Gå til innhold

Kan kalde hudtoner kle varme øyenskygger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

... Og omvendt, for den saks skyld.

Jeg vet at kalde hudtoner ser best ut i kalde farger, når det kommer til klær og hårfarge. Og at varme hudtoner ser best ut i varme farger.

Men hvordan er det når det kommer til øyenskygger? Må øyenskyggene til en kald hudtone også være kald, eller kan det gå greit med varme toner?

Jeg har grønne øyne, og har så lyst til å prøve ut kobberfargede øyenskygger (og lignende, som brun/oransje) og kanskje noe rosa eller kanskje gull... Men med den kalde hudtonen min som sjelden kler varme farger er jeg redd det blir rart?

Anonymkode: 2f84f...dec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv deg fram :) Det finnes ulike varianter av kobbertoner, noen kaldere enn andre. I utgangspunktet kler du nok kalde toner best, så jeg ville hatt det som utgangspunkt, men det er heller ikke utenkelig at du kan kle noe varmere farger.

Anonymkode: e3894...89a

Skrevet

Jeg har en veldig kald hudtone og bruker som regel kun varme øyenskygger, her vil de kalle øyenskyggene vaske meg ut og få meg til å se blast ut. Likevel bruker jeg øyenskygger med moderasjon og vet selv at oransje ikke ville ha passet meg. Bruker likevel en del varme jordtoner, rød, og gull/kobber. Pleier gjerne å ha en kald øyenskygge som base, og heller legge den varme langs vippekanten eller inn i kroken av øyet :) 

Anonymkode: a4780...b92

Skrevet

Øyenskygge går mer på øyenfarge enn hudtone. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg er varm eller kald men jeg vet at jeg ikke kler for orange toner på øyeskygge eller for grå.  Orange på øynene får meg til å se syk ut og grått får meg til å se utvasket ut og den stjeler farge fra øynene mine. Vanskelig å forklare

Skrevet (endret)

Er så tullete med masse regler om hva man kan og ikke kan bruke. Greit at noen farger fremhever øynene bedre enn andre, men øyenskygge skal være gøy! :D Bare prøv deg frem. Du ser nok selv om det blir fullstendig kræsj.

Jeg har blå øyne, men kald hudtone (og rødt hår) og det eneste jeg virkelig ikke synes jeg kler, er lilla øyenskygger, ellers bruker jeg det meste. Gull og kobber er vel ganske safe uansett hudtone og øyenfarge, vil jeg tro. 

Endret av Bloodless
Skrevet

Trådstarter her. Tusen takk for svar. :) 

Da får jeg ta "sjansen", og bare teste det ut og se hvordan det ser ut på meg. Med mine grønne øyne har jeg vært flink til å finne stilige, kalde lillafarger som brukes på forskjellige måter rundt øynene mine. Problemet er at jeg har gått meg litt fast og bare brukt lilla som øyenskygge, siden jeg vet det er et trygt valg. Gleder meg til å prøve noe nytt!

Skrevet

Noen sminkører sier jeg er kald, andre varm, så det er ikke godt å vite, men jeg vet at jeg kler øyenskygge i både rosa, lilla og grønn, har brune øyne.

Anonymkode: 0a0fc...1c5

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trådstarter her. Tusen takk for svar. :) 

Da får jeg ta "sjansen", og bare teste det ut og se hvordan det ser ut på meg. Med mine grønne øyne har jeg vært flink til å finne stilige, kalde lillafarger som brukes på forskjellige måter rundt øynene mine. Problemet er at jeg har gått meg litt fast og bare brukt lilla som øyenskygge, siden jeg vet det er et trygt valg. Gleder meg til å prøve noe nytt!

Prøv aprikos eller burgunder, :) evt. kobberfarger

Anonymkode: 0a0fc...1c5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...