Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2005 #1 Skrevet 19. januar 2005 Det er en reklame som går på TV2 hvor ei dame kommer hjem og skal lage middag på 1-2-3 (noe a la "Kokkekamp"), og hun lager da ei slags svinegryte...Jeg har prøvd å finne oppskriften på denne, og mener det står på slutten av reklamen at man kan finne oppskriften på matprat.no, men der fant jeg den ikke....Mulig jeg bare er veldig dårlig til å lete, men er det noen her som vet hvor jeg kan finne denne oppskriften? Mener den iallefall inneholder strimlet svinekjøtt, tometer og pasta...
Nella Skrevet 19. januar 2005 #2 Skrevet 19. januar 2005 Se på matprat.no og nesten nederst på høyre side er det en sort firkant der det står "matprat på tv-oppskriftene" der ligger den
Pludre Skrevet 19. januar 2005 #3 Skrevet 19. januar 2005 Hei Her er den Pasta med svinekjøtt og tomatsaus 2 porsjoner 300 g renskåret svinekjøtt i strimler 2 ss olje 1 stk. løk 2 båt hvitløk 1 stk. gulrot - revet eller skåret i tynne strimler 1 boks hermetiske tomater - hakkede ½ stk. hønsebuljongterning 1 dl vann ½ ts salt ¼ ts pepper 200 g pasta Slik gjør du: 1. Hell tomatene, finhakket løk og hvitløk i en kjele. Ha i vann, buljong og gulrot og la det koke ca. 15 minutter. Smak til med salt og pepper. 2. Kok pasta etter anvisning på pakken. 3. Brun kjøttet raskt i olje, i varm stekepanne (gjerne i to omganger). 4. Bland pastaen og kjøttstrimlene forsiktig inn i sausen til slutt. Høres veldig god ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå