AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #1 Skrevet 22. september 2017 Dette er et filosofisk spørsmål, Tror dere at det er noe som lever videre etter at det fysiske skallet har takket for seg? Er ikke sjelen en funksjon av kroppen? Tror dere vi møtes i himmelen? Tenk om det ikke finnes noe liv etter døden. Hva om dette er alt? Anonymkode: 48b0e...149
Kragebein Skrevet 22. september 2017 #2 Skrevet 22. september 2017 Jeg tror ikke på liv eller noe annet etter døden. 1
HalldirV2 Skrevet 22. september 2017 #3 Skrevet 22. september 2017 Jeg er agnostiker, jeg tror ikke det er noe liv etter døden, men jeg VET ikke. 1
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 22. september 2017 #4 Skrevet 22. september 2017 (endret) . Endret 22. august 2018 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #5 Skrevet 22. september 2017 Jeg tror på liv etter døden. Jeg tror på sjelen og at man blir født på nytt i annen kropp. Anonymkode: 956af...dd0 6
Gjest Mass Skrevet 22. september 2017 #6 Skrevet 22. september 2017 Ja, jeg har alltid trodd på sjelen og livet etter døden. Jeg husker hvordan min mellomste betraktet meg med en slik dybde og klokskap i blikket sitt i ukene etter fødselen. Jeg klarte ikke å dikkere med henne før hun ble "mer baby" i blikket etter noen uker.
Gjest Axl Rose Skrevet 22. september 2017 #7 Skrevet 22. september 2017 Nei tror ikke det er noe. Dette er alt. Det er sånn som før vi ble til. Hadde ikke orket å levd evig heller.
omarel Skrevet 22. september 2017 #8 Skrevet 22. september 2017 1 time siden, Bootyhunter skrev: Nei tror ikke det er noe. Dette er alt. Det er sånn som før vi ble til. Hadde ikke orket å levd evig heller. Jeg kan ikke tro at hele universet og alt som går rundt jorden og mekanismen i vår kropp med dens intelligens er noe tilfeldig. I Koranen står det at menneske er jordens ledere og at vi skal fylle den og gjøre godt da hensikten med skapelsen av menneske er å tilbe Gud en og alene gjennom fri vilje. Det står videre i Koranen at Gud skapte døden og livet for å teste oss hvem som er best i handlinger. 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #9 Skrevet 23. september 2017 Ja, jeg tror definitivt på at vi går videre. Føler noen av oss har levd flere liv, og dermed er visere. Jeg har alltid vært spirituell og jeg forstår ikke folk som ikke tror på noe mer. Vi har en sjel, uavhengig av kroppen, som var her før kroppen, som har vært andre steder og som går videre, da vi alle er energi. Og energi forsvinner ikke. Anonymkode: 1ddb1...89d 7
FluffyJuggernaut Skrevet 23. september 2017 #10 Skrevet 23. september 2017 Jeg tror på liv etter døden. 1
GauteS Skrevet 23. september 2017 #11 Skrevet 23. september 2017 7 hours ago, HalldirV2 said: Jeg er agnostiker, jeg tror ikke det er noe liv etter døden, men jeg VET ikke. Du tror kanskje ikke at det fins troll i de norske fjell heller, men du VET ikke? Etter min mening kommer man ganske raskt til et punkt der man må si: jeg tror ikke, og det fins heller ikke det aller minste som tyder på det. At jeg ikke VET – det uttrykket vil jeg heller reservere for saker det er rimelig tvil om, og ikke bruke om fantasier uten fnugg av bevis.. 1
emilie123 Skrevet 23. september 2017 #12 Skrevet 23. september 2017 Jeg tror ikke på et liv etter døden, men vet jo ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #13 Skrevet 23. september 2017 Selvsagt lever vi videre etter døden. Vi kommer fra et sted, og går til et sted. Dette "livet" i fysisk form er bare et kort glimt i evigheten. Anonymkode: b7f01...821 6
hypes Skrevet 23. september 2017 #14 Skrevet 23. september 2017 Tror på liv etter døden ja. Er ikke helt sikker på hva jeg forventer, men.. Jeg tror på gjenferd og sjeler, karma.. Jeg tror også på gjenfødelse. Håper selv at jeg kommer til et slags paradis.. Håper egentlig ikke jeg går igjen. Jeg tror ikke på helvete, tror jeg.. Eller. Om helvete eksisterer tror jeg vi opplever det her. Nå. Et slikt tankesett får døden til å virke mye mindre håpløs, og mørk, så hvorfor ikke bare håpe og tro på det beste? Selv prøver jeg å leve etter karma, både for å ha det godt i livet nå, samt i "livet" som kommer (uansett hva det skulle innebære). Jeg ber til Gud og Jesus, jeg går i kirken på julaften, og jeg har en liten Buddha-statue på kommoden. Jeg tror på noe guddommelig, noe større enn vår menneskelige fatteevne. Men, jeg liker å tro at Gud er Gud, og at alt koker ned til hvordan du tolker tegn, og hva du velger å leve etter. På samme måte liker jeg å tro at religion er religion - en masse historier fra ulike maktinstanser verden over brukt for å kontrollere mennesket, og for å ha en "gyldig" grunn til å henrette homofile og voldtatte kvinner, eksempelvis. Om religionen er islam eller kristendom.. Det skillet har vi mennesker sørget for, ikke Gud. Det onde i religion.. vel, der vet jeg ikke hva jeg skal tro. Men jeg tror ingen andre enn sinnsforvirrede mennesker har fått "tegn" fra en eller annen Gud om å utslette et helt folkeslag. Slikt er ikke Guds verk, men menneskets. Æsj, nå prater jeg meg bort her. Men temaet for tråden er interessant og da er det lett å prate seg bort litt 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #15 Skrevet 23. september 2017 15 timer siden, GauteS skrev: Du tror kanskje ikke at det fins troll i de norske fjell heller, men du VET ikke? Etter min mening kommer man ganske raskt til et punkt der man må si: jeg tror ikke, og det fins heller ikke det aller minste som tyder på det. At jeg ikke VET – det uttrykket vil jeg heller reservere for saker det er rimelig tvil om, og ikke bruke om fantasier uten fnugg av bevis.. Hallo, det er jo masse som tyder på at det er noe mer. Og angående bevis: det er mye som man ikke ser, men som allikevel er her... Anonymkode: 1ddb1...89d 10
bobleplast_ Skrevet 23. september 2017 #16 Skrevet 23. september 2017 Hva er det som gjør mennesket så unikt at dens sjel kan vandre videre i evigheten, mens alle andre levende organismer bare dør? Jeg tror at mennesket trenger tanken på at det finnes noe etter døden, rett og slett fordi tanken på å slutte skremmer livskiten ut av de fleste. Men det betyr ikke at det finnes noe etter døden.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #17 Skrevet 23. september 2017 22 timer siden, Bootyhunter skrev: Nei tror ikke det er noe. Dette er alt. Det er sånn som før vi ble til. Hadde ikke orket å levd evig heller. Da tenker jeg at fordi du tenker sånn, trenger du å lære mer. Anonymkode: 1ddb1...89d 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #18 Skrevet 23. september 2017 1 minutt siden, bobleplast_ skrev: Hva er det som gjør mennesket så unikt at dens sjel kan vandre videre i evigheten, mens alle andre levende organismer bare dør? Jeg tror at mennesket trenger tanken på at det finnes noe etter døden, rett og slett fordi tanken på å slutte skremmer livskiten ut av de fleste. Men det betyr ikke at det finnes noe etter døden. Hvem har sagt at ikke andre liv har sjel? Jeg tro definitivt dyr også har sjel f.eks. De er ofte klokere enn vi aner... Anonymkode: 1ddb1...89d 4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #19 Skrevet 23. september 2017 Ja. Jeg mener alt er del av samme energi. Hvis man ser for seg en gryte med kokende suppe, og alt er del av den, men noe er grønnsaker, noe er væske, noe er damp, noe fordeles i forskjellige skåler, noe havner i mager, noe havner i vasken , men alt uavhengig om man ser det som suppe eller er usynlig damp eller om det havner i den ene eller andre skålen er fra samme kjerne. Og at noen har kokt sammen den kjernen og meningen er at vi på samme måte suppe blir lagd av en skaper og skal tilbake til skaperen, så skal vi også det. Jeg tror ikke det er noe som at man møtes i himmelen og kan gjenkjenne hverandre fysisk, men tror det er et etterliv der alt er høyfrekvent energi og at noen av disse energiene gnistrer bedre med hverandre og hører mer sammen enn andre. Tror også man reinkarneres en god del ganger i forskjellige livs og energiformer og på forskjellige planeter og eksistanser før man kommer tilbake til den varme altskapende kilden og bare Er. Anonymkode: 3ce22...87b 4
GauteS Skrevet 23. september 2017 #20 Skrevet 23. september 2017 2 minutes ago, AnonymBruker said: Hallo, det er jo masse som tyder på at det er noe mer. Og angående bevis: det er mye som man ikke ser, men som allikevel er her... Hvis det fins så masse som tyder på et liv etter døden, må du da i det minste kunne nevne noen av disse. Ellers kvalifiserer dette til å være dagens mest hjelpeløse innlegg. Når det gjelder bevis: Tyder det faktum at ingen har sett troll, på at troll fins? Tror du at noe må kunne ses før vitenskapen anser det bevist at det eksisterer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå