AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #1 Skrevet 22. september 2017 Jeg liker ideen om telttur, men når det kommer til å gjennomføre så blir det vanskelig. Det er kaldt (jada jeg kan å kle meg🙈), alt blir rått/vått, tingene i sekken blir kaos, stress å lage mat på stormkjøkken ol. Det er så mye greier! Men jeg har så lyst til å like det. Har dere noen tips? Spesielt den råe/våte lufta blir jeg helt dårlig av😫 Er det noen her som har gått fra å ikke like teltlivet til å like det? Anonymkode: 5ff8c...126 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #2 Skrevet 22. september 2017 Dra på teltturer når det er varmt og når det er oppholdsvær, til å begynne med. Blir du fysisk dårlig (bronkitt el.l.) av rå/ våt luft? Anonymkode: 39f0b...f75
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #3 Skrevet 22. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dra på teltturer når det er varmt og når det er oppholdsvær, til å begynne med. Blir du fysisk dårlig (bronkitt el.l.) av rå/ våt luft? Anonymkode: 39f0b...f75 Nei blir ikke fysisk dårlig. Bare sur av rå/våt luft😂🙈 Anonymkode: 5ff8c...126 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #4 Skrevet 22. september 2017 Dra sammen med noen som er vant med slike turer, og så samarbeider dere om det dere skal gjøre inkl å lage mat på stormkjøkken. Anonymkode: 39f0b...f75
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #5 Skrevet 22. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei blir ikke fysisk dårlig. Bare sur av rå/våt luft😂🙈 Anonymkode: 5ff8c...126 Ok. Les litt om bekledning og tips for slike turer. Det er viktig å ha skikkelige sko (gjerne tursko i skinn som er smurt inn med beewax) som ikke trekker vann og gode ullsokker på, og riktig bekledning for å slippe å fryse. Anonymkode: 39f0b...f75
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #6 Skrevet 23. september 2017 Høres ut som crappy utstyr. Teltet blir jo ikke rått om det er god lufting i det. Har du telt med to duker? (Innertelt og ytterduk) I så fall pass godt på at det er mellomrom mellom dukene. Spenn opp teltet godt så de to dukene ikke treffer hverandre. Da blir det ingen kondens i innerteltet (kan bli ved null grader pga "ugunstig" temperatur men med riktig lufting og oppsett av telt skal ikke dette skje) Og å lage mat på stormkjøkken er jo hele kosen med telttur. Utemat ❤️ Viktig å unne seg god og smakfull mat. Det er utrolig hva man kan lage på et stormkjøkken. Jeg har en favoritt i green curry eller hamburgere. Pass på å aldri bruke bomull på tur. Aldri. Kun ull og solid skallbekledning. Og luft godt. Regner det, så anbefaler jeg en tarp over telt og inngang og heng opp klær til tørk med god lufting. Er det utenfor bålforbud, så ha et fint bål også. Det er kos. Jeg sover så mye bedre i telt enn hjemme og frustrerer meg over alt for få turdøgn. Anonymkode: 7e268...05a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå