AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #1 Skrevet 22. september 2017 Vi fikk tilbud på danske båten. Han sover på rommet med sine barn og jeg sover med mine. Det viste seg at på veien tilbake skal han ha suite mens jeg skal ha mini lux lugar. Jeg VET at det kommer til å bli små skryting og kommentarer mellom barna og det blir ekstra støy. Jeg har foreslått at vi kan heller sove i vanlige lugarer alle sammen og at det blir likt for alle. Vi har allerede små problemer med at barna ,,konkurrer,, en del når det gjelder forskjellige ting. Vi har felles økonomi. Hva tenker dere ? Anonymkode: 6c8c1...93a
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #2 Skrevet 22. september 2017 Hvor mange er dere? Er det ikke plass til dere alle i suiten? Finnes det rom som er store nok til å romme dere alle? Anonymkode: 4ee69...39e
Måbarefåsiat... Skrevet 22. september 2017 #3 Skrevet 22. september 2017 (endret) At det er vanskelig å bli sammensveiset som familie med mine og dine barn etc, kan jeg forstå. Men hvorfor gjørs man på ved å ta sånne grep og gjøre forskjell, kan jeg ikke forstå. Endret 22. september 2017 av Måbarefåsiat... 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #4 Skrevet 22. september 2017 Eh, hvis det finnes en usunn konkurranse mellom barna må dere som foreldre ta tak i det. Noen ganger må man lære barn at det finnes forskjeller. Og da er det viktig å lære de som trekker det korteste strå å takle det, og lære de andre barna at man ikke skal skryte, og være kjipt mot hverandre. Hvorfor bor dere ikke sammen? Hvis det ikke er mulig pga plass så bestiller dere mest mulig like rom. Akkurat på båt, og hotell er nesten alle rom like. Veldig lett å ikke gjøre forskjell. Anonymkode: 6b45a...2d4 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #5 Skrevet 22. september 2017 Vi har 2 barn hver og det er ikke plass for alle på 1 rom. Jeg vil heller bo på vanlige lugarer og slippe den ,, vi har stor seng, stor tv, utsikt osv ,, Ts Anonymkode: 6c8c1...93a
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #6 Skrevet 22. september 2017 Hvorfor kan dere ikke ha to suiter da? Anonymkode: 56e9a...8ff
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #7 Skrevet 23. september 2017 Hvorfor kan ikke du og han ha suiten og barna dele lugaren? Anonymkode: ac161...f3f
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #8 Skrevet 23. september 2017 Eventuelt kan dere gi barna klar beskjed før turen at skryting ikke er tillatt. Når de da gjør det likevel, så sier dere: OK. Nå bytter vi lugar, for dette sa vi på forhånd at vi ikke ville ha noe av. Og så GJØR dere det. Dette må dere virkelig ta tak i med en gang, ellers så blir det en utrivelig familiekultur, Anonymkode: ac161...f3f 7
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #9 Skrevet 23. september 2017 Hvis dere har like mange barn og felles økonomi, hvorfor er det automatisk han som skal ha suiten? Og hvordan "viste det seg" at det var sånn, visste dere ikke hva dere bestilte? Jeg er bare nysgjerrig, syntes dette var litt rart, men det har egentlig ikke noe å si for mitt svar. Jeg ville helt klart byttet så alle hadde lik lugar, om det er mulig. Anonymkode: c2ea4...4d5 6
sofie777 Skrevet 23. september 2017 #10 Skrevet 23. september 2017 Tråden er ryddet for spekulasjon sofie777, mod
Gjest Mandalas Skrevet 23. september 2017 #11 Skrevet 23. september 2017 Er det samboeren din som bevisst har bestilt finere rom til seg og sine? Jeg hadde faktisk ikke blitt med på turen, hvis det er slik. Det er jo bare å mate skrytetrollene, og det blir en tur med bismak for deg og dine.
Hactar Skrevet 23. september 2017 #12 Skrevet 23. september 2017 Jeg skjønner ikke hvorfor dere bestilte ulike lugarer i utgangspunktet, og jeg skjønner ikke hvorfor det er opplagt at det er han og hans barn som skal ha suiten når dere har felles økonomi. Blir litt som om jeg skulle kjøpt to store is og to små, og så uten noen begrunnelse bestemt at jeg og det ene barnet skulle ha de store, og mannen og det andre barnet skulle ha de små. Altså, greit nok å lære at verden er urettferdig, men man trenger jo ikke gjøre verden mer urettferdig enn nødvendig. Hvis det ikke lar seg gjøre å bytte til like lugarer eller alle barna kan sove sammen, støtter jeg forslaget over. Dere prater om skrytingen på forhånd, og hører dere et eneste nedlatende pip fra barna i suiten, blir de degradert til lugar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå