Gå til innhold

Kan to katter leve sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en hannkatt på 4 år, som jeg er veldig glad i! Han er av typen som er kjempe kosete med meg og familien min, men han HATER fremmede. Som jeg har hørt og sett, pleier han og jage bort katter som kommer inn i hans "området". 

Jeg har veldig lyst på en liten pus til (kattunge). Men jeg er veldig redd for at to katter ikke funker sammen? Det siste jeg vil er at katten jeg har nå skal bli pisse sur, og jage bort en eventuell kattunge. Men samtidig kan jeg virkelig ikke legge bort tanken om og få et nytt familiemedlem. 

Har dere erfaringer? Jeg vil gjerne vite! 

Anonymkode: 6082a...bda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tillegg til innlegget: katten min er en kastrert hannkatt. Hvilken kjønn burde eventuell kattunge være?

Skrevet
15 hours ago, aaaaaanonym said:

Tillegg til innlegget: katten min er en kastrert hannkatt. Hvilken kjønn burde eventuell kattunge være?

Til en mons bør du velge en kjette, det er ansett som lurt å ha en av hvert kjønn når du introduserer en som ikke er søsken.

• Liker 1
Skrevet

Det kommer an på katten. Jeg har en hannkatt som var 2 år da jeg fikk hunnkatten min. Han godtok henne med en gang. Lot henne ligge inntil han og vaske han og hele pakka. Pottesur på meg da :P  Men han er av typen som skal være venn med alle andre katter. Skal bare leke med de. Med mindre han ser de være slem med lillesøster. Da hopper han inn fort som fy :P Hunnkatten min hadde nok ikke reagert på samme måte til en ny katt som han gjorde.

Anonymkode: 36cb4...882

Skrevet

Ville meldt meg som fosterhjem for Dyrebeskyttelsen eller lignende, om de passer sammen adopterer du den. Ville også vurdert en voksen katt, ikke alltid det er bedre med kattunge. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...