Gå til innhold

Hvorfor sluttet du/fikk sparken første dagen i ny jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har alle vært der, noen steder er verre enn andre.

Anonymkode: 33174...4e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var en sommer/sesongjobb. Hadde ikke begynt helt ennå, det var mer befaring + eventuell prøvejobbing. Ble forespeilet å måtte jobbe alene, og man var nødt til å sove over en dag eller to for å være bakvakt - som for øvrig var ubetalt (altså den tiden man var sovende vakt, man fikk kun betalt for tiden man jobbet aktivt). Rimelig uaktuelt med andre ord. 

Anonymkode: 32297...577

• Liker 6
Skrevet

Grunnen til at jeg lagde denne tråden var pga en historie fra en venninne av meg jeg nettopp husket igjen.

Hun hadde vært igjennom 3 (!) intervjurunder for et ganske stort firma (hun søkte jobb som noe innenfor regnskap/lønn osv), og så fikk hun jobben, hun var helt i ekstase.

Første dagen hennes var en dag det var meldt ekstremt snøvær, så hun sto ekstra tidlig opp (hun kjørte bil), og hun beregnet ca 1 time ekstra den dagen pga kjøreforhold osv. Hun kom ca 30 minutter for tidlig, og hun hadde naturligvis ikke fått nøkkel ennå, så hun ventet på en bensinstasjon sånn 50 meter unna mens hun ventet på at noen skulle komme og låse opp. Ca 15 minutter etter at hun skulle ha begynt var fortsatt ingen andre kommet, og det var fortsatt ekstremt snøvær. Hun ventet til kl var 30 minutter etter, så ringte hun kontaktpersonen. Og han sov!
Og han skjelte henne ut, var hun virkelig så dum at hun trodde de kom på kontoret den dagen når det var så ekstremvær! Hun måtte jo skjønne at alle tok hjemmekontor den dagen.

Hun kjørte hjem og kuttet all kontakt med den bedriften, selv om de prøvde å kontakte henne flere ganger de neste ukene. Hun fikk heldigvis ny jobb 2 uker etterpå

• Liker 22
Skrevet

Sommerjobb i kommunen. Jeg kom for sent en dag, forsov meg litt. Trodde ikke sjefene fikk det med seg. Og så var det en av de andre som hevdet de hadde overhørt at de skulle gi meg sparken. Så da kom jeg dem i forkjøpet og sa at, vel beklaget jeg at jeg hadde forsovet meg, men det var jo hent håpløst firkantet av dem å vurdere å gi meg sparken, det hadde de da ingen rett til. Ja, jeg hisser meg lett opp og ble nokså høylytt. Da viste det seg at mine kolleger hadde lurt meg, sjefene hadde slett ikke lagt merke til at jeg kom for sent. Men etter dette opptrinnet sa de at jeg ikke trengte å komme igjen neste dag. Og det gjorde jeg heller ikke. Skaffe meg i stedet jobb som båtfører for turister som skulle ut til et fyr.

Anonymkode: 95d4a...764

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet

Fikk meg deltidsjobb i en interiørbutikk. Jeg hadde en del butikkerfaring, men hadde omtrent ikke satt mine ben i en slik butikk før men møtte opp med godt mot. 4 timer senere lå jeg på bakrommet å spydde på grunn av kraftig migrene fra duftlysene. Det var bare å pakke sammen tingene sine og dra hjem. Nå merker jeg migrenen komme snikende bare jeg går forbi en slik butikk på kjøpesenter.

Anonymkode: 27572...c11

• Liker 4
Skrevet

Har aldri opplevd det. 

Anonymkode: 1b712...614

Skrevet

Alle har ikke vært der.

Anonymkode: daa5c...d8c

• Liker 12
Skrevet

Kom på jobb første dag som servitør i en nattklubb. Var prøveskift men var satt opp fremover på timelisten så jeg så hadde nok egentlig fått jobben... Hvis ikke jeg hadde dukket opp så hinsides fyllesyk, røret rundt hele kvelden, knust mange stabler med glass.. :fnise: fikk melding på sms om at jeg ikke trengte komme igjen :P

Blir fremdeles sykt flau når jeg møter på han som var sjef der :fnise:

Anonymkode: 695e5...44b

• Liker 1
Skrevet
39 minutes ago, AnonymBruker said:

Alle har ikke vært der.

Anonymkode: daa5c...d8c

De aller fleste har vel sluttet i jobb en gang. Det er sjelden man beholder den første sommerjobben for alltid :P 

Jeg sluttet fordi jeg skulle flytte for å studere :) 

Anonymkode: 11aec...a7a

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

De aller fleste har vel sluttet i jobb en gang. Det er sjelden man beholder den første sommerjobben for alltid :P 

Jeg sluttet fordi jeg skulle flytte for å studere :) 

Oi, beklager. Fikk ikke med meg at det var første dag :fnise:

Skrevet

"Vi har alle vært der. " What? Det er da absolutt ikke vanlig å slutte eller få sparken første dagen. Jeg har aldri hørt om noen det har skjedd med før.

Anonymkode: 37c53...189

• Liker 19
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Vi har alle vært der. " What? Det er da absolutt ikke vanlig å slutte eller få sparken første dagen. Jeg har aldri hørt om noen det har skjedd med før.

Anonymkode: 37c53...189

Aldri skjedd meg heller... 

Anonymkode: 605f1...7bc

Skrevet

Ikke første dagen, men etter kanskje en uke. Jeg skulle jobbe for ISS og vaske i en dagligvare. Jeg fikk så liten tid på å vaske at jeg ikke klarte å bli ferdig før de låste og gikk, og jeg måtte ringe noen som måtte komme på sykkel for å låse meg ut! Jeg ble fortalt at jeg skulle få nøkkel, men da dette aldri skjedde, og jeg kom på jobb en dag og fikk vite at jeg fortsatt ikke hadde nøkkel, bare snudde jeg i døra og gikk på kino.

Anonymkode: e4e8d...a75

• Liker 7
Skrevet

Jeg sluttet selv etter tre vakter på et sted med godt navn og rykte, men som viste seg å gi totalt beng i sikkerhet. Mange unge, uerfarne ansatte som var lette å lure.  Var så "dum" å fortelle min far, som var politi om dette. Gjett om jeg ble overrasket da jeg fikk beskjed om at arbeidstilsynet var koblet inn og tiltak satt i verks, og at jeg var velkommen tilbake. Jeg var veldig ung da, og syntes det var veldig flaut. Nå synes jeg historien er helt strålende. 

• Liker 4
Skrevet

Etter to vakter.. en café. Hadde akkurat sagt opp i en café pga sjefene, to brødre (der kunne jeg sagt mye ja) og så kom jeg på denne caféen med to andre brødre. Han ene virket veldig ordentlig og flink, ser han driver enda og har utvidet mye. Men han andre som jeg da hadde mest med å gjøre var så slask og altfor lik de forrige sjefene at jeg nektet å fortsette. 

Anonymkode: 3e5b0...a90

Gjest Ingenting2
Skrevet
På 22.9.2017 den 20.20, AnonymBruker skrev:

Vi har alle vært der, noen steder er verre enn andre.

Er det virkelig så vanlig, at "alle" har vært der? Aldri sluttet etter en dag, aldri fått sparken heller.

Skrevet

Fikk sparken fordi jeg lå med kona til sjefen. 

Anonymkode: bae3c...132

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, canacas skrev:

Er det virkelig så vanlig, at "alle" har vært der? Aldri sluttet etter en dag, aldri fått sparken heller.

Jeg har heller aldri vært i den situasjonen, eller hørt om noen andre som har vært det :)

Skrevet
1 minutt siden, Nuttery skrev:

Jeg har heller aldri vært i den situasjonen, eller hørt om noen andre som har vært det :)

4 minutter siden, canacas skrev:

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aldri skjedd meg heller... 

Anonymkode: 605f1...7bc

Tror vi har skjønt poenget nå - alle har ikke vært der, men vi kan vel fortsette tråden med historier fra de som HAR opplevd det kanskje? :P ikke sååå interessant å lese "dette har jeg aldri opplevd" x 1000

Anonymkode: 695e5...44b

• Liker 8
Skrevet

Jeg ble anbefalt av en bekjent å søke på en stilling i et meglerfirma. Det hverken han eller sjefen sa, var at dette var telefonsalg. Jeg kom første dagen på jobb og skjønte at det var snakk om telefonsalg der disse satt med skattelistene og prøvde å selge inn aksjer til velstående mennesker. 

Jeg dro hjem og takket høflig nei til jobben, noe som ikke falt i god jord hos ledelsen 😆.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...