AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #1 Skrevet 22. september 2017 Er det "normalt" med foreldre som aldri har sagt at de elsker deg, er glad i deg, setter pris på deg, osv? Anonymkode: 15bb8...822
Måbarefåsiat... Skrevet 22. september 2017 #3 Skrevet 22. september 2017 Vet ikke hva som er vanlig eller ikke, men veldig trist om det aldri skjer. Jeg forteller gutten min hver dag hvor glad jeg er i ham og hvor høyt han er elsket. Alle barn - og voksne - fortjener å høre det. 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #4 Skrevet 22. september 2017 Ja, ganske vanlig uten at det er omsorgssvikt Anonymkode: 580f2...6f1 5
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #5 Skrevet 22. september 2017 I min familie har vi ikke "kultur" på å si det til vanlig, men det betyr ikke at jeg noen gang ikke har følt meg elsket eller satt pris på. Anonymkode: 93afb...9b8 9
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #6 Skrevet 22. september 2017 Jeg tror de som er 80+ ikke var vant til å fortelle hva de følte for hverandre, slik som vi er nå. Min mor har hørt et få tall ganger at mormor var glad i henne. Mormor sa det sjeldent, men viste det ofte. Min mor er flink til å si det til meg siden det har vært ett savn for henne. Og jeg er flink til å fortelle mitt barn at jeg er glad i henne, siden jeg vet hvor godt det er å høre Anonymkode: 48ca8...595
Gjest Froning Skrevet 22. september 2017 #7 Skrevet 22. september 2017 Actions speaks louder than words
Stina234 Skrevet 22. september 2017 #8 Skrevet 22. september 2017 Er nok vanlig å ikke si det med ord men en god klem, et varmt blikk, etc kan jo fortelle det samme 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #9 Skrevet 22. september 2017 2 minutes ago, AnonymBruker said: I min familie har vi ikke "kultur" på å si det til vanlig, men det betyr ikke at jeg noen gang ikke har følt meg elsket eller satt pris på. Anonymkode: 93afb...9b8 Samme her. De har hele tiden vist på andre måter at de er kjempe glad i meg. Jeg trenger ikke høre ordene. De betyr ikke så mye. Anonymkode: 974dd...314 4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #10 Skrevet 22. september 2017 Ja. Tror de som blir foreldre nå er flinkere til dette enn mine foreldres generasjon var, jeg har aldri fått høre det selv. Men jeg overøser mine barn med disse ordene. Min datter på 6 sa til besteforeldrene (altså mine foreldre): Bestemor og bestefar, jeg er glad i dere! Da ble de helt stumme og visste ikke hva de skulle si, tror bare de begynte å prate om noe annet, men jeg så at min mor fikk tårer i øynene... Så disse ordene er kanskje så sterke for mange i den generasjonen at de ikke får seg til å bruke dem..? Anonymkode: a5b12...a01 4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #11 Skrevet 22. september 2017 Jeg tror nesten aldri jeg har hørt pappa si det til meg, jeg er i 30 årene. Mamma har sagt det iblant, men ikke veldig ofte. Jeg forteller barna mine mereller mindre hver dag at jeg er glad i dem, synes det er viktig at de får høre det. Anonymkode: 94dde...9f1
Cata Skrevet 22. september 2017 #12 Skrevet 22. september 2017 Tror min mor har sagt det 2-3 ganger i hele mitt liv. Vi har rett og slett ikke kultur for slike følerier i min familie. Har aldri følt meg uelsket eller uønsket av den grunn, og tror rett og slett ikke det var spesielt vanlig å si slikt før i tiden. 3
Gjest Sonic Skrevet 22. september 2017 #13 Skrevet 22. september 2017 Hørt det hver dag i oppveksten og vil si det samme til mine barn
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #14 Skrevet 22. september 2017 Tror ikke det er så vanlig i dag. Mine foreldre sa aldri at de var glad i meg, men jeg vet jo veldig godt at de var og er det. Det er overflødig, men jeg sier det til barnet mitt hver dag! -86 modell Anonymkode: 58b74...1e0 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #15 Skrevet 22. september 2017 Vet ikke om det er vanlig. Mine foreldre har aldri sagt det til meg, ei heller gitt en klem eller strøket meg på skulderen o.l. De har heller ikke vist at de har vært stolte over prestasjoner i skolen, studier, arbeidsliv o.l. Aner ikke om dette er spesielt unormalt eller ikke. Anonymkode: 80143...4ef
Minlillelykke Skrevet 22. september 2017 #16 Skrevet 22. september 2017 Jeg forteller sønnen min hvor glad jeg er i han hver dag og hvor mye ham betyr for oss. 1
Arabella Skrevet 22. september 2017 #17 Skrevet 22. september 2017 (endret) Mine foreldre har aldri sagt det til meg. Jeg tror min far kanskje var, om ikke direkte glad i meg, i det minste likte meg og tok seg av meg. Min mor har aldri sagt et positivt ord om eller til meg. Hverdagene da jeg var barn, bestod mest av kjeft og ørefiker. Hun fikk seg en forskrekkelse en gang da neseblodet sprutet. Hennes reaksjon da var "Oi, jeg mente ikke å slå SÅ hardt". Hun sluttet å slå da jeg var 15-16 år og fikk noen utbrudd som sikkert skremte henne og skjønte at jeg kom til å ta igjen. Mine egne barn har jeg både sagt til og vist at jeg er veldig, veldig glad i dem. Ordet "elske" lå langt inne å si når de ble store. Det har jeg aldri sagt til en mann heller. Endret 22. september 2017 av Arabella
Gjest Catalina Culès Skrevet 22. september 2017 #18 Skrevet 22. september 2017 Min mor sa det til meg stadig vekk, og hun viste at hun mente det også. Men faren min sa det en sjelden gang, men viste det stikk motsatte.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #19 Skrevet 22. september 2017 Jeg kan aldri huske at mine har sagt det til meg med ord. Med handlinger derimot.. jeghar aldri vært i tvil, for å si det sånn. Hvorfor skal alt være så verbalt alltid? Må alt sies for å være sant? Anonymkode: c4eed...ac2 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #20 Skrevet 22. september 2017 På 22.9.2017 den 20.19, AnonymBruker skrev: Er det "normalt" med foreldre som aldri har sagt at de elsker deg, er glad i deg, setter pris på deg, osv? Anonymkode: 15bb8...822 Hva med foreldre som sier jeg hater deg, respekterer deg ikke og liker deg ikke. Samt behandler deg sånn. Selv om du aldri har hørt ordene, har du følt deg elsket? Anonymkode: 7e296...706 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå