Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en oppgave jeg skal begynne og jobbe med. Oppgaven går ut på å bygge min drømme pc, jeg skal dokumentere hva jeg har valgt og hvorfor jeg har valgt akkurat de komponentene. Pris og bilde av komponenter skal også være med.

Noen som har noen ideer til meg? Står liksom litt fast.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Kva er det du likar å gjera med draumePC-en då? Spela? Videoredigering? Lydstudio? Skriva? Litt av kvart?

Finn først ut kva du vil gjera, deretter kva som er best for å gjera det. (Grafikkort, prosessor, harddisk, CD/DVD-brennar, lydkort, ...)

Skrevet

Helt enig med gjest. Finn et konsept til pc'en, deretter bygger du. Deler med bilder kan finnes på www.komplett.no

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Hvis du ikke vet hva du vil ha eller trenger - sjekk denne siden Ny pc?? Her inne kan du finne temmelig mye info.

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Siste innlegg kan vel ikke være helt veloverveid. FØRST må jo trådstarter si noe om hva AM skal bruke pc'n til! Dernest blir det å sette sammen hva AM så trenger. Hjelper ikke med en super cpu hvis ikke hovedkort, minne, skjermkort osv passer sammen. Dårlig start å fortelle hvorfor AM skal kjøpe akkurat DEN cpu'n - dessuten skal valget begrunnes, noe jeg synes Cronos gjør dårlig, særlig for en som kanskje ikke vet "alt". Dessuten er det ikke sikkert drømmepc'n koster kr 15 000 ++, noe som pc'n fort gjør hvis du starter med en slik cpu og resten skal være av samme standard. Uenig?

Skrevet

Jeg har som sagt en oppgave hvor jeg skal bygge drømme pcen. Det jeg vil bruke en pc til bilder, nedlastning av musikk/dvder, og video redigering.

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Og du har ubegrenset med penger? Hvis ja, kan du jo begynne med cpu'n til Cronos og bygge videre. Slik du svarer nå er spilling uaktuelt og da klarer du deg med utstyr som kan være mye billigere enn en rå spill-pc.

Skrevet

Kaffegjesten: Helt uenig.

Hvis kriteriet er drømmepc'en (les: den pc'en man skulle ønske man kunne ha kjøpt hvis man hadde ubegrenset med penger), så ser jeg ingen argumenter for ikke å kjøpe den beste. Hvorfor holde igjen, når penger ikke er et argument?

Men hvis du finner en prosessor du mener er bedre, så bøyer jeg meg.

Hovedkort må jo selvfølgelig følge prosessoren - socket939 av noe slag. F.eks Asus A8N-SLI Deluxe S939 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305190...BE-D2583A1CB52E uten noen videre grunn enn at det har det ferkeste og nyeste chipsettet. Og at det virker som et lovende kort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...