Gå til innhold

Hund på 1 år som fremdeles har noen "uhell" inne...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en hannhund på 1 år som fremdeles har noen "uhell" inne, eller som gjør ifra seg. Han kan gå på do ute for å tisse å bæsje, så komme inn og bæsje da også.

Har hendt at han har tisset inne også, men oftest så er det bæsjing om han gjør fra seg innendørs. Han er opptrent til å gå på do ute og skulle i utgangspunktet ikke være nødvendig å gjøre ifra seg inne.

Kan det være noe grunn for at han gjør i fra seg inne? Isåfall hva kan jeg gjøre for at han skal slutte med det?

Anonymkode: c5c60...c5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tanker rundt dette? Kan han være stresset eller ha vondt i magen? Viser ikke noe tegn til smerter.

Skrevet

Ingen som har erfaring med dette? Hmm

Skrevet (endret)

Hunder er forskjellige og mens noen er 100% stuerene etter noen uker bruker andre måneder og til og med år. Din hund er ikke voksen ennå og dette høres helt normalt ut og spesielt hvis det er snakk om en liten rase siden de ofte er de som bruker lengst tid. 

Endret av Leo
Skrevet

Og det du må gjøre er selvfølgelig akkurat det samme som da han var yngre. Ut med en gang etter mat, lek og soving samt når det har skjedd uhell. 

Skrevet

Overtok hannhunden min når han var et år. Han markerte noen ganger inne i ca 2mnd (en liten skvett). Han gjorde det ved et tre jeg hadde, hjørnet ved en dør og ved oppvaskmaskinen. Det var tidlig markering. Vasket grundig slik at lukten gikk vekk. Han lære seg fort å ikke tisse inne. Jeg tror det var mer det at han ville markere seg i sitt nye hjem. Han markerte også hos alle han var hod for første gang, men det har gitt seg nå. 

Tispen min bæsjet inne. Det virket som hun ikke hadde "tid" til å tenke å gå på do ute. Hun bare snuste rundt (jakthund). Men det kom seg etterhvert. Hos kjæresten har hun bæsjet litt inne. Han hadde katt (som hundene ikke fikk møte da de jaget) og jeg tror hun ble veldig stresset av å lukte den uten å finne den. Hun bæsjet også noen faste steder så vi fjernet til slutt tepper osv der hun hadde bæsjet. Jeg tror hun trodde det var "lov" fordi lukten satt igjen. Hun lagde sin egen do...Kom seg nær tropene var borte. Nå skjer det kun en sjelden gang, men da er det av naturlige årsaker. 

Feks drakk han mye etter trening og jeg tenkte ikke så mye over det og tok han ikke ut før den tiden jeg pleier. Så da tisset han. Eller så er de dårlig i magen pga noe de ikke har tålt så godt osv. MRN skjer heldigvis sjeldent!

Skrevet
På 23.9.2017 den 11.31, Leo skrev:

Hunder er forskjellige og mens noen er 100% stuerene etter noen uker bruker andre måneder og til og med år. Din hund er ikke voksen ennå og dette høres helt normalt ut og spesielt hvis det er snakk om en liten rase siden de ofte er de som bruker lengst tid. 

Ok, har du liten rase selv eller? Og hatt samme erfaring?

Skrevet
På ‎24‎.‎09‎.‎2017 den 22.55, AnonymBruker skrev:

Ok, har du liten rase selv eller? Og hatt samme erfaring?

Ja, jeg har små hunder (Dachser). En av de jeg har nå var 100% renslig da han var 11 - 12 uker og den andre hadde vel ett og annet uhell frem til han var halvannet år. Han jeg hadde før det igjen brukte 3 - 4 måneder. Mer utpregede miniatyrhunder skal etter sigende være enda vanskeligere å få stuerene.

Skrevet

Markering? I så fall helt normalt.

Anonymkode: d5b37...ffb

Skrevet

STRESS!

Anonymkode: 8abf2...a6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...