Gjest carmabell Skrevet 22. september 2017 #1 Skrevet 22. september 2017 (endret) Hei! Jeg og samboer skal gifte oss sommeren 2019 og jeg trenger litt hjelp til planlegging av budsjett, da vi ikke har all verdens med penger. Nå har det seg slik at vi har en god del nære familie til sammen og ønsker å ha noen få venner der også, så da inviterer vi 76 stykker (ingen barn). Brudekjole og sko: kjøpt Lokale (låve med festlokale, får billigere mellom bekjent): 2000kr Pynt (kjøpe på wish) 500kr Blomster: fra naturen (blir som sagt på lovelokale, da det er min drøm) Bryllupskake: min stefar er konditor og vi får mest sannsynlig Sminke: venninne som er make up artist, 300kr Hår: får ordnet gratis Andre kaker: familie stiller opp Vin/øl/cider: 1 velkomst, 2 enheter til maten pris? Annen alkohol: gjester medbringer Lyd: min far har utstyr Ringer: har Fotograf: ordnet med Kirke: gratis Invitasjoner: pris? Underholdning: jeg er så heldig at min gamle musikkdansdrama-klasse mest sannsynlig stiller opp + min far og onkel er musikere Mat: pris? enten grillmat med tilbehør eller tapas vi lager selv med hjelp Servitører: venner av foreldre stiller opp Bordkort: lager selv pris? Takkekort: pris? Leie av dress: pris? Noe jeg har glemt? Hvordan ser det ut som er satt opp pris på? Pris på det som ikke er satt opp på? Endret 22. september 2017 av carmabell
Gjest Mass Skrevet 22. september 2017 #2 Skrevet 22. september 2017 Jøss, dere hadde mye hjelp da! Og så mye klart så lenge i forveien 😊 Hva tror du totalen kommer på?
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #3 Skrevet 22. september 2017 Svært så mye som forventes å fås.. Annen drikke til maten? Morgengaver? Kaffi og te? Transport fra kirke/ tinghus og til festlokalet? Anonymkode: 7ad28...407
Zienna Skrevet 22. september 2017 #4 Skrevet 22. september 2017 Er det vanlig at gjester medbringer alkohol ut over drikke under middag? Var i bryllup i sommer, og det var fri bar....
Gjest carmabell Skrevet 22. september 2017 #5 Skrevet 22. september 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Svært så mye som forventes å fås.. Annen drikke til maten? Morgengaver? Kaffi og te? Transport fra kirke/ tinghus og til festlokalet? Anonymkode: 7ad28...407 Vi er så heldige at vi har familie som ønsker å stille opp, det er overhodet ikke noe som forventes, men noe vi setter veldig stor pris på og det vet de. Takk, det hadde jeg helt glemt!
Gjest carmabell Skrevet 22. september 2017 #6 Skrevet 22. september 2017 14 minutter siden, Mass skrev: Jøss, dere hadde mye hjelp da! Og så mye klart så lenge i forveien 😊 Hva tror du totalen kommer på? Ja, vi er veldig heldige! Hehe, jeg er litt planleggingsfreak og hater å stresse med ting i siste liten. Det har jeg ærlig null peiling på, da jeg ikke vet hvor mye drikke/mat vil komme på. Det er vel egentlig de vanskeligste punktene.
Gjest carmabell Skrevet 22. september 2017 #7 Skrevet 22. september 2017 4 minutter siden, Zienna skrev: Er det vanlig at gjester medbringer alkohol ut over drikke under middag? Var i bryllup i sommer, og det var fri bar.... Vi har vært i bryllup hvor det er tillatt med medbragt, hvor brudeparet står for alkohol og hvor man kan kjøpe på stedet. Grunnen til at vi ønsker medbragt er at vi ikke har råd til å kjøpe alt og vi vil ikke pålegge folk de store summene det koster å kjøpe av stedet bryllupsfesten skal være på.
Gjest Mass Skrevet 22. september 2017 #8 Skrevet 22. september 2017 Akkurat nå, carmabell skrev: Ja, vi er veldig heldige! Hehe, jeg er litt planleggingsfreak og hater å stresse med ting i siste liten. Det har jeg ærlig null peiling på, da jeg ikke vet hvor mye drikke/mat vil komme på. Det er vel egentlig de vanskeligste punktene. Det er dere 😊 Godt med slik familie! Hehe, ja men er jo ganske smart å ta det litt om litt og være litt i forkant.
Arata Skrevet 22. september 2017 #9 Skrevet 22. september 2017 Jeg klarer ikke å dy meg, men er det en låve dere skal være på?
Gjest carmabell Skrevet 22. september 2017 #10 Skrevet 22. september 2017 (endret) 4 minutter siden, Arata skrev: Jeg klarer ikke å dy meg, men er det en låve dere skal være på? En låve som er omgjort til et selskapslokale, det er utrolig nydelig! Endret 22. september 2017 av carmabell skrivefeil
Djungelvrål Skrevet 23. september 2017 #11 Skrevet 23. september 2017 Invitasjoner koster ca 1000 kr hvis du bestiller på nett.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #12 Skrevet 23. september 2017 To enheter til maten er for lite, ha minimum tre! Vi bestilte billige invitasjoner på vistaprint (ca 300). Anonymkode: 7e178...d46 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå