren manipulerer og saboterer forholdet til dere når hun er hjemme hos henne. Og det må være veldig belastende for datteren. Her må faren gripe inn, og siden ting er anstrengt så må de nok få hjelp til megling utenfra. Dere kan ikke ha det sånn som dette. Jeg er helt enig med deg. Han er dessverre livredd for at hun mister det om andre instanser blir koblet inn. Jeg sier han ble være mer bekymret for forholdet til datteren hans blir ødelagt i fremtiden ved at han lar dette pågå uten å gripe inn. Det er så trist å se at bitterheten hennes går så utover deres skjønne datter som jeg er så glad i :-( Anonymkode: 95149...9f1 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #8 Skrevet 23. september 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke så mye du kan gjøre. Hun er glad i han fortsatt og hater deg fordi du tok han. Det er rimelig normalt når noen trodde noe skulle vare livet ut. Syns ellers han virker rimelig tapersk som klarer å snu at hun stadig har følelser for han til at hun er hevngjerrig og fæl og piss om at hvor glad han er for at han gikk og skulle gjort det før. Snakk om å pisse på en person han tross alt valgte å gifte seg med. Åpenbart at hun har vært med en fyr som hun elsket en god del høyere enn han gjorde for å si det sånn, og du er gjerne den neste han slenger dritt om etter at det er slutt.. Anonymkode: 55f3f...bf3 Hallo, dan dama truer med å ta livet sitt! Da er hun ikke helt god...Det er ikke lett for en person som har involvert seg i ei som truer med dette, det må du da forstå? Synes ikke du skjønte alvoret i HI. Anonymkode: 1a5b5...dfb 10
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #9 Skrevet 23. september 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: P.s: Hun trenger åpenbart hjelp. Skriv ned at dette kan ikke fortsette, at du vil leve ditt liv uten hennes konstante innblanding og at hun burde gå videre nå, oppsøke hjelp , ikkke skylde lenger på omgivelsene, men ta tak i sitt eget liv, for alles beste. Anonymkode: 1a5b5...dfb Jeg kommer aldri til å ta kontakt med henne D det ikke kommer ikke til å føre til noen forbedring i tillegg til at hun har uttrykt at hun skal være voldelig mot meg den dagen hun ser meg. Hun burde fått profesjonell hjelp og flere i familien henne har uttrykt det samme. Bare synd ingen gjør noe med det og sier at nok er nok. Anonymkode: 95149...9f1 4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #10 Skrevet 23. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hallo, dan dama truer med å ta livet sitt! Da er hun ikke helt god...Det er ikke lett for en person som har involvert seg i ei som truer med dette, det må du da forstå? Synes ikke du skjønte alvoret i HI. Anonymkode: 1a5b5...dfb Hun gjør det ikke og det er kun ett steg i hennes måte og kontrollere mannen min på. Ellers hadde hun gjort det for lenge siden. Alt handler om at hun vil at han skal gjøre hva hun vil, selv på bekostning av barnet. Anonymkode: 95149...9f1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #11 Skrevet 23. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kommer aldri til å ta kontakt med henne D det ikke kommer ikke til å føre til noen forbedring i tillegg til at hun har uttrykt at hun skal være voldelig mot meg den dagen hun ser meg. Hun burde fått profesjonell hjelp og flere i familien henne har uttrykt det samme. Bare synd ingen gjør noe med det og sier at nok er nok. Anonymkode: 95149...9f1 Hva med å vise mld til f.eks barnevernet? Da skjønner hun at hun må skjerpe seg å gjøre noe med seg selv og sin livssituasjon, og de krever at hun får behandling. De er utrolig at hun får holde på sånn når hun har omsorg for sin datter oppi dette... Anonymkode: 1a5b5...dfb 15
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #12 Skrevet 23. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun gjør det ikke og det er kun ett steg i hennes måte og kontrollere mannen min på. Ellers hadde hun gjort det for lenge siden. Alt handler om at hun vil at han skal gjøre hva hun vil, selv på bekostning av barnet. Anonymkode: 95149...9f1 Jeg skjønner det, men dama er jo tydeligvis ustabil.. Anonymkode: 1a5b5...dfb
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #13 Skrevet 23. september 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å vise mld til f.eks barnevernet? Da skjønner hun at hun må skjerpe seg å gjøre noe med seg selv og sin livssituasjon, og de krever at hun får behandling. De er utrolig at hun får holde på sånn når hun har omsorg for sin datter oppi dette... Anonymkode: 1a5b5...dfb Han kommer ikke til å ta det dit foreløpig da han er redd for hva som vil skje da. Dessverre, da hun absolutt hadde trengt veiledning. Anonymkode: 95149...9f1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #14 Skrevet 23. september 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her syntes jeg du forenkler situasjonen noe voldsomt. Han har vært veldig ærlig med meg om hvor vanskelig det var å gå men det var det beste for barna da han ikke ønsket å vise at dette er hva kjærlighet er, med krangler og vold. Han snakker masse fint om dem og deres forhold men har samtidig vært klar på hvorfor han gikk og jeg ser ikke noe galt i det. Jeg ser meldingene hennes og også hvor nedbrutt datteren deres er over situasjonen da hun ikke føler hun kan si at hun har det fint hos oss men stadig blir presset til å utrykke at hun ikke vil være rundt meg. Noen ekteskap burde aldri vært inngått og det er akkurat det mannen min føler med henne. Han hadde aldri blitt om hun ikke ble gravid men han prøvde å gjøre det rette. Hadde du sagt det samme om hun hadde vært mannen og han damen? Bør man finne seg i fysisk og psykisk vold? Foran barn i tillegg? Anonymkode: 95149...9f1 Da er jeg ikke den eneste som forenkler situasjonen. Tror du virkelig på det mannen din sier? Tror du virkelig at han bare giftet seg og ble hos et menneske fordi hun "gikk hen å ble gravid" helt utenfor hans kontroll og pga hans sinnsyke retferdighetssans? Haha..aldri i livet. Kom igjen da..klart du veldig gjerne vil tro at du er MYE bedre enn henne og hun gjerne vil tro at hun er MYE bedre enn deg. Men klart at eneste sannheten her er at mannen likte henne en stund, så likte han deg. Akkurat at hun blander inn barnet er dårlig og noe som bør jobbes med kanskje med familievernkontor eller noe. Men det virker som det er en god del følelser hos henne som går på å ha blitt sveket dypt av sin eks. Akkurat den delen kan ingen av dere to kontrollere. Uansett hvordan han ser på deres forhold i retrospektiv kan han ikke lage noe rett og galt. I hennes øyne var nok HAN god nok for henne. Det var tydeligvis ikke gjengjeldt og det er faktisk trist for henne uansett hvor mye du syns det er unconvinient at hun eksisterer. Det virker rett og slett som om kjæresten din og hun har en del uoppgjort seg i mellom som gir mye vonde følelser hos henne og noe som kanskje burde taes i en konfrontasjon kun dem to i mellom. Uten deg og uten barnet. Å få snakket ut om deres brudd rett og slett. Anonymkode: 55f3f...bf3 4
FluffyJuggernaut Skrevet 23. september 2017 #15 Skrevet 23. september 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er helt enig med deg. Han er dessverre livredd for at hun mister det om andre instanser blir koblet inn. Jeg sier han ble være mer bekymret for forholdet til datteren hans blir ødelagt i fremtiden ved at han lar dette pågå uten å gripe inn. Det er så trist å se at bitterheten hennes går så utover deres skjønne datter som jeg er så glad i :-( Anonymkode: 95149...9f1 Men han trenger ikke å informere henne om at han skal på møte med familievernskontoret. Han kan få ett møte, men også informere dem om at han frykter for reaksjonen til moren når hun finner ut av dette. Og om han virkelig er så utrygg på hvor stabil hun er, så er det jo direkte uansvarlig at han ikke tar tak i dette. Det er nesten så jeg håper noen nært dere melder dette til barnevernet, for de trenger tydelig hjelp til å få en sunn kommunikasjon og sammarbeid. Og at datteren blir plassert i midten er jo tragisk. Men jeg skjønner at du står veldig i midten. En stemor skal jo kjenne sin "plass" og ikke blande seg inn i samarbeid mellom mor og far. Men samtidig så har de begge dratt deg inn i dette. 4
FluffyJuggernaut Skrevet 23. september 2017 #16 Skrevet 23. september 2017 At moren føler seg sveket av eksmannen er noe som kan skje og alle har rett på egne følelser. Men det som ikke er greit er at hun plasser barnet i midten. Barn skal slippe å forholde seg til voksne problemer. Og det er skadelig og ikke rettferdig for barnet om hun må velge loyalitet mellom foreldrene sine, hun må få lov til å dele om hun har hatt en fin helg sammen med faren og omvent, uten at den andre foreldren skal vise at han eller hun blir sår. Og selv om moren er sint på eksen og stemor så er det ikke akseptabelt å sende trakasserende meldinger, true med selvmord og vold. Det er ikke en sunn reaksjon. Og jeg syns det er sjokkerende at noen forsvarer den type oppførsel. 10
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #17 Skrevet 23. september 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke så mye du kan gjøre. Hun er glad i han fortsatt og hater deg fordi du tok han. Det er rimelig normalt når noen trodde noe skulle vare livet ut. Syns ellers han virker rimelig tapersk som klarer å snu at hun stadig har følelser for han til at hun er hevngjerrig og fæl og piss om at hvor glad han er for at han gikk og skulle gjort det før. Snakk om å pisse på en person han tross alt valgte å gifte seg med. Åpenbart at hun har vært med en fyr som hun elsket en god del høyere enn han gjorde for å si det sånn, og du er gjerne den neste han slenger dritt om etter at det er slutt.. Anonymkode: 55f3f...bf3 Øh, du har fått med deg at noen mennesker faktisk ER ustabile, kontrollerende, vanskelige? Hvor tror du statistikken med partnervold og til og med partnerdrap kommer fra? Jo, mennesker som føler sterkt og tror de har rett til å handle på det. Jeg er helt enig med deg i at det er normalt med reaksjoner etter et brudd, og at det er lett å svartmale eksen sin for å selv fremstå i et bedre lys, jeg tror vi ofte gjør det ubevisst. Men herregud, det må være lov å si at når noen holder på slik i flere år etter et brudd, så er det sykelig og ikke normalt. Det er ikke å "pisse på". Det er å si det som det er. Broren min var i en tilsvarende situasjon, med eks som ikke ville gi seg og lagde et helvete i årevis etter skilsmissen. Det gikk over til slutt, men han mistet kontakten med barna i mange år. Jeg har ingen gode råd, og det er slitsomt å være voksen og rasjonell når motparten bare er ute etter å ødelegge. Men for barnets skyld håper jeg dere orker å stå i det og holde dere rolige og fornuftige. Når mor ikke er det, er det desto viktigere at dere er en trygg og stabil havn som handler forutsigbart og voksent. Lykke til! Heldigvis går årene, og tiden jobber på deres side. Anonymkode: e92f3...2ca 8
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #18 Skrevet 23. september 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Da er jeg ikke den eneste som forenkler situasjonen. Tror du virkelig på det mannen din sier? Tror du virkelig at han bare giftet seg og ble hos et menneske fordi hun "gikk hen å ble gravid" helt utenfor hans kontroll og pga hans sinnsyke retferdighetssans? Haha..aldri i livet. Kom igjen da..klart du veldig gjerne vil tro at du er MYE bedre enn henne og hun gjerne vil tro at hun er MYE bedre enn deg. Men klart at eneste sannheten her er at mannen likte henne en stund, så likte han deg. Akkurat at hun blander inn barnet er dårlig og noe som bør jobbes med kanskje med familievernkontor eller noe. Men det virker som det er en god del følelser hos henne som går på å ha blitt sveket dypt av sin eks. Akkurat den delen kan ingen av dere to kontrollere. Uansett hvordan han ser på deres forhold i retrospektiv kan han ikke lage noe rett og galt. I hennes øyne var nok HAN god nok for henne. Det var tydeligvis ikke gjengjeldt og det er faktisk trist for henne uansett hvor mye du syns det er unconvinient at hun eksisterer. Det virker rett og slett som om kjæresten din og hun har en del uoppgjort seg i mellom som gir mye vonde følelser hos henne og noe som kanskje burde taes i en konfrontasjon kun dem to i mellom. Uten deg og uten barnet. Å få snakket ut om deres brudd rett og slett. Anonymkode: 55f3f...bf3 Normale mennesker lar det ikke gå utover barnet at far har sviktet. Hvis det er normalt for deg å håndtere følelser på denne måten bør du oppsøke hjelp. Normale mennesker truer heller ikke med å ta sitt eget liv. Dette er psykisk vold. Ts hvis opplysningene stemmer er exen psykisk ustabil og har en lav terskel for vold både fysisk og psykisk. Hun evner ikke ta vare på barnet og er helt oppslukt av sine egne følelser. Jeg syns far burde slutte å være feig å melde henne til barnevernet så kan hun få hjelp. Datteren må jo leve med dette hver dag ! Anonymkode: c4a45...03a 13
Mr. Kilmister Skrevet 23. september 2017 #19 Skrevet 23. september 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke så mye du kan gjøre. Hun er glad i han fortsatt og hater deg fordi du tok han. Det er rimelig normalt når noen trodde noe skulle vare livet ut. Syns ellers han virker rimelig tapersk som klarer å snu at hun stadig har følelser for han til at hun er hevngjerrig og fæl og piss om at hvor glad han er for at han gikk og skulle gjort det før. Snakk om å pisse på en person han tross alt valgte å gifte seg med. Åpenbart at hun har vært med en fyr som hun elsket en god del høyere enn han gjorde for å si det sånn, og du er gjerne den neste han slenger dritt om etter at det er slutt.. Anonymkode: 55f3f...bf3 Skulle nesten tro du kjenner denne eksen, og han. Leser du hele innlegget? Er jo selvfølgelig eksen som har et problem. Tror du Ts juger? 4
Belima Skrevet 23. september 2017 #20 Skrevet 23. september 2017 Unnskyld språket, men jeg dri... i de voksnes situasjon. Her må barnevernet inn i bildet omgående. Et stakkars barn som blir "manipulert og straffet" for at far gikk fra mor, blir på sikt ødelagt. Det må de voksne ta alvorlig å gjøre noe med. At det blir en kamp som far ikke vil ta er etter min mening hårreisende. Her må kun BARNET være i fokus og barn skal ikke leve sånn. Barn elsker sine foreldre, men de forstår ikke at en sånn situasjon kan ødelegge for det senere i livet. Kanskje det beste er at barnet flytter hjem til far og at mor får den hjelpen hun trenger. Dessverre er det en kamp å ta fra en mor et barn, da mor fremdeles har mest rettigheter når det gjelder barna. BV prøver i det lengste å la mor ha mest omsorg, med mindre mor vil ha delt omsorg da. Er en lignende sak i min bekjentskapskrets nå. Far har tatt saken til retten. Den pappaen jeg snakker om vil jo ikke at mor skal miste omsorgen, men når mor hele tiden manipulerer og snakker far ned, så har han ikke noe valg. Det er barnet som står i fokus. Da får heller mor ha "besøk" i helger og far ha hovedansvaret. Mor i HI må få hjelp til å komme seg videre uten far og barnet må få det stabilt i hverdagen. 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå