Maaaddepaaadde Skrevet 22. september 2017 #1 Del Skrevet 22. september 2017 Må man ha høyt blodtrykk for og ha svangerskapsforgiftning? er 33+5 og har skikkelig vondt i huet, pustevansker og synsforstyrrelser men ikke noe høyt blodtrykk. Har ikke noe synlige hevelser heller men har gått opp 4kg på 8 dager bare 2 fra igår til idag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 22. september 2017 #2 Del Skrevet 22. september 2017 Er du usikker på om noe er galt så ta kontakt med føden eller legevakten 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #3 Del Skrevet 22. september 2017 4 minutter siden, Maaaddepaaadde skrev: Må man ha høyt blodtrykk for og ha svangerskapsforgiftning? er 33+5 og har skikkelig vondt i huet, pustevansker og synsforstyrrelser men ikke noe høyt blodtrykk. Har ikke noe synlige hevelser heller men har gått opp 4kg på 8 dager bare 2 fra igår til idag. Kontskt legevakt eller føden. Vi kan ikke og har ikke lov til å dignostisere deg med eller ute svangerskapsforgiftning eller andre diagnoser. Anonymkode: a4854...fa1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maaaddepaaadde Skrevet 22. september 2017 Forfatter #4 Del Skrevet 22. september 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kontskt legevakt eller føden. Vi kan ikke og har ikke lov til å dignostisere deg med eller ute svangerskapsforgiftning eller andre diagnoser. Anonymkode: a4854...fa1 Ber ikke om en diagnose, lurer på om noen har hatt svangerskapsforgiftning uten høyt blodtrykk eller vet om det går an. Får jeg svar på det og det er mulig ringer jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 22. september 2017 #5 Del Skrevet 22. september 2017 Men hvordan vet du at du ikke har høyt blodtrykk? En jeg kjenner hadde tvert i mot lavt blodtrykk hele svangerskapet, men det ble plutselig skyhøyt, tror det var noen dager etter en kontroll hvor alt virket normalt. Hun visste ikke hva som var vanlige tegn på svangerskapsforgiftning fordi det aldri hadde vært snakk om det på kontroller. Men det var kritisk da hun endelig ringte sykehuset og barnet måtte tas med hastesnitt. Jeg tenker hvertfall at man ikke må gå med hodepine og synsforstyrrelser som du beskriver uten å få det sjekket. Hvilket blodtrykk du har akkurat nå regner jeg heller ikke med at du vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maaaddepaaadde Skrevet 22. september 2017 Forfatter #6 Del Skrevet 22. september 2017 Akkurat nå, Vera Vinge skrev: Men hvordan vet du at du ikke har høyt blodtrykk? En jeg kjenner hadde tvert i mot lavt blodtrykk hele svangerskapet, men det ble plutselig skyhøyt, tror det var noen dager etter en kontroll hvor alt virket normalt. Hun visste ikke hva som var vanlige tegn på svangerskapsforgiftning fordi det aldri hadde vært snakk om det på kontroller. Men det var kritisk da hun endelig ringte sykehuset og barnet måtte tas med hastesnitt. Jeg tenker hvertfall at man ikke må gå med hodepine og synsforstyrrelser som du beskriver uten å få det sjekket. Hvilket blodtrykk du har akkurat nå regner jeg heller ikke med at du vet? Har blodtrykksmåler hjemme, og ligger hele tiden nå rundt 130/70 og det har det gjort hele tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 22. september 2017 #7 Del Skrevet 22. september 2017 Og jeg vil legge til: rask vektoppgang på kort tid kan skyldes ødemer, som er enda et mulig varselsignal mtp svangerskapsforgiftning. Ring heller fødeavdfødeavd en gang for mye enn for lite, så får du høre om de vil du skal komme til sjekk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 22. september 2017 #8 Del Skrevet 22. september 2017 39 minutter siden, Maaaddepaaadde skrev: Ber ikke om en diagnose, lurer på om noen har hatt svangerskapsforgiftning uten høyt blodtrykk eller vet om det går an. Får jeg svar på det og det er mulig ringer jeg Jeg hadde helt normalt blodtrykk med førse hele veien, dagen før jeg skulel til kontroll på sykehuset fikk jeg en hodepine jeg aldri har hatt før, jeg hadde da begynnende sv. Forgiftning. Med satt igang samme dag. Ring føden om du er usikker, alltid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maaaddepaaadde Skrevet 22. september 2017 Forfatter #9 Del Skrevet 22. september 2017 4 minutter siden, Minlillelykke skrev: Jeg hadde helt normalt blodtrykk med førse hele veien, dagen før jeg skulel til kontroll på sykehuset fikk jeg en hodepine jeg aldri har hatt før, jeg hadde da begynnende sv. Forgiftning. Med satt igang samme dag. Ring føden om du er usikker, alltid! Hadde du høyt når du kom til kontrollen når de sa du hadde begynnende? eller proteiner i urin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 22. september 2017 #10 Del Skrevet 22. september 2017 28 minutter siden, Maaaddepaaadde skrev: Hadde du høyt når du kom til kontrollen når de sa du hadde begynnende? eller proteiner i urin? Ingen andre symptomer enn hodepine. Også var det lite fostervann på ul. Jeg var dog 40+5 da de sjekket meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #11 Del Skrevet 22. september 2017 Du må uansett kontakte lege! Så stor vektøkning på kort tid kan tyde på mye væske. Det er ikke bare sv.forgiftning som kan være farlig i en graviditet. Pustevansker kan være tegn på blodpropp eller væske på lungene, eller en hel haug med andre ting. Ring 116117 eller føden du. Anonymkode: 33798...e35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå