Gå til innhold

hva skjer...

victoren

Anbefalte innlegg

Hei

Har vært så uheldig å forelsket meg i ei jente 22 (meg selv litt eldre), hvor jeg nå har svært vanskelig for å vite hvordan jeg skal oppføre meg. Sist jeg var forelsket var mens jeg var tenåring, men kan ikke huske noe så smertefull lengsel som denne gang.

Det tok meg noen måneder sammen (pliktarbeid) før jeg ble forelsket, og jeg tok etterhvert motet til meg å spurte om hun kunne utelukke et forhold. Svaret ble at det kunne hun ikke. En dag endte vi opp å kysse hverandre, og senere ble det sex ved en anledning, og noen besøk hos hverandre senere.

Når vi endelig snakker om følelser (noe jeg liker og ønsker å snakke om), får jeg nå vite at det er noe som mangler. Vi er ikke kjærester, og hun flørter (jeg oppfatter det som flørting, leking, pirring) vilt med andre foran meg. En jeg trodde var venn liker også å snakke med henne, og har hatt henne på fanget m.m. iallefall på 1 fest som jeg vet om.

Såvidt jeg vet er det ingen som har kommet så langt i et forhold med henne som jeg har gjort, til nå.

Jeg har hele veien bedt henne si nei, og at jeg ville holde meg unna henne dersom hun ba om det. Men det ser ut som dette ordet ikke finnes i hennes vokabular.

Her tolker jeg at hun prøver å være snill med meg, og vil derfor ikke be meg holde meg unna (hun har også sagt på tidl. tidspunkt at vi skal være venner, og se om det kan bli noe mer).

Problemet mitt er at jeg vil se denne jenta på fester og andre sammenhenger en stund fremover, og da muligens på fanget (og enda værre kanskje), selv til denne "vennen", siden hun ser ut til å like slik oppførsel. "Vennen" sier han forstår, men han holder fortsatt kontakten, og jeg er sikker på at jeg vil komme til å se ting jeg ikke vil se. Hvordan skal jeg klare å ikke tenke på HENNE og ikke blande meg inn. Det er vanskelig...jeg prøver bryte opp eller komme i snakk slik at det ikke skjer noe mellom dem. Men det er utrolig slitsomt og sårende, og jeg kan ikke fortsette sånn, sier hodet mitt. Jeg er dødsforelsket. Hun blir skremt når jeg sier ordet forelskelse...

Det var bare noen ord jeg kom på i nattens sene timer, ønsker bare kommentar, råd eller medfølelse...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei!

Er ikke så mye eldre enn denne jenta selv, og tenker vel litt på samme måten, tror jeg. Hva er vel bedre enn mye og udelt oppmerksomhet fra flere menn på en gang? Tror nok ikke hun mener å såre deg ved å sette seg på fanget til en annen (for det er vel ikke vennen din som har tvunget henne til det?), men hun rett og slett nyter den oppmerksomheten hun får. Jenta er enda ung, og trenger å "rase fra seg" litt før hun slår seg til ro med en mann. Særlig hvis hun har flere eller lange forhold bak seg, kan denne oppmerksomhetstrangen være stor, og hun nyter friheten.

Jenter som jeg er litt rare på en annen måte også: Hvor rart det enn kan høres, så er menn vi ikke kan få mye mer attraktive enn dem vi "vet" at vi har. Fortsett å flørte med henne, men flørt gjerne med andre også, og ikke vis henne at du er sjalu på denne vennen din.

Vi "unge og umodne" er ikke alltid like enkle å skjønne seg på, men lykke til uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ordet NEI ikke finnes i denne jentas vokabular,anbefales hun ikke.

Dessuten virker det som om hun er litt for glad i å flørte til å være i et seriøst forhold.Ikke virker det som om hun tar noe særlig hensyn til andre mennesker følelser heller.

Du fortjener nok bedre icon_wink.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm...da var vel det avklart. Hun klinte med "vennen" som nå ikke er min venn lenger (han har mistet flere venner som følge av dette, men han gir f. Jeg har merket at jeg fikk venner grunnet dette)... Problemet blir hvordan jeg skal forholde meg til han hver gang jeg ser han (ofte!), han vil ikke snakke om problemet, han "gidder" ikke.

Da er det vel klart for deppetid..12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Saken er klar: Du fortjener i aller høyeste grad noen BEDRE enn henne !!! For det er det faktisk mange som er...;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo si til henne at du ikke er interessert i et forhold om hun skal oppføre seg sånn. Sannsynligvis prøver hun å gjøre deg sjalu, og det virker tydeligvis. Bli sint, og si at du ikke finner deg i det om det skal være noe mellom dere! Unge, barnslige jenter synes sånt er morsomt (meg selv iberegnet), men de vokser det forhåpentligvis av seg (igjen meg selv iberegnet). I mange tilfeller er det slik at disse barnslige ideene dukker opp i fylla, men det er selvsagt ingen unnskyldning.

Amarone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...